2014-08-18, 15:34
  #397
Medlem
Har fått sms några dagar i rad nu från "ditt val" med nr 0731506108
Där vill dom att man ska gå in på deras sida och säga vilket parti man ska rösta på..

Misstänksam som jag är (mot allt och alla) så började jag fundera på om det är ett nytt knep som rg har hittat på för att se vilka som röstar rätt och fel.

Fler som har fått samma sms?

Jag har fått samma pm om droger som flera i denna tråden, men inte det om SvP.
Citera
2014-08-18, 15:55
  #398
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSM_Syndicate
Bägge PM:en jag fått uppges vara från shoppen som diskuteras i denna tråd
(FB) potpurri.net - Rökmixar
Precis den var det i pmet.
Citera
2014-08-18, 17:06
  #399
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
För övrigt säger ditt inlägg faktiskt inte ett skit utan är enbart tomma konspirationsteorier och en massa personangrepp.

Såg du inte debattprogrammet där mediemogulen Aschberg beskrev hur hans vältränade gossar "lägger pussel på FB" dvs försöker avslöja folks identitet. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket program det var. Nån som vet? Debattprogram, jag tror att det var snack om AIKare med i samma.3-4 månader sedan.

Här är en trailer för programmet. Dock kan jag inte hitta hela. Nån som vet hur man gör?
http://www.svtplay.se/klipp/1944160/debatt-3-4-huliganvaldet-och-trolljakten
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-08-18 kl. 17:43.
Citera
2014-08-18, 18:13
  #400
Medlem
RGs oh Aschbergs bluff företag marknadsinsikt heter numera ditt val. Man fejkade opinionsunderökningar för att se vilka IP nummer/vem som röstade på vad.

Solklart fall av brott mot grundlagen. Åsiktsregistrering och kriminella register.

http://avpixlat.info/newsdesk/researchgruppens-bluffopinionsundersokningsforetag-byter-namn
Citera
2014-08-18, 19:02
  #401
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
RGs oh Aschbergs bluff företag marknadsinsikt heter numera ditt val. Man fejkade opinionsunderökningar för att se vilka IP nummer/vem som röstade på vad.

Solklart fall av brott mot grundlagen. Åsiktsregistrering och kriminella register.

http://avpixlat.info/newsdesk/researchgruppens-bluffopinionsundersokningsforetag-byter-namn
Herregud vad du ofta skriver dynga även om dina åsikter i sig är rätt vettiga.

Det är inte olagligt att föra åsiktsregister så länge detta sker för journalistisk verksamhet och man har utgivningsbevis för databas. Däremot är staten, enligt lag, förbjudet att registrera någon enbart på grundval av dennes politiska åsikt.
Citera
2014-08-19, 07:35
  #402
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherokeex2
Har fått sms några dagar i rad nu från "ditt val" med nr 0731506108
Där vill dom att man ska gå in på deras sida och säga vilket parti man ska rösta på..

Misstänksam som jag är (mot allt och alla) så började jag fundera på om det är ett nytt knep som rg har hittat på för att se vilka som röstar rätt och fel.

Fler som har fått samma sms?

Jag har fått samma pm om droger som flera i denna tråden, men inte det om SvP.
Jag hoppas att alla fattade att det var en bluffsajt, svara inte på opinionsundersökningar varken via mejl eller via telefon.
Citera
2014-08-19, 10:44
  #403
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
...Det är inte olagligt att föra åsiktsregister så länge detta sker för journalistisk verksamhet och man har utgivningsbevis för databas. Däremot är staten, enligt lag, förbjudet att registrera någon enbart på grundval av dennes politiska åsikt.

Med andra ord: en verkningslös lag.
Citera
2014-08-19, 13:42
  #404
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Såg du inte debattprogrammet där mediemogulen Aschberg beskrev hur hans vältränade gossar "lägger pussel på FB" dvs försöker avslöja folks identitet. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket program det var. Nån som vet? Debattprogram, jag tror att det var snack om AIKare med i samma.3-4 månader sedan.

Här är en trailer för programmet. Dock kan jag inte hitta hela. Nån som vet hur man gör?
http://www.svtplay.se/klipp/1944160/debatt-3-4-huliganvaldet-och-trolljakten

Jo jag har sett programmet och Aschberg körde över hon från piratpartiet i debatten. Vad är din poäng överhuvudtaget? Är väl ingen nyhet att Aschberg försöker identifiera folk på flashback.
Citera
2014-08-19, 18:30
  #405
Medlem
Vindhlers avatar
Kanske postats redan, men det finns tydlligen en film ute som visar var de fula fiskarna i Researchgruppen håller hus, tillsammans med andra vänsterextremister:

https://www.nordfront.se/film-pastas-visa-vansterextremt-hogkvarter.smr

Citat:
Rättvisepartiet Socialisterna, Antifascistisk aktion, Linje 18 och Revolutionära fronten uppges vara några av de vänsterextrema grupperingarna som samlas i byggnaden som visas på filmen.

Filmaren menar vidare att kommunisterna döljer sina aktiviteter genom att ha sin verksamhet i samma byggnad som en djuraffär, vilken troligen drivs av en vänsteranhängare. Bland personerna som rör sig i byggnaden nämns bland andra AFA-grundaren Mathias Wåg och Researchgruppens Martin Fredriksson.
Citera
2014-08-19, 18:38
  #406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Kanske postats redan, men det finns tydlligen en film ute som visar var de fula fiskarna i Researchgruppen håller hus, tillsammans med andra vänsterextremister:

https://www.nordfront.se/film-pastas-visa-vansterextremt-hogkvarter.smr

Får hoppas att dessa personer accepterar att dom själva och deras familjer nu kommer kartläggas och sättas i olika register. Jag menar ger dom sig in i leken kan dom ju inte gnälla när deras motståndare gör exakt samma sak mot dom som dom själva gör.
Citera
2014-08-19, 19:45
  #407
Medlem
baggebo1s avatar
Är det symboliskt intressant att det verkar vara hundmatsmiljonärer bakom kommunismen samtidigt som det är kattmatsmiljonärer bakom nationalismen? Hunden som det typiska följa-strömmen-och-lyda-order-djuret. Katten som det självständiga gå-sin-egen-väg-inte-bry-sig-om-auktoriteter-djuret. Skulle inte förvåna mig om det visar sig att nån rik sirapslimpemakare står bakom nån annan kommunistisk central också...
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2014-08-19 kl. 19:47.
Citera
2014-08-19, 19:51
  #408
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Får hoppas att dessa personer accepterar att dom själva och deras familjer nu kommer kartläggas och sättas i olika register.
Av vem? Nån av alla tusentals nationalister som tidigare visat intresse för att kartlägga kommunister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in