Citat:
Ursprungligen postat av
berny
Nej det är jag inte. Diagnosen fick jag av Bengt. Om hans tanke var just att "rädda mig" från att bli hemlös ännu en gång eller om han på allvar trodde att jag har asperger är en svår fråga. Han är en underlig figur. Utredningen han gjorde är också borta, finns inte. Jag ansökte om LSS då och på hans inrådan. Jag blev beviljad och nu har jag ännu en gång fått diagnosen asperger av en läkare. Själv tror jag att adhd stämmer men inte asperger. Och det är det inte många som tror. Att jag är funktionsnedsatt håller jag med om oavsett vilken diagnos ur högen man nu väljer att plocka. Så frågan är svår: kan LSS vara berättigat om mitt tillstånd är jämförbart med någon som ingår i personkretsarna eller kan man aldrig göra undantag? Jag vet inte. Jag vet bara att jag är tacksam att jag har den här lägenheten. Jag skulle vara rätt rökt annars känns det som iaf.
Så du har ÄNNU en gång fått diagnosen utan att göra en utredning ? För du har ju knappast genomgått en ordentlig utredning med tanke på allt som du stoppar i dig.
Sen så tycker jag inte att frågan är så förbannat svår för att om du inte har diagnoserna som berättigar ett LSS-boende så ska du inte heller bo på ett. Simple as that.
Jag tycker att dom ska ta din hund och slänga ut dig på gatan så kan du göra vad fan du vill med ditt liv.