2014-08-18, 19:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flayer
Jag free expar ALDRIG och kommer aldrig göra det heller. Och när jag säger free expar så menar jag för RL cash.
Har gjort de några gånger när de saknats typ 20xp till en modul men aldrig att jag skulle köpa loss några hundra tusen xp...en del fri xp tier10 när nya vagnslinjer släpps...

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ta hem battle statistics så ser du var du är varje match.
Locastan statistics mod, använder den med minst statistik för den andra blir det bara för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Förväntar mig inga värstingar, men det har inte varit några särskilda vagnar hittills. Te-Ke, T7, Light VIC, Renault Otsu, LTP. T7:an buffades dock för några månader sen och är nu riktigt rolig att köra.
Ligth vic och t7 tycker jag är rätt ok så länge jag slipper t18.

Citat:
Hade en match igår natt där en spelare från start sa: 35% win. "We R fucked!!!"
En i motståndarlaget svarade: "play first, complain later!"
Vårt lag vann 15-4... varpå motståndaren sa: "and you complained on your team...".
Hade en igår som klaga fan på att han lämnades ensam på kullen på himmelsdorf bara det att han hade halva laget som support, alla dog som flugor men resten av oss liksom gick ihop på nåt magiskt sätt och spelade i grupp och fokuserad eld så vi slog ut fienderna och vann för dom va korkade och körde ensamma, han som gnällde höll käften efter att jag påpekade att kullen inte är så viktig som han tror.

Citat:
Därför jag tvekar om att skaffa XVM. Stasen är bara siffror, det påverkar inte utgången (tror jag då).
Problemet är att dom flesta inte verkar förstå att det är en procentuell chans att vinna, står det 35% så vinner man 35 av 100 matcher, det är inga bra odds kan jag hålla med om men man har fortfarande en chans att vinna så att bara lägga sig på rygg och vänta in fienden är bara dumt.

Citat:
Sen det här med premium: har sagt förut och vidhåller det. Känns som man hamnar i "bättre" lag och får bättre MM när man har det. De enda premiumdagar jag kört har varit vinster (och i ett fall kompensation från WG) och spelandet då har varit mycket bättre och roligare. Kan som sagt vara bara jag som tycker så.
Konspirationsteorier brukar det kallas men noterat samma sak, min wr sticker uppåt när jag har premiumkonto men kan i viss mån förklaras att jag skjuter lite mer med premiumammunition när stålarna ramlar in.

Citat:
Runt jul/nyår var det också 5x exp. ett bra tag minns jag, och då höll jag på att avinstallera spelet pga lagen man hamna i då. Horribla förluster då som nu, och jag minns flera kompisar som då sa att det är bättre att skippa spelandet under sådana evenemang.
Du skulle varit med under beta när alla fick 5x xp och krediter för alla matcher så även när man förlorade kunde man plocka in över 50.000vinst på tier5 vagnar.

Alla försökte köra så många matcher som möjligt men vi spelade ändå, campinovka har aldrig varit så rolig att spela som då, tänk dig 30 vagnar som sticker ut på fältet och slåss i en enda stor böghög
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-08-18 kl. 19:32.
Citera
2014-08-18, 19:39
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Den har jag inte fått, måste ha varit före jag började spela WOT. Ser riktigt kul ut, snabb och kanonen verkar bra också (läser på tankopedia nu).

Jo, det var nog en nyårsgåva år 2011 tror jag

Förövrigt ångrar jag VERKLIGEN att jag sålde Beta-gift-tanken som man fick efter att ha deltagit i betan. Det var en Sherman som påminner om E4an, fast med sämre kanon, sämre pansar och i lägre tier. Speciellt rolig var den ju inte, men exklusiv som sjutton!

Och för hur mycket sålde jag den , typ 200k silver?
Citera
2014-08-18, 19:43
Medlem
liddens avatar
Citat:
Nu står LTPn i garaget. Första jag gjorde var att byta ut 50% besättningen mot en 100% jag hade i logementet. (50% besättningar...uuuggghh!). Blir att testa den sen ikväll.

Du vet att du kan använda samma besättning i LTP som i en annan sovjetisk light tank? Onödigt att ha en egen besättning i premiumtanks när man kan låna in en från en annan tank.

