2014-08-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Tyvärr blir det det senare. Vi är totalt maktlösa inför detta vansinne. Det enda vi kan göra är att sitta och titta på eländet år ut och år in.
Nej. Gå och rösta. Samtala med alla du känner om vansinnet. Nu!
Citera
2014-08-18, 19:04
Medlem
populopiduss avatar
Sjukt nog funderar även jag, som ser mig själv som vänster och i det stora hela inte skriver under på SD:s värderingar, på att rösta SD denna gång. Detta med förhoppningen att tilräckligt många röster på SD gör att politikerna till slut förstår att vi måste ta denna fråga till diskussion.

Jag har aldrig fattat varför man inte kan diskutera invandring och tycker det är skrämmande att man ses som främlingsfientlig om man gör det. Det måste ske en drastisk förändring vad gäller detta och det snart!
Senast redigerad av populopidus 2014-08-18 kl. 19:07.
Citera
2014-08-18, 19:07
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Tyvärr blir det det senare. Vi är totalt maktlösa inför detta vansinne. Det enda vi kan göra är att sitta och titta på eländet år ut och år in.
Tyvärr tror jag du har rätt. I det korta perspektivet. Men när magen knorrar, skosulorna läcker, hyran inte kan betalas, och bilen ersatts med rostig cykel,,,, då kanske Svenne Kålrot vaknar upp, och anser sig inte ha nåt att förlora, med all rätt.

Men det tar tid, för ett nedsövt, paralyserat folk. Som hellre prioriterar några Pripps Blå och en Explorer-grogg, TV:n och utdragssoffan med taxöron-Hilda på fredag kväll, kollandes på nån såpopera, eller Robinson-variant, och nästa morgon putsar sin Volvo skinande blank, på radhusuppfarten, klagandes med grannen, 'det var bättre förr'.
Citera
2014-08-18, 19:11
Medlem
longbow4ys avatar
Studio1 idag uppgav direkta kostnaderna för invandringen kommande år till ca 35 miljarder per år.
Sedan går vi back ytterligare 50-60 miljarder per år på de som kommit hit.
Men svaret varierar betonar reportern.

Det är 85-95 miljarder per år. Varje år.
från 1.01: 20 och framåt http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/417570?programid=1637

Om det må vi berätta
Citera
2014-08-18, 19:11
Medlem
Flyktingförläggningar och moskeér är tydligen sveriges framtid.

vad händer med oss svenskar?
Sveriges gamla och sjuka bortprioriteras, skrämmande
Citera
2014-08-18, 19:15
Medlem
Den svenske medelväljaren är totalt politiskt fördummad.
Det åligger SD att upplysa dem om verkligheten.
Dessutom kommer den ignorante medelväljaren snart att behöva slanta upp ytterligare flis för att betala för de presumtiva våldtäksmän hans dotter kan stöta på en mörk kväll.

Pengar förstår till och med medelväljaren.När det bränner till än mer i plonkan så ändras den politiska åsikten.
Citera
2014-08-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Studio1 idag uppgav direkta kostnaderna för invandringen kommande år till ca 35 miljarder per år.
Sedan går vi back ytterligare 50-60 miljarder per år på de som kommit hit.
Men svaret varierar betonar reportern.

Det är 85-95 miljarder per år. Varje år.
från 1.01: 20 och framåt http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/417570?programid=1637

Om det må vi berätta

Det räcker inte på långa vägar.Det tillkommer massiva kostnader senare i försörjningskedjan för den massinvandrade.
En rimlig beräkning ger vid handen att svenske skattebetalaren måste slanta upp över 200 miljarder per år..år efter år.
Detta är dessutom en kostnad som befinner sig i gravt accelererande skede.
Det blir inget över till något fredagsmys till slut samtidigt som välfärden fullkomligt havererar.
Vi är max två år från total nationell härdsmälta.
Citera
2014-08-18, 19:19
Medlem
SurfStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Pga de senaste dagarnas utspel så har 6 st i bekantskapskretsen vänt från både blått och rött i ilskan över alla lögner till att de skall rösta SD.
Jag tror bägaren börjat rinna över nu. Till slut! Hoppas det räcker nu och att inte glaset behöver välta.

I min bekantskapskrets verkar folk ha varit intresserade av SD innan och de är allt från kvinnor till män och helt vanliga Svenssons så tror de finns fler svenskar än man tror som kan tänka sig rösta Sd men de är ju bra om ännu fler vaknar och blir mer villiga så här innan valet.
Citera
2014-08-18, 19:22
Medlem
sherms avatar
Citat:

Nu får det vara nog med din vanmakt och defatism!!
Citera
2014-08-18, 19:24
Medlem
Kurt1s avatar
Det är ju faktiskt bra att Reinfeldt nu i alla fall är ärlig och indirekt säger till sina väljare att rösta på SD istället.
Citera
2014-08-18, 19:27
Medlem
Budikates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Sjukt nog funderar även jag, som ser mig själv som vänster och i det stora hela inte skriver under på SD:s värderingar, på att rösta SD denna gång. Detta med förhoppningen att tilräckligt många röster på SD gör att politikerna till slut förstår att vi måste ta denna fråga till diskussion.

Jag har aldrig fattat varför man inte kan diskutera invandring och tycker det är skrämmande att man ses som främlingsfientlig om man gör det. Det måste ske en drastisk förändring vad gäller detta och det snart!

Instämmer.
Bara det faktum att alla andra partier "gaddar ihop sig" mot SD är otroligt provocerande, med tanke på att man automatiskt "rasist-förklarar" alla som röstar på SD.
Jag fattar inte heller varför man använder ordet "invandring" hela tiden. Invandringen är inte svart eller vit, och de invandrare jag känner, som arbetar och betalar skatt vill inte bli förknippade med bidragsturister eller flyktingar som inte ens har en tanke på eller ett intresse av att lära sig svenska och bli en del av Sverige.
Igår på Agenda hörde man Reinfeldt säga "kortsiktigt blir flyktingmottagandet en kostnad, men när människorna får arbete så blir det en tillgång".
Är han verkligen så satans naiv så han tror på det själv? Ska dessa människor få jobb i Sverige så får dom fanimej leva tills dom blir 200 år gamla!
Citera
2014-08-18, 19:27
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
Men, men, men... Invandringen ÄR ju lönsam. Och det går inte att räkna allt i pengar. Ett baaaaaaaaarn kan inte räknas i ekonomiska mått. Och sen har det med att det byggts för lite lekplatser. 600k invandrare går trots allt till jobb, nej förlåt, sysselsättning varje dag.

/sarkasm

Så är det! Somaliska tält har byggt det här landet med sitt kött och blod. Visste du inte att det vara Muslimerna som slogs i Poltava med Karl XII, då Svenskarna var 5000 man och Tsarens trupper var 60.000 man, och vi spöade skiten ur dem, tack vare muslimerna.

Utan Islam Sverige vara primitiva barbarier, vi skulle aldrig kunna uppfinna hänglåset , dynamiten utan MENA invandrare skulle vi aldrig kunna bygga egna stridsflygplan eller utveckla egna stridsvagnar. Vi fullkomligen behöver dessa människor som väller in i landet.

/sarkasm too
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in