Citat:
Ursprungligen postat av
OrrenHans
Problemet med detta från ollonets sida är att han vet att de flesta svenskar skulle vilja leva med mer välfärd. Att sossarna höer skatten skulle tom. jag välkomna. Ingen bryr sig, så länge vi får vår välfärd. Välfärden är det sämsta att ge sig på i Sverige.
Jag tror tvärtom att väldigt måna gillar det han sa i sitt sommartal. Här har vi en statsminister som står och säger att det land han leder kan ta hand om alla människor i hela världen som har råkat illa ut. Sverige är nämligen en humanitär stormakt.
Statsministern sommartal bekräftar många svenskars uppfattning om sig själva och sitt eget land Sverige, som världens utan konkurrens bästa land. Statsministern smickrar ofantligt många svenskar. Statsministern, som visar sig vara en riktig ledare, bara bekräftar det många svenskar redan vet, nämligen att Sverige är världens bästa land och att svenskarna är världens godaste människor. Sverige är en humanitär stormakt.
Att allt smicker alltid är ren lögn, spelar ingen roll, för de allra flesta kan inte motstå smicker, varken män, kvinnor eller hen. Statsministern står och säger att Sverige kan rädda världen från undergång och det går hem hos många i det här landet.
Väldigt många i Sverige har faktiskt de åsikter jag beskrivit här. De hyser dessa åsikter och de är helt uppriktiga när de säger sånt som statsministern sa i sitt sommartal. Du ska få se att väldigt många svenskar jättegärna och med stor entusiasm kommer att i princip göra allt de kan för att utplåna inte bara sig själva utan också alla andra i Sverige. Det är otäckt, men så är det, för det vet jag, och jag vet sällan fel, tyvärr.