2013-03-24, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pudelpuff
Sådär, nu har jag inte orkat läsa allt såklart så jag ställer frågan direkt..

>Hur många dagar i sträck har ni tagit efedrin som mest? Vart det MSJ?
>Tränade ni hårt? Med en puls runt 170-180?
>Hur länge varade era träningspass?
>Hur länge sitter efedrinet i kroppen?

Jag började precis med 30mg MSJ och 100mg koffein till det. Är dock lite fundersam på om jag vågar maxa pulsen mer än bara som på en snabb promenad och hur länge jag bör köra som längst. Har hört allt från 5 dagar MAX till två veckor. Jag vill ju inte att toleransen skjuter iväg här, så någon?!

#1 - Nästan varje dag i 2-3 år. Uppehåll dom dagar jag inte har tränat som på vissa helger.
#2 - Hårt
#3 - Mellan 1.15 till 2 timmar
#4 - Det kan spåras i 1-3 dagar vid enstaka bruk.
Citera
2013-03-24, 11:38
Medlem
pudelpuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.S.F
#1 - Nästan varje dag i 2-3 år. Uppehåll dom dagar jag inte har tränat som på vissa helger.
#2 - Hårt
#3 - Mellan 1.15 till 2 timmar
#4 - Det kan spåras i 1-3 dagar vid enstaka bruk.
Hur påverkade det ditt hjärta, din njure osv? Du måste ju även ha fått öka din dos ganska rejält va?
Alla säger olika! Vad fan är det som stämmer här? Kan man långtidsanvända utan risk eller inte?
Citera
2013-03-24, 12:06
Bannlyst
Citat:
Hur påverkade det ditt hjärta, din njure osv? Du måste ju även ha fått öka din dos ganska rejält va?
Alla säger olika! Vad fan är det som stämmer här? Kan man långtidsanvända utan risk eller inte?

90% av allt efedrin jag köpt har varit skit så man har ju alltid fått ligga på ca 3 tabletter.

Nej inget har påverkats, det är njurarna men det var pga av steroiderna. Det är bara efedrin vi snackar om, knappast några problem att använda länge. Är du nojjig så hör en hälsoundersökning efter några månader, simple as that.
Citera
2013-03-24, 13:42
Medlem
pudelpuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.S.F
90% av allt efedrin jag köpt har varit skit så man har ju alltid fått ligga på ca 3 tabletter.

Nej inget har påverkats, det är njurarna men det var pga av steroiderna. Det är bara efedrin vi snackar om, knappast några problem att använda länge. Är du nojjig så hör en hälsoundersökning efter några månader, simple as that.
Nja, tycker bara att det är underligt att folk tjatar ihjäl sig om att man inte ska gå på det för länge så inte undra på att man blir så jävla fundersam.
Citera
2013-03-24, 13:47
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Nja, tycker bara att det är underligt att folk tjatar ihjäl sig om att man inte ska gå på det för länge så inte undra på att man blir så jävla fundersam.

Det finns inga fördelar med att ligga på i 2-3 år.
Citera
2013-03-24, 13:54
Medlem
pudelpuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Det finns inga fördelar med att ligga på i 2-3 år.
Nej, det förstår jag. Trots att herrn här uppe verkar tycka att det är nemas problemas så hade jag tänkt köra på i max en vecka för att sen vila en vecka.

Började så sent som igår och då vart effekten så mycket bättre och längre än idag. Detta gör mig lite orolig.. Har jag fått tag på skit eller kan verkligen toleransen stiga så snabbt? Min dos är på 30mg efedrin och 100mg koffein.
Citera
2013-03-24, 14:00
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Nej, det förstår jag. Trots att herrn här uppe verkar tycka att det är nemas problemas så hade jag tänkt köra på i max en vecka för att sen vila en vecka.

Började så sent som igår och då vart effekten så mycket bättre och längre än idag. Detta gör mig lite orolig.. Har jag fått tag på skit eller kan verkligen toleransen stiga så snabbt? Min dos är på 30mg efedrin och 100mg koffein.

