2014-08-19, 18:06
Medlem
Thains avatar

Saknar Niclas Lundgren bland backarna (personligen anser jag honom som Växjös bästa back). Sen har många andra på din lista mycket att bevisa om dem bör vara med. Inte minst Nick Johnson, Tedenby, Nihlstorp, Tellqvist medmera. Fast beror väl om man räknar med föregående meriter och prestationer. Alltid svårt att göra listor
Citera
2014-08-19, 18:08
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det märks att du bara följer ditt Skellefteå. Om du rankar Svensson OCH P-W före Ullmark så är det uppenbart att du inte har någon koll. Ullmark bidrog nästan på egen hand att vi tog oss till play in och hade inte Regehr skämt ut sig i match 2 så hade vi gått längre än så. Mao: Ullmark är SHL:s bästa målvakt. Och det är inte bara modosupportrarna som säger det.
Läs om, läs rätt:

"Svensson skulle jag vilja sätta före P-W, OCH Ullmark före Alsenfelt."

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Och allt annat an sm guld for Frolunda maste raknas som fiasko.
Jag tycker att Frölunda har för svaga målvakter för att vinna SM-guld. Fast å andra sidan hade vi också det senast vi vann.
Citera
2014-08-19, 18:09
Medlem
m4tt145s avatar
Alsenfelt är SHLs bästa målvakt och det är inte ens nära.
Citera
2014-08-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Alsenfelt är SHLs bästa målvakt och det är inte ens nära.
Han är topp 3 bland målvakterna men inte den bästa. Ullmark är nummer 1.
Citera
2014-08-19, 19:29
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Han är topp 3 bland målvakterna men inte den bästa. Ullmark är nummer 1.
Inte alls otroligt att Ullmark som i mitt tycke är den mest talangfulla målvakten i serien kan bli nummer 1 kommande säsong men det känns lite väl att spika det redan nu. Vi får helt enkelt se, Tellan och Alsenfeldt (som "alla" trodde var en av seriens sämsta målvakter inför förra säsongen) samt några till lär säkert var med i toppen när säsongen summeras. Men jag tror också på Ullmark.
Citera
2014-08-19, 19:29
Medlem
Citat:
Det märks att du bara följer ditt Skellefteå. Om du rankar Svensson OCH P-W före Ullmark så är det uppenbart att du inte har någon koll. Ullmark bidrog nästan på egen hand att vi tog oss till play in och hade inte Regehr skämt ut sig i match 2 så hade vi gått längre än så. Mao: Ullmark är SHL:s bästa målvakt. Och det är inte bara modosupportrarna som säger det.

Det märks att du är dålig på att läsa, för du missförstår hälften av inläggen du svarar på.
Citera
2014-08-19, 20:16
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain

Saknar Niclas Lundgren bland backarna (personligen anser jag honom som Växjös bästa back). Sen har många andra på din lista mycket att bevisa om dem bör vara med. Inte minst Nick Johnson, Tedenby, Nihlstorp, Tellqvist medmera. Fast beror väl om man räknar med föregående meriter och prestationer. Alltid svårt att göra listor

Kan ju inte gå något på vad de ska göra kommande säsong utan på vad de gjort tidigare och framförallt senaste säsongen. Just de du nämner har ju en riktigt bra säsong bakom sig.
Sen ser jag ju inte alls lika mycket Växjö som du antar jag. Om han är er bästa back så ska du vara mycket nöjd då jag hade tre andra växjöbackar topp-10.

Chad Kolarik kändes ändå given som etta. Han blev bara bättre och bättre ju längre säsongen led också.
Citera
2014-08-19, 20:28
Medlem
vapor21s avatar
Jag betygsatte målvakter, backar och forwards och gav dem 1-5.

1. Växjö M: 4, B: 4, F: 4
Jag anser att Växjö är det laget som fått ihop den stabilaste truppen. Seriens kanske bästa målvakt, det som gör att de inte få en femma på målvakter är att Steen är ett ganska oprövat kort så det kommer inte bli någon större konkurrenssituation. Backsidan skulle jag vilja säga är den bästa i serien och forwardssidan är en av de bättre.

2. Frölunda M: 3, B: 4, F: 4
Tycker laget är väldigt likvärdigt med förra säsongens lag. Vissa värvningar är riktigt spännande och jag gillar Rönnbergs tränarstil. Visst är han lite lipig, men spelidén är den modernaste i SHL i mina ögon.

3. Färjestad M: 3, B: 4, F: 3
Stabilt målvaktspar som dock inte sticker ut tillräckligt för att vara toppmålvakter. PW visade sig däremot vad han går för i sina bästa stunder i slutspelet. Lite ojämn tyvärr i mina ögon. Backsidan är riktigt bra, stabil som alltid. På forwardssidan ser det okej ut, en kedja med Gulas-Klepis-Aquino kan bli riktigt bra tror jag. Sen ser det lite tunnare ut därefter. Hillding kan inte ta alltför mycket ansvar därefter. Saknar lite mer kreativitet på anfallssidan.

