Citat:
Ursprungligen postat av
KriminalvardenKV
Det är jävligt ovanligt men har förekommit lite för några år sen.
40 eller 50 skulle jag säga. Bara rykten bland intagna.
Tänkte det kan vara bra om vissa här får veta hur det är, slå hål på lite myter.
kumla, hall, kirseberg, salberga, diverse häkten
tack själv. Skriver rätt slarvigt här tycker jag. Men tro inte att fångar inte läser eller studerar mycket för det gör många. Inte alla men många.
Alltså flertalet av de du nämner är väl klass 1 där man även sitter typ minst 4 år? Hur många år har du totalt suttit?
Och får man fråga för vilken typ av brott?
Hur ser ditt liv ut idag?
De som sitter på kortare straff (under 1-2 år), är de flesta engångs eller åker många av dessa in igen? Har du någon uppfattning om det?
Om jag som en helt vanlig svennebanan, rätt klen men grymt social och lätt för att hitta polare. Skulle jag löpa stor risk för massa stryk och att de kör med mig om jag tex gjorde ett allvarligt brott och fick sitta 4-5 år på hall eller Kumla? Hur ser min prognos ut? 😊 Måste man alltid komma in som ny där och bevisa att man är värd sin plats typ. Ja du förstår säkert.
Med allvarligt brott så menar jag inte våldtäkt, kvinnomisshandel, pedofili och sådant för sånt förstår jag inte accepteras (och det är bra), men om jag typ satt för ekobrott eller narkotika.
Mvh