Citat:
Hade en match igår natt där en spelare från start sa: 35% win. "We R fucked!!!"
En i motståndarlaget svarade: "play first, complain later!"
Vårt lag vann 15-4... varpå motståndaren sa: "and you complained on your team...".

Därför jag tvekar om att skaffa XVM. Stasen är bara siffror, det påverkar inte utgången (tror jag då).

För några veckor sedan under en x3 helg så var det en i motståndarlaget som klagade över mm och åkte och dränkte sig direkt matchen startade. Hans lag vann.
Citera
2014-08-18, 19:56
Medlem
Citat:

Nu är jag ju ingen gammal räv då jag är relativt ny på spelet och har bara 10k games på mitt konto men jag har 3200 wn8 iaf

upp till bevis om dina 3200 wn8

edit: hur kan du vara top 15 på Eu med 3200 wn8?
Senast redigerad av moral2000 2014-08-18 kl. 20:21.
Citera
2014-08-18, 20:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Förövrigt ångrar jag VERKLIGEN att jag sålde Beta-gift-tanken som man fick efter att ha deltagit i betan. Det var en Sherman som påminner om E4an, fast med sämre kanon, sämre pansar och i lägre tier. Speciellt rolig var den ju inte, men exklusiv som sjutton!

Och för hur mycket sålde jag den , typ 200k silver?
Bättre pansar än både m4 och easy8, 300.000 krediter.
http://worldoftanks.com/encyclopedia/vehicles/usa/m4a2e4/
Citera
2014-08-18, 21:52
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Nej jag är absolut inte en statspadder! Det här är mitt första account någonsin och jag kör bara t10 vilket gör att min rating är så låg. Alla ens noob matcher man var tvungen att lära sig på är inte direkt något so höjer upp :P Men jag bryr mig inte direkt om stats så jag är inte intresserad av att starta ett second account för den delen heller.

För att inte bry dig om stats pratar du mycket om 3.2k WN8 eller 4.5k WN8.
Alla som startar ett andra konto enbart för att skaffa bättre stats är massiva idioter och sådana ser man igenom direkt.

Citat:
Jag kör ENBART t10 förutom när jag grindar upp en vagn till t10. Så fort jag har fått nästa tier så säljer jag den gamla vagnen.

Så du menar att EU inte har 40% IS-7/E-100 spelare som vaktar arty i basen?
Ett av problemen med tier10 är att skiten flyter uppåt och stannar där. Fast å andra sidan, har man en bra tier10 pluton kan man vända rätt ordentliga underlägen.
Tier10 är också den tier där du alltid garanterat är top tier (såvida du inte kör en B2a).

Citat:
t10 är roligast att köra då det är mest utmaning, mest balanserade vagnar dvs att man inte möter uber OP vagnar.

Så du menar att M48A1, T110E5, Obj268 och WT100 inte alls behövde nerfas, T110E3/4 skulle behållt sin 850 alfa, E-100, Maus, Jpz100, Obj263, AMX50B, Leopard1 inte alls behövde buffas och att T57 Heavy och STB-1 inte alls kommer få välförtjänta nerfar?

Citat:
Självklart finns det vagnar som är riktigt bra i t10 men det är mer balanserat än i lägre tier. Och sen har vi vagnar på t10 som batchaten som är min favoritvagn som är ruskigt OP bland do bästa batchat spelarna. Men riktigt dålig hos en person som inte är så bra på wot.

Skulle säga att tier8 är en betydligt mer balanserad tier.

Citat:
Och nej min average damage är inte låg jag ligger etta i EU med vissa vagnar så du har helt fel. Och återigen nej jag har inte stor varians på hur mkt damage jag gör. Är väldigt consistent dvs jag gör väldigt få misstag. Och därför så hamnar jag nästan aldrig under 3k damage utan brukar snitta 5000 + - om jag kör med mina mediums vilket jag oftast kör.

Damage är helt ointressant om det inte leder till att du vinner matchen.

Citat:
Jag är inte direkt någon expert på hur wn8 fungerar. Men om man statspaddar och kör lägre tier så är det ju enklare att få högre wn8. Och jag förstår inte hur du tänker med att wn8 inte fungerar för dom som kört en viss vagn. Det är självklart att man bara kan köra en vagn och wn8 stämmer in sålänge man kör t10. Nu har jag dock en del variation på mina vagnar tror jag äger runt 7-8 t10 vagnar.

