2014-08-19, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Vi hade kunnat bygga ett nytt kärnkraftverk varje år de senaste 30 åren för de pengar som flyktingmottagningen kostat. Jag förstår inte hur 2/3-delar av folket fortfarande tycker att det är helt i sin ordning att göra den här investeringen. Jag menar inte att vi helt måste skita i att ta emot, men vi har övertrasserat det här kontot med abnorma mått i decennier nu.

Vaför skulle vi investera i infrastruktur och välfärd, när vi investerar i guldklimpar?
Citera
2014-08-19, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Jag gillade detta - han bemöter invandringskritiken istället för att släta över den. Dessutom precis innan valet, trots att många M tappar många röster till SD. Reinfeldt är kanske något så ovanligt som en politiker med integritet.

Edit: Det lät som att jag var världens Fredrik Reinfeldt-fanboy. Det är jag inte. Men jag uppskattar faktiskt att han ger raka puckar.

Det tycker jag med i normala fall, om det hade kommit alla andra år/månader än 4 veckor innan valet... Då hade jag absolut gett honom kredd för det!

Har dock väldigt svårt att inte se detta som någon slags medveten taktik/strategi just nu, även om det är en väldigt märklig och obegriplig taktik att konma med strax innan valet.
Citera
2014-08-19, 00:16
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Men alltså. Bara för att offentliga resurserna tar slut så betyder det inte att skatten går ner. Att betala för gated communities, privata skolor och privat sjukvård samtidigt som man måste betala för en offentlig man ej använder är förbannat dyrt. Det funkar i USA där skatten är hälften jämfört med Sverige men knappast här.

3-400 villor som delar på en väktarnärvaro behöver inte bli dyrt.
En tilläggsförsäkring på en tusenlapp i månaden har nog de flesta råd med och jag tror att de flesta arbetsgivare gladeligen skulle betala extra för att ha anställda på jobbet istället för i ett havererat vårdmaskineri.

Som jag sade, de som är pro snabb invandring är de som får betala priset.

Invandrare som redan är här, låginkomsttagare och arbetslösa. Allt detta för att vi ger 200.000 utav 45.000.000 flyktingar hjälp här istället för på plats. EU och FN hade gemensamt kunnat lösa detta på ett elegantare sätt. Illa spenderade pengar och missriktad hjälp. De som far vetkligen illa i härdarna hånar vi genom att ge någon promille all världens hjälp medans de som är kvar dör. Reinfeldt har avslöjat sig som en synisk antihumanist.
Citera
2014-08-19, 00:17
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Det ironiska är att de som kan betala bägge delar, oftast har det riktigt lätt att flytta också.

Är nog ofta så också.

De jag umgås med professionellt i Stockholm är väldigt globalistiska i sitt tankesätt. Tänker mer i storstäder än i länder och nationer. De är för öppna gränser och det är på sätt och vis förståeligt utifrån deras position. Men samtidigt är det ju så att de själva sticker på fem röda minuter om de tröttnar på tillvaron i Sverige. Så för dem är det inget problem att förespråka öppna gränser. Om det går åt helvete så är det inte deras problem då de alltid kan flytta till nåt annat världsmetropol. Finns egentligen ingen anledning för mig heller att vara svensk nationalist. Handlar mer om att jag känner ett ansvar för den här mongo-nationen av principiella skäl. Men det är jävligt jobbigt i längden då det inte precis uppskattas med långsiktigt konsekvenstänkande.
Citera
2014-08-19, 00:18
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIR
Ja det är verkligen nåt jag funderat över en hel del. S & V har ju ju officiellt alltid varit försvarare av välfärdssamhället. Men det går ju inte enligt Assar med flera att kombinera med en massiv invandring. En invandring som både S & V stödjer fullt ut. Skulle verkligen vilja att de ställdes mot väggen om detta. Skulle vilja höra deras argument i sak. Vill ni försvara välfärden eller invandringen, Vissa menar att man ej kan ha båda samtidigt. Vilket prioriterar ni osv.

Idag är det ju 100% klart att både S & V hellre vill ha hög invandring än att försvara välfärdssamhället. De kan väl inte göra nåt annat heller. Då de annars får en SD-stämpel på sig. Så de verkar vara som att de hellre offrar sin heliga ko, än försvarar den.

Kanske lika bra att S & M går samman och bildar ett nytt parti, vid namn Socialmoderaterna. De vill ju nästan samma sak iaf.

Jag har en känsla av att S och M kommer att försöka samarbeta, speciellt om SD får bra siffror.
Citera
2014-08-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Socialdemokraterna kontrar!

http://www.samtiden.nu/2840/s-kontrar-m-vill-spendera-annu-mer-pa-invandring/

Citat:
Vidare tycker Margot Wallström inte att politiker ska tala om invandringens kostnader.

- Jag är väldigt rädd för att han spelar Sverigedemokraterna i händerna, säger Wallström om öppenheten kring de offentliga utgifterna för ökad migration
, och menar istället att man ska tala om sätt att förbättra kommunernas förmåga att ta emot flyktingar:
- I stället borde man ha en realistisk och medkännande plan för hur man ska jobba med kommuner som tar emot många flyktingar.

Hon är galen.
Citera
2014-08-19, 00:31
Medlem
District9s avatar
Och landet som står ansvarig för Syriens, Libyens, Iraqs och Ukrainas fall, hur mycket ska de (USA) öka invandringen med? Fy att vi ska få städda upp efter dom, alla jihadister som kommer smyga sig in med dessa civila offer.

Verkligen beklagligt, vi kommer få se mer självmordsbombare o skit här.
Citera
2014-08-19, 00:35
Medlem
Hemskt.....
Citera
2014-08-19, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja samma typ av integritet som Khomeini och Goebbels uppvisade i sin dårskap och narcissism.

Men du, allvarligt talat. Man kan nog stoppa en jävla massa folk in i det facket, alltifrån Palme till Tatcher.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 01:00.
Citera
2014-08-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Javisst det är ofrånkomligt att bidragssamhället måste upphöra med kraftig invandring.

Nja ... om invandringen kommer från andra i-länder kan det nog ge ett annat resultat. Men nu valde Sveriges statsminister Fredrik Reinfeldt en helt annan väg, i samarbete med miljöpartiets radarpar Fridolin/Romson (se bild: )
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 00:56.
Citera
2014-08-19, 01:00
Moderator
OYs avatar
Två av tre positiva till fler flyktingar enligt Aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19385577.ab

1000 personer har tillfrågats efter statsministerns uttalande, men fick de samtidigt frågan om de har hört vad Fredrik sa? Jag tycker att det stinker om Novus undersökning och medias slutsats, vinkling?
Citera
2014-08-19, 01:05
Medlem
68% av befolkningen vill minska eller ha oförändrat antal flyktingar, bara 26% vill ta in fler.

Så med andra ord är en stor majoritet EMOT att öka kostnaderna för invandringen och detta är inget partierna tar hänsyn till.

Sen är det inte oväntat att de vinklar undersökning till sin fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in