Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Prova och se om det funkat för dig, varför jag kör utspritt är för att jag vill vara pigg och ha kvar effekten under hela dagen. Att bara ta på morgon gör mig trött, man vill ju fungera hela dagen.
Tränar du och äter bra överlag?
Mvh
Ska göra det.
Har tränat ganska bra (med något kortare uppehåll) sedan förra sommarn. Det har då innefattat 30-40min löpning och lite hopprep på varmare dagar. Under vintern gymmade jag, körde främst cardio och lite styrka för armarna. Men jag käkade Venlafaxin och gick inte ner ett endaste jävla gram så jag trappade ner från 300mg till 75mg på två månader och slutade sedan tvärt. Och nu är jag här! Har vart utan Venla i nio dagar nu så tänkte ge mig fan på att gå ner det skiten har fått mig att gå upp.
Snubben jag köpte efedrinet av sa att jag skulle ta det "JÄVLIGT FÖRSIKTIGT" med min träning, dvs, inte få upp pulsen till ~180 som på ett normalt träningspass men efter att ha hittat denna tråd så kan han ju slänga sig i backen. Hur som helst så tänkte jag att då tar jag två snabba 40min promenader (som vardera motsvarar 5km) varje dag så jag slipper få upp pulsen men ändå får ut rätt mycket träning.
Nu tänker jag däremot löpa det jag orkar av den första 5km-rundan för att sen ta den andra som blir en kvällsrunda med endast snabb gång. Eller borde jag löpa så mycket jag orkar av båda längorna? Eller finns det risk att jag tar ut mig för mycket då?
Idag har jag bara tagit en normaldos á la 30mg efe och 100mg koffe. Jag stack ut för en snabb promenad och smyglöpte 600-700m också (eftersom snubben varnat mig kändes det förbjudet att maxa pulsen) men jag hann inte märka så mycket av själva "amfruset" med nervositet och rastlöshet som jag märkte igår och efter rundan så fanns det inte mycket effekt kvar. Jag kom precis hem från kvällspromenaden som jag även löpte det jag orkade av men det gick mindre bra. Hade träningsvärk sedan innan och kyla på det var ingen höjdare.
Min kost har jag också lagt om väldigt snyggt efter att jag lämnat Venla bakom mig, och nu har jag verkligen insett hur mycket den medicinen fifflade med min relation till mat.
Jag vill helst inte ta två doser under dagen pga sömnen som jag nämnde tidigare. Så imorgon dubblar jag dosen innan morgonrundan så får jag se om det fungerar bättre.