Citat:
Ursprungligen postat av
pungspark63
Sparkraven fanns redan innan alliansen och finns även idag där den rödgröna röran styr.
Nu är jag en av dom som står mitt i skiten och skall göra bästa möjliga trots minskad minskad budget.
Det dör dagligen folk i Sverige för att dom inte kan få vård i tid, allt från cancer och hjärtoperationer till att vi inte har tillräckligt med ambulanser för att hinna få in folk i tid eller att ambulansen inte ens skickats till dom som bett om det.
Vi är många som slagit larm åtskilliga gånger att vi inte längre kan garantera patientsäkerheten,.
Det finns inget land i världen som kan garantera 100% prickfri sjukvård för alla medborgare varje dag. Sjukvård är en omfattande verksamhet och det går alltid att hitta fel. Även om felen bara är 0,01% så är det lätt att hitta felen och peka på felen och sedan skylla på invandringen. Det är ett väldigt korkat sätt att resonera på.
Citat:
Ursprungligen postat av
pungspark63
BNP är det sammanlagda värdet av varor och tjänster i landet, alla utgifter för löner i exempelvis migrationsverket höjer våran BNP...men det är svårt att betala räkningar med utgifter.
Statsskulden ligger 1258 miljarder och Sveriges totala skatteintäkt ligger på drygt 1600 miljarder.
Detta räcker inte för att amortera på Sveriges skulder... vi går back varje år så våran ekonomi är i utförsbacken.
Nej. Sveriges statsskuld är bara 36% av BNP, det är väldigt lågt i en internationell jämförelse. Vi ligger näst bäst till i Europa för den här faktorn.
Endast Luxemburg är bättre.
Jag råder dig att söka mer fakta och ordbajsa mindre.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Statsskuld