2014-08-19, 07:44
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Ligger två skärmdumpar på min egen bilddagbok dagens datum nu. Hoppas ni ser något. Jag har många mail emellan oss där vi fastslog att hyran skulle vara på femtusen för att stugan var i dåligt skick osv. Jag var knappast idyllisk hyresgäst men hon kör fulingar. Som det står i skärmdumpen vet hon att jag inte bodde där sista perioden mm

Är jag trög, jag ser bara 3 bilder på samma text?
Citera
2014-08-19, 08:24
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Är jag trög, jag ser bara 3 bilder på samma text?

Nejdå, det är samma för mig. De tre första bilderna är samma bild.
Citera
2014-08-19, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Senaste videon "present till mina haters!" HAHAHAHAHA! Så jävla klockrent gjort! Precis så är det ju: "ÅHNHEEJ! BERNY GAV SIN HUND EN KÖTTBULLE! DJUURPLÅÅGAREE!!"

Go for it, Berny, du dealar med sjuuka typer här. All cred till dig och att be om ursäkt för det med caspian är ju bara löjligt. Det är en BOK, who gives a shit?

Det var humor med glimten i ögat, inget hån eller någon slags motreaktion. Det var meningen att folk skulle skratta. Och vadå det är en bok? Vadå det där med Caspian är bara löjligt? Kan du förstå hur anhöriga mår när deras sorg blir exponerad i en bok av någon som inte har rätt. Jag tycker det är minst av allt löjligt. Du verkar ha svårt med inlevelse?
Citera
2014-08-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Nejdå, det är samma för mig. De tre första bilderna är samma bild.

Sorry. Jag la upp ett av mailen, mitt svar och hennes svar. Jag fick byta till min pc för att fixa det. Inte vant mig vid min retinaskärm ännu men då blev det jobbigt med pc istället för jag har ju ändå vant mig vid masen. Jag kan lägga upp fler av mailen om någon så önskar. Nu var inte meningen att bevisa något eller smutskasta Madde. Utan visa att jag inte vill sopa igen och att sanningen låt mitt emellan för dom som skulle vara intresserade.
Citera
2014-08-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Nej, det är du INTE, Berny, låt inte sjuka störda typer dra ner dig. ge dem inte det, du är sannerligen inte sorglig utan har uppnått mer med din existens än någon av svinen härinne. Kram på dig!

Ge dom vad? Det handlar inte om det. Man kan vara sorglig och desperat och samtidigt vara en människa med bra egenskaper. Du pajnis. Jag tänker såhär: livet är varken svart eller vitt. Du behöver inte se mig som någon människa som aldrig gör fel för det vet jag och ni andra att jag ofta gör. Nyanser skulle vara på sin plats.
Citera
2014-08-19, 08:59
Medlem
Citat:
Det var humor med glimten i ögat, inget hån eller någon slags motreaktion. Det var meningen att folk skulle skratta. Och vadå det är en bok? Vadå det där med Caspian är bara löjligt? Kan du förstå hur anhöriga mår när deras sorg blir exponerad i en bok av någon som inte har rätt. Jag tycker det är minst av allt löjligt. Du verkar ha svårt med inlevelse?

Men i såfall, hur kommer det sig att du skriver en bok som heter en psykopats dotter? Är inte det lite elakt mot dina föräldrar?
Citera
2014-08-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Uppnått VAD?
Ja, jag är en djupt skadad individ som är avundsjuk på en som mest sitter & röker i sin lilla etta med hunden...

Vem sa något om avundsjuka?
Citera
2014-08-19, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Men i såfall, hur kommer det sig att du skriver en bok som heter en psykopats dotter? Är inte det lite elakt mot dina föräldrar?

Nej. Boken handlar nästan inte alls om mina föräldrar. Vad som skett i min uppväxt kommer jag inte skriva om. En psykopats dotter- psykopati är ärftligt. Jag tar snarare upp frågan om empati och avsaknaden av den hos mig själv. Men min uppväxt var inte ett dugg lätt men jag har bestämt mig för att inte diskutera den saken offentligt något mer. Jag träffade mina föräldrar och min bror för första gången på flera år och det kändes bra. Oavsett vad som skett eller inte så finns det saker hos mig själv som jag tar upp. Boken börjar med frågan "Är jag psykopat" och läkaren svarar "Din fråga är samtidigt svaret. En psykopat skulle inte ställa den frågan." Så ser människor på psykopati. Men jag tror att begreppet empati och empatistörningar är otroligt mycket mer komplexa än så.
Citera
2014-08-19, 09:06
Medlem
Citat:
Nej. Boken handlar nästan inte alls om mina föräldrar. Vad som skett i min uppväxt kommer jag inte skriva om. En psykopats dotter- psykopati är ärftligt. Jag tar snarare upp frågan om empati och avsaknaden av den hos mig själv. Men min uppväxt var inte ett dugg lätt men jag har bestämt mig för att inte diskutera den saken offentligt något mer. Jag träffade mina föräldrar och min bror för första gången på flera år och det kändes bra. Oavsett vad som skett eller inte så finns det saker hos mig själv som jag tar upp. Boken börjar med frågan "Är jag psykopat" och läkaren svarar "Din fråga är samtidigt svaret. En psykopat skulle inte ställa den frågan." Så ser människor på psykopati. Men jag tror att begreppet empati och empatistörningar är otroligt mycket mer komplexa än så.

Är det inte så att du egentligen skulle vilja vara psykopat, och vara empatistörd, för då skulle du inte behöva ta ansvar för allt du gjort och fortfarande gör?
Citera
2014-08-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Är det inte så att du egentligen skulle vilja vara psykopat, och vara empatistörd, för då skulle du inte behöva ta ansvar för allt du gjort och fortfarande gör?

Jag har monteringskille som kommer snart och jag måste hinna fixa så han kommer fram. Och att svara på den frågan vill jag ge tid och eftertanke så det får vänta tills han har satt igång här. Jag kommer dock svara så ärligt jag kan

Men för att svara snabbt: ingen vill vara psykopat. Inte heller jag. Jag tror inte att jag är det heller. Men jag vill veta varför jag är såhär. Min största rädsla har varit att jag skulle vara just det. Det är väl den rädslan och sökandet efter svar och förståelse vad empati är och inte är som jag skriver om.
Citera
2014-08-19, 09:30
Medlem
Gafflens avatar
Citat:

Så länge du faktiskt inte hänger ut någon i din familj så hoppas jag att du faktiskt skriver klart boken.
Citera
2014-08-19, 09:35
Medlem
Citat:
Jag har monteringskille som kommer snart och jag måste hinna fixa så han kommer fram. Och att svara på den frågan vill jag ge tid och eftertanke så det får vänta tills han har satt igång här. Jag kommer dock svara så ärligt jag kan

Men för att svara snabbt: ingen vill vara psykopat. Inte heller jag. Jag tror inte att jag är det heller. Men jag vill veta varför jag är såhär. Min största rädsla har varit att jag skulle vara just det. Det är väl den rädslan och sökandet efter svar och förståelse vad empati är och inte är som jag skriver om.

Du kan inte tänka dig alls att det beror på all narkotika du tagit genom livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in