2014-08-19, 22:49
Medlem
MrHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Du ska bara veta hur många fd missbrukare och kriminella det är som jobbar i kök. Du anar inte!
Dessa är perfekta kandidater om man ser på vilka typer av människor som ofta jobbar i kök.

Sedan undrar jag hur det kan skilja sig mellan dessa typer av människor och "normala"?
Det som man kan kalla för modigt är inte pga deras bakgrund utan att de inte har utbildning eller erfarenhet av det yrket.

Tja, då jag är utbildad kock.. så vet jag

Därför jag tycker de är våghalsigt, då de är lätt att slinka tillbaka till gamla vanor(även sett detta hända)

Inte bara med tunga droger men med alkohol också
Citera
2014-08-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHippie
Tja, då jag är utbildad kock.. så vet jag

Därför jag tycker de är våghalsigt, då de är lätt att slinka tillbaka till gamla vanor(även sett detta hända)

Inte bara med tunga droger men med alkohol också

Då är vi två

Alla kan slinka tillbaka till gamla vanor, alla har och har haft sina laster. Att det skulle hända på jobbet och på TV är inte så troligt.
Men faktum kvarstår att kock är ett yrke som ofta lockar till sig dessa typer av människor, och det är inte så konstigt egentligen.

Tycker ändå inte att det är det största problemet, utan snarare bristen på erfarenhet och utbildning, inte att de har levt ett tufft liv innan.
Hellre att en f.d missbrukare med utbildning lagar min mat än en annan utan utbildning.

Och alkohol är en tung drog, en av de absolut tyngsta drogerna som finns dessutom.
Citera
2014-08-19, 23:04
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Tro mig, du har käkat på värre ställen med personal och praktikanter som skiter i vilket. Kolla på en random pizzeria, sjukt snuskigt.
Restaurangen drivs av en av Sveriges främsta kockar, är en nyöppnad finkrog mitt i centrala gbg och visas på tv, så det kontrolleras nog en hel del ang den punkten.

Nyöppnad och nyöppnad.
Gropen har funnits länge och den enda som är nytt är att de har lagt till "Mannsteröm på" i namnet.

Mannerström kommer ju aldrig vara på plats förutom någon enstaka gång.
Citera
2014-08-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Nyöppnad och nyöppnad.
Gropen har funnits länge och den enda som är nytt är att de har lagt till "Mannsteröm på" i namnet.

Mannerström kommer ju aldrig vara på plats förutom någon enstaka gång.
Gropen stängdes 1940 och öppnades igen 2012. Men det är inte förrän nyligen som Mannerström har tagit över. Så DEN restaurangen är nyöppnad.
Right?
Citera
2014-08-19, 23:18
Bannlyst
Mikael verkar ju väldigt duglig. Seriöst intryck man får.
Citera
2014-08-19, 23:36
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbakablicken
Du ska nog se att det blir halal på för hela slanten lite senare i programmet då menyn inte är tillräckligt mångkulturell och rent utav kränkande.
Undra hur hon kommer att hantera fläsk om det finns på menyn eller alkohol om det används i rätterna?

Det görs säkert något undantag för den vidskepliga neandertalaren
Citera
2014-08-19, 23:44
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Tro mig, du har käkat på värre ställen med personal och praktikanter som skiter i vilket. Kolla på en random pizzeria, sjukt snuskigt.
Restaurangen drivs av en av Sveriges främsta kockar, är en nyöppnad finkrog mitt i centrala gbg och visas på tv, så det kontrolleras nog en hel del ang den punkten.
Jo det är klart, men Leif får nog inspektera "kockarna rätt noga". Särsskilt han Edy, honom får de nog sätta i karantän innan han ens byter om.
Citera
2014-08-20, 01:36
Medlem
dovAkins avatar
Undra hur många gånger Caroline säger liksom i första avsnittet
Citera
2014-08-20, 04:33
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Undra hur många gånger Caroline säger liksom i första avsnittet

Det var lixom lite för många för att få ett jobb.
Citera
2014-08-20, 05:56
Medlem
Amorzes avatar
fräscht... han den fete som bara tiggde att få bli chef... han provsmakade allt o sen rörde om med samma sked.. slickade sig om fingrarna o sen skar upp ost utan att tvätta händerna... ja.. dit lär man ju gärna gå o äta.... NOT
Citera
2014-08-20, 06:21
Medlem
dr.Albanens avatar
Schysst krog, färdig filead lax ..Och han som tog ett lån för att köpa knark, hur f*n fick han ett lån som inte gjort ett handtag i livet? Men glassen var nog god......
Citera
2014-08-20, 09:40
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Mikael verkar ju väldigt duglig. Seriöst intryck man får.

Vilken jævla vinnare alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in