WN8 är enligt sina utvecklare tänkt som ett mått på hur bra en spelare är sett över alla sina tanks. Kör man väldigt många matcher i en viss tank kommer WN8 gå mot värdet som gäller för den tanken. WN8 tar heller inte hänsyn till variansen i hur mycket skada en spelare gör, vilket gör att en T110E3 antagligen har mindre varians i average damage jämfört med en T-62A. Detta innebär att det är enklare att göra dubbel average damage i en T-62A (dvs 3.2k) än en T110E3 (4.4k), men detta avspeglas inte i WN8.
Citera
2014-08-18, 22:00
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Bättre pansar än både m4 och easy8, 300.000 krediter.
http://worldoftanks.com/encyclopedia/vehicles/usa/m4a2e4/

Ja, då var det kanske värt det

Citera
2014-08-18, 22:00
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Hmm....jag drar ju normalt ca 2k damage i min Borsig oavsett om vi vinner eller förlorar - visst kommer det en match där man blir oneshottad innan man hunnit skjuta ett enda skott men det är ganska sällan faktiskt, vissa spel ligger man också på 1500 damage, men jag tycker ändå det är såpass över average enligt listan för att det skall öka min wn8 men det verkar inte hända ändå.
Min Borsig har ganska bra stats med 52% winrate men min genomgående winrate är bara 48%.
I Aslains mod så finns det ett värde med i ingame panel som jag inte vet vad det är heller, listan visar på din tank antalet spel i den vagnen, winrate och sedan ett värde som brukar ligga mellan 0.4 upp till 2.5 och i vissa extrema fall runt 3 eller 4.0. Jag antar att högre är bättre eftersom över 2 är lila och 3 är blått, där har jag runt 1.4 vilket jag märkt är ganska bra jämfört med andra Borsigs, det finns dom som har högre men det är nästan uteslutande spelare som är unicum i övriga värden också.

Men vad avser värdet?

Har ingen koll på Aslain-värdet. Min värdering av en spelare är att kolla win rate, tank win rate och WN8 där det sista säger hur mycket damage någon gör, vilket brukar leda till att man vinner fler matcher.

Angående RhmBorsig så har den 1.8 i expected damage, vilket är mer än en Tier10 T-62A. Detta beror på att den är OP som in i helvete och du behöver göra massivt med skada för att nå högre WN8. För en statpaddare är det enklare att välja en tank med lägre average damage men med högre potential för att nå högre WN8. Chaffee och Type64 är tydligen favoriter eftersom folk i allmänhet suger i light tanks.
Citera
2014-08-19, 00:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ja, då var det kanske värt det

+1 samma kanon som T14 som jag är hyffsad med.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
För en statpaddare är det enklare att välja en tank med lägre average damage men med högre potential för att nå högre WN8.
Hetzer borde höra dit, 450 för grön, 700 för blått och 850 för lila.
Har dagar som jag kan snitta en bra bit över 800 skada per match, maxat nästan 2000 och snittar 470 på snart 600 matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaegernz
http://oi60.tinypic.com/2s1t3lf.jpg

That is all
Pppffffff inte ens 16.000 Wn8
Citera
2014-08-19, 00:30
Medlem
Salorms avatar
Dom här x5 dagarna tär fett på ekonomin, antar det är därför dom kör det för man ska använda guld till all free xp man får också. :/

Jag ligger just nu på 60k silver.
Citera
2014-08-19, 00:39
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Dom här x5 dagarna tär fett på ekonomin, antar det är därför dom kör det för man ska använda guld till all free xp man får också. :/

Jag ligger just nu på 60k silver.

Jag har tretton miljoner

Vet dock inte vad jag ska göra av stålarna riktigt...
Citera
2014-08-19, 01:12
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Tänk om tänk rätt!

Att klaga på andra är idioti. Spelar ingen roll ifall dom faktist är anledningen till händelser men att klaga på andra är det sämsta som finns. Börja klaga på dig själv, förbättra dig själv. Vad gjorde du för fel?

