2014-08-19, 20:58
Moderator
Eerieyes avatar
Fy fan vad han pratade skit, Hägglund. Om Sverige stänger sina gränser på något sätt, t ex genom att införa gränskontroller, så kommer det att bli en jämnare fördelning av flyktingarna inom EU. Inget annat. De ÄR redan i EU när de reser genom Europa till Sverige.

Det är INTE så att att de flyr över Öresundsbron med döden i hälarna.

Så hela skitsnacket om att Sverige på sikt blir ett rikare land p g a flyktingarna. Det är HELT ENKELT INTE SANT.
Citera
2014-08-19, 20:59
Medlem
Det är häpnadsväckande att inte folk redan nu börjar tåga mot Stockholm för att kräva ett stopp på vansinnet som kommer ruinera oss alla.. Är vi så domesticerade att vi bara lägger oss ner och blottar våra strupar?
Citera
2014-08-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jag har aldrig påstått att de 48 miljarderna skulle varit hela kostnaden för invandringen. Visa mig var jag påstår det. Inte heller har jag motsatt mig att diskutera i ett större sammanhang. Men jag tänker givetvis inte svara på argument som är irrelevanta för mina inlägg.

Varsågod:
Citat:
Min diskussion med bl.a. EulenSpiegel, som du lade dig i, handlade om migrationsverkets ökade behov av anslag på 48 miljarder, inte om invandringens kostnader i helhet.
Jag har genom hela tråden fokuserat på helheten, men av någon för mig okänd anledning har du inte lyckats tillgodogöra dig den informationen.

För övrigt är det här en öppen diskussion där alla är välkomna. Om du har fått för dig att jag bara snackar med dig har du fått allt som har med Flashback att göra fått om bakfoten.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 21:55.
Citera
2014-08-19, 21:00
Medlem
SummaSummarums avatar
Reinfeldt uppmanar till tålamod tills hans nya globaliseringskampanj har fått fullt genomslag:

http://i.imgur.com/mx9PXVp.jpg
Citera
2014-08-19, 21:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Det är häpnadsväckande att inte folk redan nu börjar tåga mot Stockholm för att kräva ett stopp på vansinnet som kommer ruinera oss alla.. Är vi så domesticerade att vi bara lägger oss ner och blottar våra strupar?

Nej det tror jag inte, de flesta är troligtvis bara jäkligt bekväma av sig och ser fördelen med att helt enkelt ta en promenix till en närbelägen vallokal när den öppnar.
Citera
2014-08-19, 21:10
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Vi kommer knappast få ett heltäckande svar nej, det finns helt enkelt inget intresse från varken statligt håll eller forskningsinstitutioner att räkna på hela omfattningen av invandringen. Det vore också oerhört tidskrävande och svårt att allokera alla kostnader korrekt.

Jo, jag har också sett de siffrorna. Någonstans i krokarna 9 miljoner NOK för en somalier och runt hälften för en pakistanier vill jag minnas. Balkaninvandrare låg en hel del lägre än så o s v. M a o ungefär som förväntat. Att få se sådana "prislappar" på invandrare i Sverige är ju bara att glömma tyvärr. Tänk vilket ramaskri det skulle bli på vänstern

Det slinker ibland igenom reda siffror i SOU (Statens Offentliga Utredningar), som visar att de är väldigt bra på siffror även i Sverige, även om det inte får nå ut till folket.

Det finns t ex en SOU som berättar att varje rom (med traditionell romsk livsstil) kostar Sverige 50 miljoner under sitt liv.
Citera
2014-08-19, 21:13
Medlem
Golonkas avatar
Först alltså Wallström och nu Löfven är upprörda över att kaninen hoppat ur hatten och det öppet och officiellt framförs att kött-tsunamin kostar.... Och ställer utfästelser om att flödet ska fortsätta med minst oförminskad styrka.

Detta är bisarrt så det stänker om det. Först förnekar man ihärdigt att det kostar, snarare påstår man att det är en vinst för Sverige. Man går så långt att man faktiskt förfalskar historieskrivningen och påstår att Sverige byggts av invandrare medan svenska folket typ spelat golf eller hoppat groda eller vad faen man nu kan tänka sig -utom hårt arbete då förstås!

Sedan, fem i tolv i förhållande till valdagen, öppnar Statsministern på slöjan och blottar hela röven på sig själv och hela etablissemanget. Han går mer eller mindre ut och öppet erkänner att allt han själv, hans administration och samtliga tongivande debattörer, kulturskribenter, politruker, partifolk av nästan alla kulörer, journalister, intellektuella, präster och biskopar, mediapersonligheter, artister, idrottsstjärnor -samtliga utom ett fåtal s.k dissidenter och skeptiker (vilka då samfällt skällts för att vara rasister)- har ljugit folket fulla av skit i över tjugo år!!! Detta har minsann inte varit nyheter som trillat in på regeringskansliet senaste veckan! Detta har man vetat sedan länge, men man har hållit käften, fortsatt ljuga, fortsatt luras... Kolla bara Ullenhag, den lille jävla råttan! Eller ta Billströms gatlopp efter talet om "volymer" med påföljande örontagning från Chefen! Detta har man vetat, eller i varjefall haft ett hyggligt underrättelseunderlag om, i minst två mandatperioder!

