2014-08-19, 11:21
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har för mig att en kvinnlig släkting till NJ anmäldes för någon form av hot, med koppling till detta.
Dels så var det ju tydligen en mormor, vad ska hon göra gentemot den dömde ? Ett hot kan ju många yttra men att gå till fysisk handling är ju desto ovanligare.

Jag tror att Niklas kan känna sig lugn, möjligen att han skulle träffa på någon i berusningstillståns och våldsyttring skulle ske då.

Någon planerad hämd är väldig avlägset, det är vad jag tror
Citera
2014-08-19, 12:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Dels så var det ju tydligen en mormor, vad ska hon göra gentemot den dömde ? Ett hot kan ju många yttra men att gå till fysisk handling är ju desto ovanligare.

Jag tror att Niklas kan känna sig lugn, möjligen att han skulle träffa på någon i berusningstillståns och våldsyttring skulle ske då.

Någon planerad hämd är väldig avlägset, det är vad jag tror

Nej, jag tror inte heller det kommer hända något. Det är väldigt ovanligt att hämnd tillämpas, och när det förekommer är det främst inom kriminella kretsar eller i kulturer där blodshämnd förekommer.
Citera
2014-08-20, 07:49
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, jag tror inte heller det kommer hända något. Det är väldigt ovanligt att hämnd tillämpas, och när det förekommer är det främst inom kriminella kretsar eller i kulturer där blodshämnd förekommer.
Du kanske minns klippet när släkt till nj var med vid hovrätten i Gbg? Då stod de där med sina västar "resande romanos" vad jag har läst om dessa är de oerhört fega individer som enbart kan hotas verbalt .
Men vi får se... Dessa figurerade väl i ångpannemordet
Citera
2014-08-20, 08:56
Medlem
Citat:
Du kanske minns klippet när släkt till nj var med vid hovrätten i Gbg? Då stod de där med sina västar "resande romanos" vad jag har läst om dessa är de oerhört fega individer som enbart kan hotas verbalt .
Men vi får se... Dessa figurerade väl i ångpannemordet

Vad jag hört så var det De**is ,nuvarande sk. President (son till den som var hövding då och var med och uttalade sig vid rättegången)som högg ner offret på Ångpannegatan (bakifrån)
Citera
2014-08-20, 15:43
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Voice
Vad jag hört så var det De**is ,nuvarande sk. President (son till den som var hövding då och var med och uttalade sig vid rättegången)som högg ner offret på Ångpannegatan (bakifrån)
Men frågan är om dessa ynkryggar skulle bry sig om njs baneman...
Citera
2014-08-20, 16:10
Medlem
Citat:
Men frågan är om dessa ynkryggar skulle bry sig om njs baneman...

Jag känner ju inte till alla som är med i detta gäng, men jag skulle ju inte lita på att dom inte gjorde något. En del av dessa är säkert opålitliga som helvete, så helt säker är han troligtvis inte.
Citera
2014-09-28, 13:54
Medlem
Ingen av er vet något och det är patetiskt hur mycket ni fortfarande spekulerar.
Senast redigerad av Rarrori 2014-09-28 kl. 14:12.
Citera
2014-09-29, 18:30
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rarrori
Ingen av er vet något och det är patetiskt hur mycket ni fortfarande spekulerar.
Berätta om du nu har mer att komma annars kan du ju hålla...
Citera
2014-10-22, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
nja, högst 3-4 kilo. det blir ju bara ett par sprutor

Sen när tar man brajja i sprutor??
Citera
2014-10-22, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Ja, men nu är det inte tanken på anhöriga som först och främst är på tapeten när lagar ska bestämmas och följas. Då hade vi hellre kunnat skippa officiell lagskipning och ge GM till de anhöriga så får de bestämma vad de vill göra med vederbörande.

Ett väpnat rån högre straff?? Minimum är 4 år och det är inte ens säker att ett rån med skjutvapen (skarpt) ger den rubriceringen. Kom ner på jorden, för fan.

Däremot kan du få sitta inne en bra bit mer än 6 är för en del narkotikasmuggling, människorov, spionage mm.
Citera
2014-10-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rarrori

Tattare är tattare och alltid jävligt opålitliga. Dagens bästa är när dom ger sig på varandra med knivarna. Det är underhållning.
Citera
2014-10-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Du verkar ju veta hur det fungerar, iaf av det jag läst i tråden.
Kan man bli fälld för dråp, även om man gömt undan kroppen på det sättet? det borde väl vara överlagt mord? vet att med mord måste man ha uppsåt att döda, men det är väl isåfall omöjligt att bevisa om han inte erkänner att det är så? vart går isofall gränsen för mord och dråp? Om man dödar nån med vilje är det väl isofall bara säga att det var en olyckshändelse så blir det dråp istället :S

Det finns väl en hel del som blivit dömda för mord utan egentligt uppsåt och/eller större bevisning så nej man behöver inte ha uppsåt för att fällas för mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in