Han har rätt i att kvalitén idag är något sämre än tidigare. Olika UG-tillverkare är olika bra. Ligger man på en period kan lugnt räkna med att öka dosen. 30mg är alldeles för lite. Kör jag efedrin tar jag 30mg till frukost, 30mg strax efter lunch och 30mg en stund innan träning. Jag tar 200mg koffein och 100mg Aspirin per 30mg effe. Upplever att det funkar bättre med Aspirin, kickar bättre på något sätt. Brukar köra 10-14 dagar och uppehåll.
Citera
2013-03-24, 14:52
Medlem
pudelpuffs avatar
Citat:
Han har rätt i att kvalitén idag är något sämre än tidigare. Olika UG-tillverkare är olika bra. Ligger man på en period kan lugnt räkna med att öka dosen. 30mg är alldeles för lite. Kör jag efedrin tar jag 30mg till frukost, 30mg strax efter lunch och 30mg en stund innan träning. Jag tar 200mg koffein och 100mg Aspirin per 30mg effe. Upplever att det funkar bättre med Aspirin, kickar bättre på något sätt. Brukar köra 10-14 dagar och uppehåll.
Nu kanske det är dags att påpeka att jag är kvinna, räcker det då att dubbla dosen på morgon? Vill gärna kunna sova också, då jag redan har galna sömnsvårigheter och vaknar inte det minsta utvilad.

Jo, jag funtade också på att köra efedrin, koffein och aspirin. Men har inte hajat biten med aspirin än, finns det i tablettform och är det då ren aspirin?
Citera
2013-03-24, 17:37
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Nu kanske det är dags att påpeka att jag är kvinna, räcker det då att dubbla dosen på morgon? Vill gärna kunna sova också, då jag redan har galna sömnsvårigheter och vaknar inte det minsta utvilad.

Jo, jag funtade också på att köra efedrin, koffein och aspirin. Men har inte hajat biten med aspirin än, finns det i tablettform och är det då ren aspirin?

Prova och se om det funkat för dig, varför jag kör utspritt är för att jag vill vara pigg och ha kvar effekten under hela dagen. Att bara ta på morgon gör mig trött, man vill ju fungera hela dagen.
Tränar du och äter bra överlag?

Mvh
Citera
2013-03-24, 18:24
Medlem
ungochdums avatar
får man tjackballe av efedrin?
Citera
2013-03-24, 20:06
Medlem
pudelpuffs avatar
Citat:
Prova och se om det funkat för dig, varför jag kör utspritt är för att jag vill vara pigg och ha kvar effekten under hela dagen. Att bara ta på morgon gör mig trött, man vill ju fungera hela dagen.
Tränar du och äter bra överlag?

Mvh
Ska göra det.

Har tränat ganska bra (med något kortare uppehåll) sedan förra sommarn. Det har då innefattat 30-40min löpning och lite hopprep på varmare dagar. Under vintern gymmade jag, körde främst cardio och lite styrka för armarna. Men jag käkade Venlafaxin och gick inte ner ett endaste jävla gram så jag trappade ner från 300mg till 75mg på två månader och slutade sedan tvärt. Och nu är jag här! Har vart utan Venla i nio dagar nu så tänkte ge mig fan på att gå ner det skiten har fått mig att gå upp.

Snubben jag köpte efedrinet av sa att jag skulle ta det "JÄVLIGT FÖRSIKTIGT" med min träning, dvs, inte få upp pulsen till ~180 som på ett normalt träningspass men efter att ha hittat denna tråd så kan han ju slänga sig i backen. Hur som helst så tänkte jag att då tar jag två snabba 40min promenader (som vardera motsvarar 5km) varje dag så jag slipper få upp pulsen men ändå får ut rätt mycket träning.
Nu tänker jag däremot löpa det jag orkar av den första 5km-rundan för att sen ta den andra som blir en kvällsrunda med endast snabb gång. Eller borde jag löpa så mycket jag orkar av båda längorna? Eller finns det risk att jag tar ut mig för mycket då?

Idag har jag bara tagit en normaldos á la 30mg efe och 100mg koffe. Jag stack ut för en snabb promenad och smyglöpte 600-700m också (eftersom snubben varnat mig kändes det förbjudet att maxa pulsen) men jag hann inte märka så mycket av själva "amfruset" med nervositet och rastlöshet som jag märkte igår och efter rundan så fanns det inte mycket effekt kvar. Jag kom precis hem från kvällspromenaden som jag även löpte det jag orkade av men det gick mindre bra. Hade träningsvärk sedan innan och kyla på det var ingen höjdare.

Min kost har jag också lagt om väldigt snyggt efter att jag lämnat Venla bakom mig, och nu har jag verkligen insett hur mycket den medicinen fifflade med min relation till mat.

Jag vill helst inte ta två doser under dagen pga sömnen som jag nämnde tidigare. Så imorgon dubblar jag dosen innan morgonrundan så får jag se om det fungerar bättre.
Citera
2013-03-24, 23:25
Medlem
Kan jag ta effe, träna 2 timmar SEN äta frukost?

Eller kommer man ligga o spy då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in