2014-08-19, 11:40
Medlem
JoshTees avatar
Roade mig med att försöka ranka de 10 bästa i elitserien. Håller ni med eller är jag en fullständig idiot?

Målvakter
1. Mikael Tellqvist DIF
2. Oscar Alsenfelt Leksand
3. Linus Ullmark Modo
4. Christoffer Nihlstorp Växjö
5. Fredrik Pettersson-Wentzel Färjestad
6. Markus Svensson Skellefteå
7. Julius Hudacek Örebro
8. Bernhard Starkbaum Brynäs
9. Erik Ersberg HV71
10. Gustaf Wesslau HV71

Backar
1. Cory Murphy Växjö
2. Chris Campoli HV 71
3. Niclas Andersén Brynäs
4. Martin Sevc Skellefteå
5. Niclas Burström Skellefteå
6. Jonas Ahnelöv MoDo
7. Noah Welch Växjö
8. Magnus Johansson Linköping
9. Jakub Krejcik Örebro
10. Sebastian Erixon Växjö

1. Chad Kolarik Linköping
2. Nick Johnson Växjö
3. Jakup Klepis Färjestad
4. Milan Gulas Färjestad
5. Tomi Sallinen Leksand
6. Rhett Rakshani Växjö
7. Eric Christensen HV 71
8. Mattias Tedenby HV 71
9. Joel Lundqvist Frölunda
10. Greg Scott Brynäs
Senast redigerad av JoshTee 2014-08-19 kl. 11:47.
Citera
2014-08-19, 12:06
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Roade mig med att försöka ranka de 10 bästa i elitserien. Håller ni med eller är jag en fullständig idiot?

Målvakter
1. Mikael Tellqvist DIF
2. Oscar Alsenfelt Leksand
3. Linus Ullmark Modo
4. Christoffer Nihlstorp Växjö
5. Fredrik Pettersson-Wentzel Färjestad
6. Markus Svensson Skellefteå
7. Julius Hudacek Örebro
8. Bernhard Starkbaum Brynäs
9. Erik Ersberg HV71
10. Gustaf Wesslau HV71

Backar
1. Cory Murphy Växjö
2. Chris Campoli HV 71
3. Niclas Andersén Brynäs
4. Martin Sevc Skellefteå
5. Niclas Burström Skellefteå
6. Jonas Ahnelöv MoDo
7. Noah Welch Växjö
8. Magnus Johansson Linköping
9. Jakub Krejcik Örebro
10. Sebastian Erixon Växjö

1. Chad Kolarik Linköping
2. Nick Johnson Växjö
3. Jakup Klepis Färjestad
4. Milan Gulas Färjestad
5. Tomi Sallinen Leksand
6. Rhett Rakshani Växjö
7. Eric Christensen HV 71
8. Mattias Tedenby HV 71
9. Joel Lundqvist Frölunda
10. Greg Scott Brynäs

Byt plats på Tellqvist och Ullmark
Citera
2014-08-19, 12:11
Medlem
JoshTees avatar
Kändes jävligt tajt mellan de 4 första målisarna. Ullmark kan mycket väl vara årets målvakt när säsongen är över och det behöver verkligen modo.
Citera
2014-08-19, 12:26
Medlem
Citat:
Kändes jävligt tajt mellan de 4 första målisarna. Ullmark kan mycket väl vara årets målvakt när säsongen är över och det behöver verkligen modo.
Tycker din lista var helt okej. Men om Tellqvist är bättre än Ullmark när säsongen summeras så skulle jag bli väldigt förvånad. Faktum är att Ullmark kommer vara ännu bättre än förra säsongen. Även i landslaget har han visat att han håller. Går vi till slutspel så återstår att se hur han hanterar det.
Citera
2014-08-19, 12:34
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Tycker din lista var helt okej. Men om Tellqvist är bättre än Ullmark när säsongen summeras så skulle jag bli väldigt förvånad. Faktum är att Ullmark kommer vara ännu bättre än förra säsongen. Även i landslaget har han visat att han håller. Går vi till slutspel så återstår att se hur han hanterar det.

Jo men svårt att gå på det som kommer hända i framtiden. Ullmark kommer om hans utveckling fortsätter i samma takt förmodligen vara seriens bästa målvakt. Tellqvist får man ju bara hoppas han håller sin höga nivå ett par säsonger till.

Svårt att lista nu när serien känns så jämn och inte så många spelare sticker ut. Så många grymma spelare som försvunnit.
Jocke, Arlbrandt, Hjalmarsson, Möller, Gunderson, Klasén osv osv.
Citera
2014-08-19, 13:11
Medlem
Citat:
Jo men svårt att gå på det som kommer hända i framtiden. Ullmark kommer om hans utveckling fortsätter i samma takt förmodligen vara seriens bästa målvakt. Tellqvist får man ju bara hoppas han håller sin höga nivå ett par säsonger till.

