Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Fria fantasier i vanlig ordning.
Menar du att de militära experter och och rysslandskännare som skriver i "Pennan och svärdet" sysslar med "fria fantasier"?
Citat:
Som jag flera gånger redogjort är jag generellt kritiskt till Putins politiska gärning, och särskillt till hans politik gentemot etniska minoriteter som söker självständighet, läs Tjetjenienfrågan.
Länka gärna till inlägg på Flashback där du kritiserar Pulters agerande i Tjetjenien. Kan du inte plocka fram sådana tidigare inlägg som du skrivit när frågan var aktuell så förlorar du all trovärdighet i mina ögon!
Citat:
När det gäller Ukrainakrisen är det dock inte Ryssland eller Putin som är den fula fisken, utan problemet ligger främst i den oresonliga politiken i Kiev.
Det finns bara en person som är den "fula fisken" och det är Putler. All fakta talar faktiskt för just det!
Citat:
Vad Krim beträffar, så går det att ha åsikter om folkomröstningen på Krim, som jag återigen många gånger redogjort för, ehuru Ryssland knappast kan lastas för att inbjudna internationella observatörer inte kom.
De internationella observatörerna tilläts inte ens korsa "gränsen" till Krim. Däremot så inbjöd man diverse högerextremistiska sk. observatörer.
Vad gäller i övrigt angående den sk. Folkomröstningen på Krim så har jag redogjort tidigare för den enorma mängd invändningar man kan ha.
Citat:
Alltjämnt är den rimliga lösningen en omedelbar vapenvila för att stoppa det tragiska dödandet av unga män och meningslös förstörelse, följt av förhandlignar och därefter övervakade folkomröstningar om Krims och regionerna i Östukranas fortsatta nationella tillhörighet. Denna mycket modesta syn, gillas som bekant inte av PK- gänget i denna tråd....
Förhandlingar är på gång. Nästa vecka träffas Putler och den ukrainska presidenten. Innan dess så kommer Merkel till Kiev. Tyvärr så kommer väst att försöka pressa Ukraina till eftergifter, så att inte Putler "riskerar att förlora ansiktet". Alltså samma visa som när västmakterna 1938 pressade Tjeckoslovaken till eftergifter för att inte "Hitler skulle förlora ansiktet". Tycker du det var en bra politik?
Enligt min åsikt så rör det hela sig, enbart, om en rysk aggression, ett de facto krig, mot Ukraina. Alla bevis pekar på att Ryssland förde in specialtrupper till Krim en vecka innan myndighetsbyggnader började ockuperas. Alla bevis pekar också på att Ryssland, såväl tränar, som förser terroristerna i östra Ukraina med avancerade tunga vapen.
Sedan är det givetvis, med rätta, inte politiskt korrekt att direkt eller indirekt stödja en aggressiv främmande makts brott emot internationella lagar, en makt som, dessutom på sikt, kan hota Sveriges säkerhet.