Alltså, jag är hundra på att Reinfeldt har något i bakfickan... Detta har han inte klivit ut med utan att förankra talet med partitoppens inre krets och något måste han ha filurat med. När ÖB aviserade att Försvarsmakten inte kunde lösa sin uppgift om ett antal år om inte en ospecificerad höjning av anslagen bifalles, så hörde i varje fall inte jag några siffror och inte fan fick försvaret mer pengar! En mindre debatt uppstod bland en del försvarsvänliga bloggare och försvarspolitikern Allan Widman syntes lite mer i rutan tillsammans med Försvarsministern, men inte fan kom några utspel från Fredde förutom det kränkande klavertrampet om "särintresse". Så vad är det då som pågår?

Freddes utspel följt av Steffes överbjud i frågan driver ju folk till SD för fan! Eller borde göra, i vilken sunt fungerande valmanskår som helst!
Citera
2014-08-19, 21:16
Medlem
Anusiktets avatar
Citat:
Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson är beredd att fälla den statsministerkandidat som inte är beredd att skära ned på invandringen efter höstens val. Partiledaren hotar nu med nyval om inget av regeringsalternativen når upp till 50 procent i valet 14 september.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/akessons-hot-kan-falla-bada-regeringar/
Intressant.

Åkesson kan driva fram en samlingsregering efter ett nyval där det nya arbetarpartiet (M) och det gamla arbetarpartiet (S) tar makten för att "rädda Sverige från fortsatt kaos".
Senast redigerad av Anusiktet 2014-08-19 kl. 21:19.
Citera
Medlem
Citat:
Fast nu bemöter du inte mitt huvudargument överhuvudtaget, vilket inte direkt övertygar mig om att jag hade fel. En hög invandring är inte kompatibelt med ett välfärdssamhälle, det förstår man även utan att ha någon som helst insikt i ekonomi. Om Reinfeldt nu vet detta, vilket man får förutsätta, så måste han veta att invandringen går minus och särskilt om målet är att nedmontera välfärden. Du kan inte förneka detta.

Du blandar dessutom äpplen och päron. Att ett heterogent samhälle har konkurrensfördelar finns det viss statistik som stödjer ja, dock långt ifrån fastställt. Men det går inte att översätta till att vräka in analfabeter från U-länder i ett av världens mest högteknologiska länder. Vi behöver välutbildade Tyskar, Fransmän, Holländare, Britter, Amerikaner, Kineser, Indier etc., vi behöver inte en enda Somalier, Eritrean, Syrier, Irakier etc. De här länderna har ingen handel att tala om överhuvudtaget, därför ger folk därifrån inga konkurrensfördelar.

Källa på det?
Citera
Medlem
freeriderXIIs avatar
Som jag sagt tidigare i tråden att blöda röster till SD kanske inte betyder så mycket så länge de stödjer en borgerlig regering däremot är alla rödgröna röster som går över till SD en direkt förlust för vänsterblocket.

Kan det vara så han tänker med sitt uttalande om att invandringen kostar?
Citera
2014-08-19, 21:18
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankalina
Den söta Lukten av makt, priviligier och prestige har fått människor att kompromissa med sina principer förr (minns bara när Fälldin laddade kärnkraftverk).

Spelbolagen ger i princip pengarna tillbaka på att Löfven är statsminister efter valet. Reinfeldt och resten av regeringen är desperata och ser sina statsrådspensioner, chaufförer och glassiga liv flyga all världens väg. Deras enda lilla hopp att kunna sitta kvar är SD.....men eftersom de (särskilt FR) positionerat sig så tjurskalligt Anti-SD så är det inte helt enkelt. SD måste bli så stora att man kan motivera helomvändningen med att de trots allt representerar typ var femte svensk.

Alternativt är det som du säger att FR verkligen inte vill. Men då kan han ju bli avpolleterad av partiet till förmån för någon mer kompromissvillig realpolitiker. Om man frågar den genomsnittlige moderaten om han föredrar fortsatt maktinnehav med lägre invandring eller att förlora makten till en röd-grön röra där Fridolin/Romson/Sjöstedt har framträdande roller....vad tror du?

Löfven har smörjts till segrare av Bilderberggruppen, så det vore en stor skräll om han inte vann.

Och jag förstår inte denna märkliga drift att vilja ursäkta Reinfeldt. Han har varit så tydlig som det ö h t är möjligt att bli. Det är möjligt att han drivs av en inre demon av rotlöshet, eftersom det verkar viktigt för honom att han har en afrikanskättad anfader, och inte känner sig svensk.
Citera
2014-08-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380

Det är närmast ofattbart.
I rimligare sammanhang hade landsförrädare Reinfeldt och hans medlöpare till Quislingar suttit internerade vid detta laget.
Den svenske medelväljaren är totalt fredagsmysfördummad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in