4. SAIK M: 4, B: 4, F: 3
Svensson är en stabil målvakt som verkligen växt sista 1.5 åren. Backsidan ser nästan bättre ut än förra året. Och sen kommer forwardssidan. Det är absolut inte värvningsklart där men i nuläget är den inte alls vad som krävs för att upprepa bedriften med att försvara guldet. Lite lustiga värvningar på den offensiva fronten. Widing och en collegelirare? Lär dock hända en del där.

5. LHC M: 3, B: 2, F: 5
Okej värvning av Rautio, men inte mer. Högberg har verkligen chansen att bli etta där, men saknar rutinen. Backsidan är inte speciellt skrämmande och det fick vi se 80% av förra säsongen. Läcker som ett såll vissa matcher. Forwardssidan är den bästa i serien trots tappen av Arla och Hjalmarsson. Vilken bredd! Väldigt många som är allround och kan ta de flesta rollerna.

6. Brynäs M:3, B: 3, F: 3
Tappet av Gunderson kommer definitivt kännas och i övrigt är laget ganska likvärdigt. Bröderna har mycket att bevisa på SHL-nivå. Olden är en riktigt bra värvning i mina ögon.

7. HV 71 M: 4, B: 3, F: 2
Två målvakter som är bra men peaken för båda har redan varit känns det som. Båda vet dock vad som krävs för att vinna, så kommer bli bra om båda kan infinna sig i att det inte kommer bli 45-50 matcher i grundserien. Backsidan är lite som målvaktssidan, finns de som har de bästa åren efter sig nu. Forwardssidan känns tunn, inte kreativ och ingen superspets heller. Blir nog ett mellanår till för HV.

8. Luleå M: 3, B: 3, F: 3
Tappat väldigt mycket och fått in desto mindre. Dixon är en riktigt bra värvning och Larsson är okej. Tror Luleå kommer få det lite kämpigt om att ta sig till slutspel men fixar det i slutändan. Kommer spela ännu tråkigare hockey nu när de kreativa spelarna försvunnit.

9. Örebro M:4, B: 1, F: 3
Hudacek är en riktigt bra värvning och vissa tillskott på anfallssidan är vassa. Snudd på en fyra på forwardsen. Backsidan tycker jag däremot är den sämsta i SHL. Det var målvakts- och backsidan som gjorde att de hamnade i kvalserien förra året, nu med Hudacek i laget klarar dem sig eventuell nedflyttning.

10. Leksand M: 4, B: 2, F: 2
Alsenfelt får det svårt att göra om fjolårets bedrift, att bära laget när försvaret är förvirrat och forwards inte gör några mål. Backsidan känns väldigt trög och okreativ. Forwardssidan är ett snäpp bättre än förra året, men inte tillräckligt bra för att de ska kunna ta sig till slutspel. Undviker risk för nedflyttning.

11. Modo M: 4, B: 2, F: 1
Seriens mest spännande målvaktspar, men det är den enda ljusglimten i laget. Backarna känns mediokra och forwardssidan känns trög, gammal, ingen kreativitet och många som är på nedgång. Blir ingen rolig säsong för Modofansen.

12. Djurgården M: 4, B: 2, F: 1
Värvningen av Tellqvist är riktigt bra, men sen är det tyvärr inte mer. De har värvat allsvenskt och forwardssidan hade fått lägre än en etta om jag kunde dela ut det. Att det sedan rycktas om Samuelsson osv. gör ju inte att man vill flytta upp dem i tabellen.
Citera
2014-08-19, 20:33
Medlem
vapor21: Tycker du sammanfattar det relativt bra och vi kanske har det sämsta laget på flera år. Men jag skulle snarare säga att det gynnar oss positivt att vara så usla på pappret. Vi har inget att förlora och blir bara ännu mer taggade ju mer nederlagstippade vi är. Något topplag blir vi inte, men tror inte vi floppar heller.
Citera
2014-08-19, 20:35
Medlem
JoshTees avatar
Färjestads backar en 4:a i betyg? Då ska mycket stämma!
Citera
2014-08-19, 20:40
Medlem
Jkrokens avatar
Inte för att provocera vissa här men: Varför hålls Hudacek och Tellqvist så högt?

Tellqvist var i Modo för några säsonger sedan och levde inte alls upp till förväntningarna. Vad är det som säger att han ska göra det nu? Scoutat på Eliteprospects? Han har ju heller aldrig ens varit i närheten kring landslagsdiskussionerna senaste åren.

Hudacek håller jag absolut inte ens i närheten kring toppskiktet bland SHL:s målvakter. I Frölunda kunde han vara bra vissa matcher, men i princip kasta in puckarna vissa matcher. Visserligen bra procent på Eliteprospects, men jag får känslan av att många baserar hela sin värdering av målvakter på just räddningsprocent, när det inte alls behöver vara hela sanningen.
Citera
2014-08-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Färjestads backar en 4:a i betyg? Då ska mycket stämma!
Är väl bara fbk:arna själva som ger backarna 4 plus i betyg? Nog för att Färjestad alltid blir bättre och bättre ju längre säsongen lider men backsidan är ju rejält överskattad i vanlig ordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in