2014-02-18, 00:03
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Gärna med öppen mun vill jag tillägga.

Jo även det. Så ska kassörskan sitta där och förklara i detalj hur man gör. Det brukar oftast behövas flera gånger också. Sen när det är dags att klicka in pinkoden så frågar kunden vad hen har för kod

Har faktiskt vart med om det en gång. Lång kö var det också och alla verkade lika stressade och irriterande.
Citera
2014-02-18, 01:52
Medlem
sowahs avatar
Ett irritationsmoment framför och ett bakom, det hade jag idag på ICA. Kärringen framför tyckte det var viktigare att hålla på med sin jävla smartfåån än att lassa upp alla hennes varor på bandet. Efter mycket om och men började hon lassa på med EN hand med korgen på golvet.

Samtidigt trycker en annan kärringjävel på bakifrån och vi blir av henne tvingade att stå i en klump. Jag tittade typ upp i taket för att värna om kärringen framförs privata kortkod, så nära blev jag tvingad att stå. När jag själv skulle betala var jag redigt nära att be idioten backa undan då jag inte vill att hon ska se min kod men valde istället att dölja med handen.

Måste folk titta i sina jävla telefoner varje jävla minut? När man cyklar, när man drar barnvagnen och ja - till och med i kassan i en matvaruaffär. Minns för några år sedan när "experter" kommit fram till att man var mobilberoende om man tog med sig mobilen in på toaletten. Idag skulle knappast någon bry sig alls och tycka man var konstig om man tog upp det.

Nu gick jag lite OT så tillbaka till ämnet. Det här spär bara på mitt hat mot Stockholmare för dessa två fenomen ser man inte i övriga Sverige - oftast. Det var inga unga töser det här heller utan i åldrarna 40-50 för att klargöra. Det går inte snabbare bara för att man gör kön tätare och jag tror telefontitteri kan vänta i en minut eller två.
Citera
2014-03-16, 12:40
Medlem
En sak som jag faan stör mig på, utöver kärringar som prompt ska köra upp sin kundvagn i min röv i kön till kassan, ungjävlar som skriker och allehanda miffon som borde vara inlåsta på statlga institutioner, är när jag står och lassar upp min skit på bandet, så är det ALLTID ett jävla mähä i nära pensionsålder som:

"Hur betalar jag?".

Dom har alltså ALDRIG gått och handlat mat, random kärringjävel på 55+ vet inte hur hon gör med sitt jävla bankkort, jag bedömmer då att hon har uppenbarligen suttit på sitt feta arsle hela sitt arbetsföra liv utan att nyttja bankomatkortet. Jag minns när chippen började användas på bred front, då hade jag förståelse att Berit 60 bast inte hunnit hajja galoppen, men det var ju fan bra många år sen. Och folk står fortfarande som fån med öppen mun modell guldfisk när dom ska pröjsa för sitt genmodifierade helfabrikat till kattmat.
"ÖHH, jag inte fatta, jag efterbliven... BORK BORK BORK"
Och så ser man hur en jävligt uppgiven stackars tjej i kassan måste köra en 20 minuters CVL kurs för dessa blockmongon.
Och inte fan låter dom kassören tala till punkt:
K: och så trycker du IN kortet HÄR. *pekar med hela handen*
idiot: ÖH, nä, ska man inte göra så här?
K: NEJ! SÅ HÄR!
idiot: "Nä, jag gör på mitt sätt"
Resultatet är epic fail i minst 10 jävla minuter, och resulterar också i att folk kommer att slå ihjäl detta mähä, och alla vittnen säger att fanskapet ramlade ihjäl sig på en trappa...
Citera
2014-03-16, 14:25
Medlem
cineramas avatar
Stör mig på gamla gubbar som inte duschat på 1 månad och förpestar luften med unket pisslukt.
Citera
2014-06-06, 15:04
Medlem
Ratis avatar
Kunder som småpratar med kassörskan, eller vice versa. Det tar sån onödig tid. Jag säger "hej" när det är min tur och "tack" när jag får kvittot.
Citera
2014-08-19, 19:05
Bannlyst
Jag ogillar muslimer med höga hattar som skymmer utsikten, samt all form av mobiltelefoni
oavsett folkgrupp.
Citera
2014-08-20, 17:05
Medlem
Lugini3s avatar
Jobbigast är alla feta personer som hänger kring hyllan med light-läst.

Sen hatar jag alla som går och äter ur lösgodiset som om det vore det mest naturliga i hela världen.
Citera
2014-08-20, 18:25
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Jobbigast är alla feta personer som hänger kring hyllan med light-läst.

Varför det? Blockerar de vägen för dig?
Citera
2014-08-21, 17:56
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Varför det? Blockerar de vägen för dig?

Nä, men jag mår dåligt av att se feta människor som tror att man kan äta allt så länge man dricker light-läsk till.
Citera
2014-08-21, 18:10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Nä, men jag mår dåligt av att se feta människor som tror att man kan äta allt så länge man dricker light-läsk till.

Har du tagit upp det med nån läkare eller psykolog?
Det låter inte normalt.
Citera
2014-08-21, 19:07
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Har du tagit upp det med nån läkare eller psykolog?
Det låter inte normalt.

Jag tog ju upp det här och nu på FB, hade jag varit normal hade jag nog inte hängt här från början. Men jag förutsätter att någon här på forumet har ett bra talesätt liggandes på hyllan som kan bota mina problem med alla typer av feta personer.

Men å andra sidan så hade det inte behövts någon tråd där man kan lätta sitt hjärta om alla hade samma irritationsmoment.
Citera
2014-08-24, 19:29
Bannlyst
Det är oerhört irriterande med folk som pratar i mobiler inne i affärer.
En del måste t.o.m göra det under betalningen, va fan så viktigt kan det inte vara.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in