Svårt att lista nu när serien känns så jämn och inte så många spelare sticker ut. Så många grymma spelare som försvunnit.
Jocke, Arlbrandt, Hjalmarsson, Möller, Gunderson, Klasén osv osv.
Skulle egentligen sätta Ullmark före Alsenfeldt också. Bägge 2 är otroligt duktiga och räddade sina lag i flera matcher den gångna säsongen, men Ullmark är jämnare överlag och hade egentligen inga riktiga svackor på hela säsongen vilket gör att jag rankar honom högre. Jag kanske är färgad men tror att det finns en och annan som förstår hur jag tänker i frågan.
Citera
2014-08-19, 14:36
Medlem
Basta tranarna. Andreas J tror jag knappast ar den basta tillsammans med juden Fredrik. Men flickan fran Jerusalem trollar som vanligt

Att Tellqvist ar battre an Nihlstorp tror jag inte. Men daremot tror jag Tellqvist kommer bli SHLs storsta flopp.

Och allt annat an sm guld for Frolunda maste raknas som fiasko.
Citera
2014-08-19, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Basta tranarna. Andreas J tror jag knappast ar den basta tillsammans med juden Fredrik. Men flickan fran Jerusalem trollar som vanligt
Fan vad du är buhuig över mig i varje inlägg. Det känns ju som att din enda drivkraft till att skriva ett inlägg är för att få buhua över mig. Att ständigt behöva buhua är lite flickigt enligt mig.

Nåja, hur som Andres är ett oprövat kort så är det men just det här att han måste vara flipp eller flopp tycker jag är väldigt drastiskt. Det troliga är väl att han är mittemellan som de flesta andra tränare, så är det genier är det ont om, men för att få en chans så torde man inte vara idiot heller, så antagligen är han lika bra och dålig som alla andra tränare.

Olaussson har funkat bra i alla år i HV71 när han fått var frisk från sin sjukdom, så varför han inte skulle funka bra nu stå ju skrivet i dunkel.

Stillman har ju haft den här rollen innan och makat guld, så Stillman och Olausson borde rimligtvis inte vara katastrof men antagligen inga demoner, men i och med att det varit med förr så borde det väl ändå kunna ge en viss trygghet.

Hur som löjligt att utnämna Olausson till jude jag vill minnas att han avslutade sin karriär i Färjestad och var Loob stor nog att komma över sin besvikelse så är ju det rätt barnslig som tjuta över det nu.

Och att han tränar HV71 nu beror antagligen på att Färjestad hade andra kort att satsa på och därför inte kunde ge honom en sådan roll.

Jaja, du borde ta och tugga dig en Toy och coola ned dig lite, istället för att ständigt tjuta över mig, men av ren nyfikenhet varför handlar ca 70-80% av dina inlägg om mig? Tycker du det är särskilt bidragande eller topicbringande?
Citera
2014-08-19, 15:55
Medlem
Kommande sasong kommer Ole-Kristian Tollefsen vara Kapten i Farjestad. Ass kommer Rickard Wallin och Jakub Klepis vara.
Citera
2014-08-19, 16:38
Medlem
Citat:

Då jag inte är extremt insatt i SHL förutom Skellefteå så kommer jag inte komma med så mycket åsikter, MEN.

Målvakterna: Skulle nog ranka Wesslau bättre än 10, även om han haft det tungt nu ett bra tag...
Svensson skulle jag vilja sätta före P-W, och Ullmark före Alsenfelt. Annars tycker jag inte att den ser så pjåkig ut.
Citera
2014-08-19, 17:07
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Då jag inte är extremt insatt i SHL förutom Skellefteå så kommer jag inte komma med så mycket åsikter, MEN.

Målvakterna: Skulle nog ranka Wesslau bättre än 10, även om han haft det tungt nu ett bra tag...
Svensson skulle jag vilja sätta före P-W, och Ullmark före Alsenfelt. Annars tycker jag inte att den ser så pjåkig ut.

Wesslau var lökig förra säsongen och året innan började han väl bra men gick ner sig ordentligt om jag minns rätt. Kan ha att göra med att HV underpresterat så mycket kanske? Men han har såklart hög potential. Men just nu tycker jag inte han ska rankas högre. Som sagt så topp 4 i listan bland målvakterna var det nästan omöjligt att rangordna.
Citera
2014-08-19, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku

Det märks att du bara följer ditt Skellefteå. Om du rankar Svensson OCH P-W före Ullmark så är det uppenbart att du inte har någon koll. Ullmark bidrog nästan på egen hand att vi tog oss till play in och hade inte Regehr skämt ut sig i match 2 så hade vi gått längre än så. Mao: Ullmark är SHL:s bästa målvakt. Och det är inte bara modosupportrarna som säger det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in