2014-08-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sollz
Så less på det här skitjobbet.modernt slaveri är vad det är. Kan inte TaxiKurir/020 åkare gå ihop och starta en BC som ett kooperativ. Kalla den för fairtaxi eller nåt. Tillåta kollektivavtal och annat så folk kan få ett drägligt jobb och lön. Ångrar mitt taxikort. Tack gode gud att jag tagit examen. Bye bye extraknäcket som nästan tog knäcken på mig!

Men det är ni som anställda som tyvärr får skylla er själva! Jag skulle
Citera
2014-08-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Ja, det har varit bra för mig med.

Ons: 2.000
Tors: 2.500
Fred: 4.000
Lörd: 5.400

Då ska vi se...Det blir 13.900 på 35½h och 490kr dricks. Bara natt "såklart".

Det har varit en jävla massa att göra i ytterkanterna av Stockholm för alla kräftskivor. Mitt i stan har det däremot sett rätt dött ut förutom den där jävla festivalen som ställer till trafiken lite.

Men som konstaterat tidigare är ju den enskildes inkörda belopp intetsägande för helheten.

det är din nettolön dessa arbetspass som du räknar upp alltså?
Citera
2014-08-19, 00:12
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
det är din nettolön dessa arbetspass som du räknar upp alltså?

Nej, inkört belopp.

Min lön är 38% av inkört.
Citera
2014-08-19, 00:26
Medlem
Nyfiken:

Vad tjänar ni i snitt, eller senaste månaden eller liknande, ni som kör i sthlm?

Finns det någon särskild anledning till att det alltid står rätt mycket bilar på Erik Dahlbergsgatan? Framförallt nattetid.

Exakt hur nervöst är det när man är nybörjare?
Citera
2014-08-19, 01:20
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DPRK
Nyfiken:

Vad tjänar ni i snitt, eller senaste månaden eller liknande, ni som kör i sthlm?

Varierar ju såklart men dom två senaste månaderna fick jag ut 16.000 resp 15.000. Jobbar fyra nätter i veckan under heltid. Netto då alltså, har inte specifikationerna så kollade bara vad som kom in på kontot.

Sedan dricks säg 800-1500kr per månad.[/quote]

Citat:

Klart man är nervös när man är ny och folk hoppar in och förväntar sig att man ska hitta. Inte roligt att vara dålig på sitt jobb vilket drar ut på tiden för kunden och pressen gör sig påtaglig.

Men så är det väl för de flesta jobben.
Citera
2014-08-19, 04:12
Medlem
Gaspars avatar
Jag vill minnas första gången jag åkte taxi att chauffören satt omsluten av en plastskärm av säkerhetsskäl, varför togs denna bort?
Citera
2014-08-19, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sollz
Så less på det här skitjobbet.modernt slaveri är vad det är. Kan inte TaxiKurir/020 åkare gå ihop och starta en BC som ett kooperativ. Kalla den för fairtaxi eller nåt. Tillåta kollektivavtal och annat så folk kan få ett drägligt jobb och lön. Ångrar mitt taxikort. Tack gode gud att jag tagit examen. Bye bye extraknäcket som nästan tog knäcken på mig!

Håller med dig som det varit nu för mig så ångrar jag mig också längtar tills dagen jag slutar för gott som det ser ut just nu.
Citera
2014-08-19, 06:35
Medlem
Citat:

Finns det någon särskild anledning till att det alltid står rätt mycket bilar på Erik Dahlbergsgatan? Framförallt nattetid.

Står du på Erik Dahlbergsgatan hamnar du i samma zon som Valand som är smidigaste platsen att plocka upp kunder ifrån som vill boka taxi på avenyn. Därför står de där och häckar i väntan på bokning

Edit: De är ju körförbud på avenyn mellan 23:00 - 05:00 kan ju tilläggas med
Citera
2014-08-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Står du på Erik Dahlbergsgatan hamnar du i samma zon som Valand som är smidigaste platsen att plocka upp kunder ifrån som vill boka taxi på avenyn. Därför står de där och häckar i väntan på bokning

Edit: De är ju körförbud på avenyn mellan 23:00 - 05:00 kan ju tilläggas med

Är du go eller?!

Var jätteotydlig, menar Sthlm! Men jag antar att samma gäller i sthlm. Man står strategiskt för att täcka fler zoner. Dessutom nära till Lidingö och nattöppet matställe.

I gbg har jag bara åkt taxi en gång. Chaffören kunde ingen svenska, hittade inte och ville ha pengar svart!
Citera
2014-08-20, 17:31
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspar
Jag vill minnas första gången jag åkte taxi att chauffören satt omsluten av en plastskärm av säkerhetsskäl, varför togs denna bort?

Det var på den tiden då taxi var reglerat. Då flesta som körde tog bort dem när det inte var obligatoriskt längre.
Citera
2014-08-20, 20:15
Medlem
Etta av sex Södertälje södra i över en timme nu... -_- tku fkk u...
Citera
2014-08-21, 21:41
Medlem
Citat:
Nyfiken:

Skitsnack du tjänar inte ett skit, fly medan du kan!

Ps. Inte ett skämt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in