2002-04-17, 02:20
Medlem
bra för odlare

Kanon-länk för odlare, eller bara nyfikna... finns oxå inte så mkt attityd av att alla som inte röker är dumma i huvudet som tyvärr annars kan prägla cannabisforum
Citera
2002-04-21, 03:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Efedrin?

Hej hej..Någon som kan något om Efedrin? Ökar det förbränningen? Dosering? Hört att efedrin används av de som vill gå ner i vikt...Mycket tacksam för svar.
Citera
2002-04-21, 11:52
Medlem
Jag använder Pure EII och Ephedra supercaps från www.powershopen.nu
effekten är att jag blir pigg, väldigt pigg, och hungern minskar, och orkar mer på mina träningspass, jag tar det endast de dagar jag tränar och på kvällen rundar jag av med Kavakava spray för att komma ner i varv o slappna av. Jag har använt det i ca 1,5 månad nu. hade ett uppehåll på två veckor efter 1 månad.
Citera
2002-04-21, 11:54
Medlem
Det ska kunna användas för att gå ner i vikt, det ökar fettförbränningen, tar energi därifrån. hungerkänslorna minskar som sagt.
Citera
2002-04-22, 01:57
Medlem
Efedrin

Som föregående talare säger så ökar Efedrin din kroppsförbränning, kroppstemperatur och du känner dig gladare.
Dock har det haft en sidoeffekt att känna sig 'nere' när effekten slutar.
Det finns ett supliment med mer eller mindre samma effekt, fast utan, som jag märkt. negativa effekter. Det heter Synerlin.

Dock 'lindrar' inte Synerlin din hunger lika bra som Efedrin tror jag.
Citera
2002-04-22, 02:59
Medlem
Jag använder synerlin själv.Mer info om det finns på www.FredrikCarlsson.com
Citera
2002-04-22, 18:32
Medlem
Jag har själv inte känt den effekten att jag blir "nere" efteråt, men det kanske är olika från person till person.
/Jeff
Citera
2002-04-23, 13:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Skillnad...

DEt är stor skillnad på "riktigt" effedrin och den skit man köper på smartbar (supercaps). Supercaps är hämtad från växten "Ephedra" som innehåller Naturligt Effedrin. Det är upp till var och en, men enligt mig så kör man antingen eller, inget mitt emellan som supercaps!
Men man kan alltid börja med Supercaps, om man är nöjd, grattis. Om inte, gå vidare till Effedrin. Effedrin är dopingklassat och olagligt. Ephedra är nog (rätta mig om jag har fel) dopingklassat, men knappast olagligt.

Effedrin är vätskedrivande så se till att dricka mycket vatten! Fungerar mycket bra om du deffar och vill se resultat snabbt...

En av de bästa blandningarna (inte för er 16åriga byggar-wannabes) är E/C/A som är enblandning mellan effedrin, koffein och aspirin.

Skicka PM om ni vill veta mer...
Lycka till!
Citera
2002-04-23, 21:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Det mesta har väl sagts, men jag kan tillägga att efedrin har en effekt som till stor del liknar adrenalin. Skillnaderna mellan efedring är att pulsen och blodtrycket höjs mer av adrenalin, medan efedrin vidgar luftrören mer och höjer kroppstemperaturen mer (och därmed ökar metabolismen, ämnesomsättningen)

Som crack_shooter påpekade finns det en intressant synergieffekt mellan koffein, efedrin och aspirin. Värt att testa för deffen.

Jag har använt både riktigt efedrin (50mg tabletter) och stackers av märket "Stack II". Varje kapsel innehåller:

- 600mg Ephedra Sinica
- 200mg Guarana
- 20mg White Willow Bark
- 60mg Chromium Picolinate

Vad jag vet är dessa lagliga, och jag tycker att jag får bättre effekt per kapsel av dessa än av riktigt efedrin. Jag kan givetvis bara mäta den märkbara uppåteffekten. Hur det står sig när det gäller metabolismökning osv kan jag inte svara på.

/jackalen
Citera
2002-04-24, 08:56
Medlem
För vissa personer så kanske produkter som supercaps och Pure EII fungerar tillräckligt bra, själv tycker själv att de fungerar för bra, kan inte ta en hel tablett utan att det blir för mycket. Rent effe är ju också mycket dyrare och svårare att få tag på.
Citera
2002-04-24, 21:39
Medlem
Pure EII är ju inte billigt direkt. är inte rent effe (alkaloids) billigare??? tror fan det
Citera
2002-04-25, 09:36
Medlem
Crack_Shooter,
jag skulle väldigt gärna höra en förklaring från din sida om vilken skillnaden är mellan naturligt och syntetiskt efedrin. Det är ju precis samma molekyl ju.

Placeboeffekten verkar tydligen omvänt också....

Lilius
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in