2014-08-17, 23:12
Medlem
Nån som kan tipsa om en bitcoin sida som tar kredit kort eller som har stöd för att sätta in från bank?

Helst en svensk sida
Citera
2014-08-17, 23:46
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djur1sk
Nån som kan tipsa om en bitcoin sida som tar kredit kort eller som har stöd för att sätta in från bank?

Helst en svensk sida
Bitstamp.net har hittills varit helt överlägsna konkurrensen. Idag är de också bland de största (tack vare att de just varit helt överlägsna). Dock inte svensk sida.

Nackdelen med bitstamp är att tack vare att de är väldigt seriösa och noggranna så blir det också en viss process att bli kund, du får skicka in bilder på pass och tex hyresavi och de är stenhårda på att det ska vara högupplöst osv.
Citera
2014-08-18, 10:48
Medlem
Pusssys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djur1sk

Helst en svensk sida

På fybse.se kan man göra en bankgiro betalning.
Citera
2014-08-18, 18:29
Medlem
anre24s avatar
$442 nu, vad händer med priset...? vem är det som toksäljer?
Citera
2014-08-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
$442 nu, vad händer med priset...? vem är det som toksäljer?

Skulle någon av de som har mycket bitcoins toksälja skulle bitcoins ligga på under 100$.

Att priset går ner lite händer hela tiden och det blir inte intressant att följa innan det verkligen börjar svänga på btc marknaden om eller när det händer.
Citera
2014-08-19, 05:46
Medlem
Ryktet säger att det är magin traders som triggar varandra vilket driver ner priset i en spiral.
Citera
2014-08-19, 14:27
Medlem
Har över 30k i BTC på fybse.se, vilket motsvarar en förlust på över 7k i dagsläget. Tror ni att dom har lagt ner sidan nu under ett tag tills kursen har stabiliserat sig så att inte de förlorar alldeles för mycket under detta lilla ras? Riktigt jävla fittigt i så fall. Att ligga ute med 30k+ utan att kunna förflytta dom till något annat ställe. Hade såklart inte växlat i dessa tider utan hoppas snarare på att kursen kommer upp i 4k/BTC igen om någon månad eller så. Hur som helst om det är sant så hoppas jag verkligen att de förlorar många framtida kunder på det fula spel om det nu är så det ligger till...

Förresten, tror ni det räcker med 4-6 veckor innan kursen landar på runt 4k igen?

Hoppas att många ser möjligheten att köpa på sig mycket BTC nu när det är så lågt för det borde gå upp igen snart känns det som. Hur mycket är frågan. Investeringen skall dock tolkas som en långvarig investering och sälja när man anser sig ha en hyfsad vinst men framförallt inte bli för girig och tro att det kursen går upp i taket.
Senast redigerad av Spyk 2014-08-19 kl. 14:35.
Citera
2014-08-19, 14:50
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyk
Har över 30k i BTC på fybse.se, vilket motsvarar en förlust på över 7k i dagsläget. Tror ni att dom har lagt ner sidan nu under ett tag tills kursen har stabiliserat sig så att inte de förlorar alldeles för mycket under detta lilla ras? Riktigt jävla fittigt i så fall. Att ligga ute med 30k+ utan att kunna förflytta dom till något annat ställe. Hade såklart inte växlat i dessa tider utan hoppas snarare på att kursen kommer upp i 4k/BTC igen om någon månad eller så. Hur som helst om det är sant så hoppas jag verkligen att de förlorar många framtida kunder på det fula spel om det nu är så det ligger till...

Förresten, tror ni det räcker med 4-6 veckor innan kursen landar på runt 4k igen?

Hoppas att många ser möjligheten att köpa på sig mycket BTC nu när det är så lågt för det borde gå upp igen snart känns det som. Hur mycket är frågan. Investeringen skall dock tolkas som en långvarig investering och sälja när man anser sig ha en hyfsad vinst men framförallt inte bli för girig och tro att det kursen går upp i taket.

Hur mycket ligger btc på just nu?
Citera
2014-08-20, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa
Hur mycket ligger btc på just nu?
Runt 3300 i skrivande stund.
Citera
2014-08-20, 05:44
Medlem
Citat:
Tror ni att dom har lagt ner sidan nu under ett tag tills kursen har stabiliserat sig så att inte de förlorar alldeles för mycket under detta lilla ras? Riktigt jävla fittigt i så fall.
Vad menar du? Är Fybse nedlagd?
Börser förlorar inget när kursen går ner. Kunderna står för all risk (förutsatt att Fybse inte själva handlar på marknaden). Tvärtom så tjänar de mest när kursen är ostabil då det genomförs flest transaktioner.
Citera
2014-08-20, 07:36
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:

Varför skulle du någonsin förvara Bitcoin på FYBSE? Fybse är inte nere för mig iaf, ser inte riktigt att denna nedgång skulle vara tillräcklig för att någonting drastiskt skulle hända. Måste erkänna att jag knappt bryr mig, priset svänger upp och ner beroende på dag men till slut kommer det stå starkt.
Citera
2014-08-20, 08:48
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benjaminjuhlin
Varför skulle du någonsin förvara Bitcoin på FYBSE?
Detta är en ganska tydlig anledning varför bitcoins utveckling inte är speciellt aggressiv för närvarande: ingen "orkar" lära sig hantera systemet. Saken är ju den att bitcoin är oerhört mycket simplare (kan även argumentera för säkrare) än de visakort och banker vi är vana att hantera, men de sistnämnda har vi ju tvingat folk lära sig sedan barnsben, detta behöver ingen lära sig. Jag har även själv varit ganska långsam med att orka sätta mig in i hur jag bäst ska använda bitcoin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in