Du klagar på att andra är dåliga och du är trött på det men i själva verket så är jag helt hundra på att du gillar att folk är dåliga på det här spelet. Här är en rolig tanke som jag inte tror har slagit dig. Föreställ dig att du kör ett random game där det andra laget har 15 st super unicums där alla har 4500 wn8. Och i ditt lag likaså, alla har 4500 wn8. Och du är tomaten i laget. Dom kommer spela sjukt snyggt på dig och du kmr bli spottad, dödad artelleriad och inte få någon dmg. Tänk dig att match efter match spela i matcher där alla är 4500 wn8. Din avg dmg kommer kanske ligga på 300 - 1000 dmg och du är alltid den som dör och vinner sällan. Det här är vad du säger att du vill ha. Du vill dö och förlora, det är det du säger när du klagar på att folk är dåliga. För tydligen vill du inte att folk ska vara dåliga. För om dom är dåliga betyder det att du kommer att vinna och göra mycket skada.

Tänk om tänk rätt :P

Måste det vara två extrema poler? Det hade varit bättre om han hamnat i matcher med spelare på hans nivå. Nu blir det ofta pannkaka när totala nybörjare ska spela med proffs. Han är inte tillräckligt bra för att spela med de bästa och 12-åriga öststatsungar är totalt oberäkneliga som medspelare, ett mellanting vore något för WG att satsa på.

Citat:
Det här var ju intressant, jag är inte helt insatt i all statistik men är lite förundrad över att jag fortfarande stadigt ligger och kryper runt 700 wn8 efter 6k matcher. Jag kollade upp hur mycket skada man måste göra med olika vagnar för att hamna på olika wn8 rating och med dom vagnar jag normalt kör så ligger jag nästan i varje match på grön eller lila nivå - ändå tycks jag inte boosta min wn8 rating nämnvärt.....hur sjutton går det ihop egentligen?

Nu när jag uppmärksammat saken tar jag för vana att alltid kolla vilken plats jag hamnar i laget efter matcherna och det är ju sällan eller aldrig jag ligger under top 7 i laget i alla fall.

Märkligt tycker jag.

Citat:
Hittade den nu, fan det var inte enkelt att sätta sig in i, man måste alltså ladda hem en sorts patch som måste köras för att få någon statistik? Då hjälper den inte för mina historiska spel alltså.

Citat:
Hmm....jag drar ju normalt ca 2k damage i min Borsig oavsett om vi vinner eller förlorar - visst kommer det en match där man blir oneshottad innan man hunnit skjuta ett enda skott men det är ganska sällan faktiskt, vissa spel ligger man också på 1500 damage, men jag tycker ändå det är såpass över average enligt listan för att det skall öka min wn8 men det verkar inte hända ändå.
Min Borsig har ganska bra stats med 52% winrate men min genomgående winrate är bara 48%.
I Aslains mod så finns det ett värde med i ingame panel som jag inte vet vad det är heller, listan visar på din tank antalet spel i den vagnen, winrate och sedan ett värde som brukar ligga mellan 0.4 upp till 2.5 och i vissa extrema fall runt 3 eller 4.0. Jag antar att högre är bättre eftersom över 2 är lila och 3 är blått, där har jag runt 1.4 vilket jag märkt är ganska bra jämfört med andra Borsigs, det finns dom som har högre men det är nästan uteslutande spelare som är unicum i övriga värden också.

Men vad avser värdet?

Du får räkna såhär, en match med 3k wn8 är värdelös om du inte följer upp den med likadana resultat, en bra match blir alltså till intet om du yoloar dig till döds direkt nästa match. 3k/2=1500 exempelvis, med en 2k match följt av en där du dör omgående är då bara värd 1k.

Det fetade undrar jag om det inte är snittskadan på något sätt. 1.0 betyder att du gör din tanks hp i skada och det är därför artys ofta har skyhöga lila stats i den kolumnen. Det är min teori i varje fall.

Citat:
En riktigt bra tank som de gav bort var ju Tetrachen. Visserligen en tier 2, men ändå. Ruskigt bra och rolig tycker jag att den är!

Frågar du WG snällt kan de ju återställa en såld premiumtank en gång per konto så länge man har krediter och plats i garaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in