2014-08-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
"Ju fler gånger ni anmäler- desto mindre kommer dessa anmälningar tas på allvar den dagen det kanske verkligen behövs."

Det är så mycket att tolka i dina inlägg, exempelvis att du uttrycker att du "pratat mig igenom värre saker" och ditt ständiga försök att skifta fokus genom att ställa motfrågor. Allt i förhoppning att ducka faktum som att du, ptja, ljugit om att din familj tvingat dig äta bajs till exempel. Men ovanstående mening i fetstil tar ändå priset.

Det tycker jag är en självklar mening. Jag kan snacka mig igenom anmälningar. Oavsett om det är till socialen eller till någon annan. Jag har inga större problem med det. Enligt mig erkänner jag det i den här meningen och syftar på varför. Jag kan alltid hävda att jag är en offentlig person som alla snackar skit om och vill jävlas med. Om socialen skulle se denna mening så är det ju inte jag som har skrivit den ändå. Hänger du med? Jag tyckte jag var ärlig utan att säga allt rakt ut men nu gjorde jag det ändå.
Citera
2014-08-19, 19:15
Medlem
Citat:
"Ju fler gånger ni anmäler- desto mindre kommer dessa anmälningar tas på allvar den dagen det kanske verkligen behövs."

Det är så mycket att tolka i dina inlägg, exempelvis att du uttrycker att du "pratat mig igenom värre saker" och ditt ständiga försök att skifta fokus genom att ställa motfrågor. Allt i förhoppning att ducka faktum som att du, ptja, ljugit om att din familj tvingat dig äta bajs till exempel. Men ovanstående mening i fetstil tar ändå priset.

Pratat mig igenom värre saker är väl också uppenbart vad jag menar? Jag har hittills bara haft en villkorlig dom och då fick jag igenom att medverka i rätten via telefonen för jag pallade inte videsamtalet i tingsrätten. Den domen hjälpte mig dessutom att få lvm avskrivet och vice verse. Jag trodde min mening var uppenbar och extra tydlig men jag ska försöka vara ännu tydligare.
Citera
2014-08-19, 19:24
Medlem
Jag tycker ni skall låta henne vara ifred nu och avsluta tråden.
Det har länge liknat en förföljelse av en person som knappast
är allmänt känd och därmed inte kan kallas kändis.
Citera
2014-08-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Jag tycker ni skall låta henne vara ifred nu och avsluta tråden.
Det har länge liknat en förföljelse av en person som knappast
är allmänt känd och därmed inte kan kallas kändis.

Jag tror att tråden vill att jag ska låta dom vara ifred. Så jag tar en paus nu. Ska fixa klart här hemma.
Citera
2014-08-19, 19:58
Medlem
kiwibeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Nej det är jag inte. Diagnosen fick jag av Bengt. Om hans tanke var just att "rädda mig" från att bli hemlös ännu en gång eller om han på allvar trodde att jag har asperger är en svår fråga. Han är en underlig figur. Utredningen han gjorde är också borta, finns inte. Jag ansökte om LSS då och på hans inrådan. Jag blev beviljad och nu har jag ännu en gång fått diagnosen asperger av en läkare. Själv tror jag att adhd stämmer men inte asperger. Och det är det inte många som tror. Att jag är funktionsnedsatt håller jag med om oavsett vilken diagnos ur högen man nu väljer att plocka. Så frågan är svår: kan LSS vara berättigat om mitt tillstånd är jämförbart med någon som ingår i personkretsarna eller kan man aldrig göra undantag? Jag vet inte. Jag vet bara att jag är tacksam att jag har den här lägenheten. Jag skulle vara rätt rökt annars känns det som iaf.

Så du har ÄNNU en gång fått diagnosen utan att göra en utredning ? För du har ju knappast genomgått en ordentlig utredning med tanke på allt som du stoppar i dig.

Sen så tycker jag inte att frågan är så förbannat svår för att om du inte har diagnoserna som berättigar ett LSS-boende så ska du inte heller bo på ett. Simple as that.
Jag tycker att dom ska ta din hund och slänga ut dig på gatan så kan du göra vad fan du vill med ditt liv.
Citera
2014-08-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwibeaver
Så du har ÄNNU en gång fått diagnosen utan att göra en utredning ? För du har ju knappast genomgått en ordentlig utredning med tanke på allt som du stoppar i dig.

Sen så tycker jag inte att frågan är så förbannat svår för att om du inte har diagnoserna som berättigar ett LSS-boende så ska du inte heller bo på ett. Simple as that.
Jag tycker att dom ska ta din hund och slänga ut dig på gatan så kan du göra vad fan du vill med ditt liv.

