2014-08-19, 22:49
Medlem
MrHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Du ska bara veta hur många fd missbrukare och kriminella det är som jobbar i kök. Du anar inte!
Dessa är perfekta kandidater om man ser på vilka typer av människor som ofta jobbar i kök.

Sedan undrar jag hur det kan skilja sig mellan dessa typer av människor och "normala"?
Det som man kan kalla för modigt är inte pga deras bakgrund utan att de inte har utbildning eller erfarenhet av det yrket.

Tja, då jag är utbildad kock.. så vet jag

Därför jag tycker de är våghalsigt, då de är lätt att slinka tillbaka till gamla vanor(även sett detta hända)

Inte bara med tunga droger men med alkohol också
Citera
2014-08-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHippie
Tja, då jag är utbildad kock.. så vet jag

Därför jag tycker de är våghalsigt, då de är lätt att slinka tillbaka till gamla vanor(även sett detta hända)

Inte bara med tunga droger men med alkohol också

Då är vi två

Alla kan slinka tillbaka till gamla vanor, alla har och har haft sina laster. Att det skulle hända på jobbet och på TV är inte så troligt.
Men faktum kvarstår att kock är ett yrke som ofta lockar till sig dessa typer av människor, och det är inte så konstigt egentligen.

Tycker ändå inte att det är det största problemet, utan snarare bristen på erfarenhet och utbildning, inte att de har levt ett tufft liv innan.
Hellre att en f.d missbrukare med utbildning lagar min mat än en annan utan utbildning.

Och alkohol är en tung drog, en av de absolut tyngsta drogerna som finns dessutom.
Citera
2014-08-19, 23:04
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Tro mig, du har käkat på värre ställen med personal och praktikanter som skiter i vilket. Kolla på en random pizzeria, sjukt snuskigt.
Restaurangen drivs av en av Sveriges främsta kockar, är en nyöppnad finkrog mitt i centrala gbg och visas på tv, så det kontrolleras nog en hel del ang den punkten.

Nyöppnad och nyöppnad.