2014-08-20, 00:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tanken har slagit mig några gånger och det finns väl ingenting som direkt talar emot det? Vad jag känner till så har föräldrahemmet inte sprayats med BlueStar? Kanske skedde detta redan den aktuella kvällen, dock förutsätter det att bror med kamrat också är inblandade för att rädda KJ. Han vädjade kanske på sina bara knän samtidigt som den nya yxan förevisades i hallen.
Hur troligt är det att brorsan och kompis skulle hjälpa till med det? Och vad skulle syftet med styckningen vara?
Citera
2014-08-20, 00:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur troligt är det att brorsan och kompis skulle hjälpa till med det? Och vad skulle syftet med styckningen vara?

Hur troligt? Kanske lika troligt som en plantering, jag vet inte? Skämt åsido, det kan inte uteslutas, och jag tror inte att det var så, dock har jag tänkt i de banorna men inte lyckats hitta ett scenario där det skulle kunna passa in.

Syftet skulle kunna vara att skapa förvirring samt döljande av bevis, t ex. händerna som är försvunna. Kanske började man med händerna och tyckte att det var lika bra att fortsätta när man ändå var igång, jag vet inte.
Citera
2014-08-20, 00:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur troligt? Kanske lika troligt som en plantering, jag vet inte? Skämt åsido, det kan inte uteslutas, och jag tror inte att det var så, dock har jag tänkt i de banorna men inte lyckats hitta ett scenario där det skulle kunna passa in.

Syftet skulle kunna vara att skapa förvirring samt döljande av bevis, t ex. händerna som är försvunna. Kanske började man med händerna och tyckte att det var lika bra att fortsätta när man ändå var igång, jag vet inte.
Jag har väldigt svårt att tro att någon skulle sätta igång med att stycka en kropp i ett hem där syskon och föräldrar med vänner kommer och går, och dessutom klarar en undersökning efteråt. Och jag finner inget motiv för styckningen i så fall. Transportstyckning, eller i avsikt att låta det se ut som en galnings verk, är enda motiv jag kan komma på, och det hade KJ inte i så fall.
Citera
2014-08-20, 00:27
Bannlyst
Citat:

Inte så troligt, men mer troligt än att blodet är planterat.

Att forsla bort kroppen från föräldrar hemmet kan kräva styckning likväl som från lgh. Och dit, död eller levande har ju isf, gått bra bevisligen, utan att fastna i någon kontroll trots att färden gick genom Bodens gator med den risk det innebär som någon här tidigare tagit upp.
Citera
2014-08-20, 00:31
Medlem
Citat:

Underlätta:

fortsatt hantering av kroppen.

förvaring (packat, klart och instuvat i bilens bagageutrymme?).

Spekulationer.

Edit: OBS! att föräldrahemmet skulle vara styckningsplats vill jag inte spekulera kring. Ej heller att brorsorna skulle varit med.
Senast redigerad av P-o-beln 2014-08-20 kl. 00:37.
Citera
2014-08-20, 00:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Inte så troligt, men mer troligt än att blodet är planterat.

Att forsla bort kroppen från föräldrar hemmet kan kräva styckning likväl som från lgh. Och dit, död eller levande har ju isf, gått bra bevisligen, utan att fastna i någon kontroll trots att färden gick genom Bodens gator med den risk det innebär som någon här tidigare tagit upp.
Om VB var död vid transporten till föräldrahemmet behövdes ingen styckning före transport därifrån. Och letsdoits hypotes byggde på att transporten skedde dit just för styckning därför att där fanns verktyg och emballage.

Om jag ska jämföra sannolikheterna för plantering med sannolikheten för att KJ tog med sig en levande VB till föräldrahemmet, mördade och styckade henne där, och brorsan med kompis medverkade, så ligger nog planteringen på plus.
Citera
2014-08-20, 00:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har väldigt svårt att tro att någon skulle sätta igång med att stycka en kropp i ett hem där syskon och föräldrar med vänner kommer och går, och dessutom klarar en undersökning efteråt. Och jag finner inget motiv för styckningen i så fall. Transportstyckning, eller i avsikt att låta det se ut som en galnings verk, är enda motiv jag kan komma på, och det hade KJ inte i så fall.

Föräldrarna var utomlands, och den inneboende brodern med kamrat förutsätts vara delaktiga i den teori vi pratar om nu.

Jag tänker på fallet med de tre styckarna som mördade en kamrat i badkaret, de grävde dessutom upp kroppen och styckade den och filmade det har jag för mig, den sista galningen är inte född än, så det är inte alldeles tvunget att det måste ha funnits ett motiv.

Om KJ är galen så kan brodern också vara det, lika äpplen faller kanske från samma träd?
Citera
2014-08-20, 00:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Underlätta:

fortsatt hantering av kroppen.

förvaring (packat, klart och instuvat i bilens bagageutrymme?).

Spekulationer.
Kroppen var redan emballerad och rymdes i bagageutrymmet vid första resan.
Citera
2014-08-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ja, men det var kanske lite väl jobbigt för KJ, så han delade på offret. Händerna skulle ju ändå väck. Spekulationer.

Edit: ber om ursäkt att jag råkade hoppa in letsdoits scenario, blev lite krångligt detta
Citera
2014-08-20, 00:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Föräldrarna var utomlands, och den inneboende brodern med kamrat förutsätts vara delaktiga i den teori vi pratar om nu.

Jag tänker på fallet med de tre styckarna som mördade en kamrat i badkaret, de grävde dessutom upp kroppen och styckade den och filmade det har jag för mig, den sista galningen är inte född än, så det är inte alldeles tvunget att det måste ha funnits ett motiv.

Om KJ är galen så kan brodern också vara det, lika äpplen faller kanske från samma träd?
Japp, KJ och brodern och hans kompis är säkert galna. Det finns många besynnerliga individer i den här såpan, men någon gräns måste det finnas.
Citera
2014-08-20, 00:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, men då var det jobbigt värre - och sedan skulle den sårtejpade kroppen upp i resp. ut ur bagaget och tvättas (allt DNA skulle också avlägsnas) - och sedan baxas in i bagaget igen plus placeras ut någonstans - och detta snarast möjligt, eller i vart fall innan DJ upptäckte något och föräldrarna anlände hem. Hanteringen blev för tung, likstelheten gjorde sig påmind, och för att inte riskera att falla på målsnöret styckades kroppen för att underlätta fortsatt transport och hantering. - Förutom bostadshuset fanns ett antal byggnader på tomten: vilken användes?
Citera
2014-08-20, 00:52
Bannlyst
Citat:
Japp, KJ och brodern och hans kompis är säkert galna. Det finns många besynnerliga individer i den här såpan, men någon gräns måste det finnas.

Nej brodern och kompisen är knappast galna eller ens i närheten av det KJ själv är, men mer troligt det än att blodet är planterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in