Okej. Det kanske du nu tycker. Jag tycker inte det. Jag blir defensiv av det här påhoppet för vad ska jag svara? Inget kommer få mig att förlora detta boende. Ingenting. Så därför är det här allt jag kommer svara på det hela: jag anser inte själv att jag har asperger men ja jag har diagnosen. Av en andra läkare. Precis.
Citera
2014-08-19, 20:24
Medlem
motyls avatar
Citat:
Pratat mig igenom värre saker är väl också uppenbart vad jag menar? Jag har hittills bara haft en villkorlig dom och då fick jag igenom att medverka i rätten via telefonen för jag pallade inte videsamtalet i tingsrätten. Den domen hjälpte mig dessutom att få lvm avskrivet och vice verse. Jag trodde min mening var uppenbar och extra tydlig men jag ska försöka vara ännu tydligare.

Eftersom du inte bara en gång, utan två, gjorde ett försök att vara tydlig så får jag betala tillbaka genom att säga rakt ut: du har anmält människor till höger och vänster för saker du ena dagen flummigt erkänner är lögn, andra dagen hävdar är ett rituellt övergrepp. Därför är det ytterst komiskt enligt mig att du i sann "vargen kommer"-anda berättar för FB om riskerna med att anmäla. Skillnaderna är att de som anmält dig härifrån antagligen gjort det för att du helt utan att skämmas stått för hur du gång på gång våldtar hela systemet, och att du har ett eget målsägarbiträde som står stand-by inför dagens anmälan.
Citera
2014-08-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Visst är det kul?! Levander av alla liksom, klart hon inte kan låta bli den mest respekterade psykiatrikern och forskaren inom hela fältet. Allt måste ju dras till sin yttersta spets, vare sig det är Opus Dei eller läkare. Jag arbetade en tid på rättspsyk när Sten var chöl där, och är ganska säker på att vad det än är Bönan har för sig med artiklar och anmälningar (ja, förr eller senare ska det alltid anmälas) så kommer det inte ens att lämna en krusning på den stilla sjö som är den mannen. Han kommer på sin höjd att garva lite.

Det har du jävligt rätt i. Hon svarar oss i tråden på det sättet typ 90% av gångerna. Vilket jävla projekt det måste vara att hålla på sådär. Hon hade inte hunnit med ett riktigt jobb ens om hon ville.

Han arbetar med Bengt. Är mentor till Lise-Lotte. Han har försvarat bengt i media och tagit sig an att tala om mig eftersom bengt blev kritiserad av ivo och det stod i media för en tid sedan. Sten kommer på sin höjd garva lite ja. Jag har inget emot honom. Men det handlar inte om sten heller.
Citera
2014-08-19, 20:31
Medlem
Citat:
Eftersom du inte bara en gång, utan två, gjorde ett försök att vara tydlig så får jag betala tillbaka genom att säga rakt ut: du har anmält människor till höger och vänster för saker du ena dagen flummigt erkänner är lögn, andra dagen hävdar är ett rituellt övergrepp. Därför är det ytterst komiskt enligt mig att du i sann "vargen kommer"-anda berättar för FB om riskerna med att anmäla. Skillnaderna är att de som anmält dig härifrån antagligen gjort det för att du helt utan att skämmas stått för hur du gång på gång våldtar hela systemet, och att du har ett eget målsägarbiträde som står stand-by inför dagens anmälan.

Jag berättar att ni inte kommer komma någonstans med era anmälningar.
Citera
2014-08-19, 20:42
Medlem
kiwibeavers avatar
Citat:
Okej. Det kanske du nu tycker. Jag tycker inte det. Jag blir defensiv av det här påhoppet för vad ska jag svara? Inget kommer få mig att förlora detta boende. Ingenting. Så därför är det här allt jag kommer svara på det hela: jag anser inte själv att jag har asperger men ja jag har diagnosen. Av en andra läkare. Precis.

Ja det tycker jag och jag vet att du inte tycker det. Och nej , du kommer säkert inte förlora ditt boende även om du borde. Men nu är det ju som det är och inte mycket mer att snacka om där.

Hur kommer det sig att den här andra läkaren satte diagnosen då ? NP-utredning ?
Citera
2014-08-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwibeaver
Ja det tycker jag och jag vet att du inte tycker det. Och nej , du kommer säkert inte förlora ditt boende även om du borde. Men nu är det ju som det är och inte mycket mer att snacka om där.

Hur kommer det sig att den här andra läkaren satte diagnosen då ? NP-utredning ?

Det är mellan oss. Jag kommer aldrig riskera mitt boende som sagt och därför kan jag helt ärligt inte berätta hur det kommer sig.
Citera
2014-08-19, 20:59
Medlem
kiwibeavers avatar
Citat:
Det är mellan oss. Jag kommer aldrig riskera mitt boende som sagt och därför kan jag helt ärligt inte berätta hur det kommer sig.

Men vad fint! Tyckte stackaren lite synd om berny och ville säkra ett boende på falska grunder ?
Herregud säger jag bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in