2014-08-17, 11:05
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Om ni får ett PM som ni misstänker för något så bör ni rapportera det genom att klicka på "Rapportera" nere till vänster och ange orsak. Det hjälper oss mycket om vi får in rapporter om detta.

Att eftersöka identitet på användare genom till exempel PM är ett brott mot regel 1.06 och sådant tar vi ytterst allvarligt på.

/Siegfrid, moderator

Har också fått ett PM om "droger". Någon som vet om dessa är speciellt riktade till oss som är aningen invandringskritiska?
Citera
2014-08-17, 13:03
Bannlyst
Enligt nyss inkomna uppgifter till mig, bor Martin Fredriksson numera i Stockholmsförorten Farsta Strand (Gröna linjen, söderort), det har också inkommit uppgifter om att Fredriksson setts i nämnda område gåendes med en barnvagn tillsammans med en kvinna med ett utländskt utseende.
Senast redigerad av dannyK 2014-08-17 kl. 13:47.
Citera
2014-08-17, 13:43
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Finns väl inget som tyder på att det är RG som skickar pm? Folk som spammar reklam om bland annat droger är ju inget nytt fenomen. Jag har ju själv fått ett antal sådana genom åren.
Citera
2014-08-17, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Finns väl inget som tyder på att det är RG som skickar pm? Folk som spammar reklam om bland annat droger är ju inget nytt fenomen. Jag har ju själv fått ett antal sådana genom åren.
Lille vän, lägg haschpipan på hyllan och kom in i matchen! Researchgruppen som kartlägger, förföljer och bedriver hetsjakt mot svenskar som ogillar massinvandring har explicit gått ut med att det vill komma åt Flashbacks databas med personuppgifter om Flashback medlemmar. Flashbackare som kritiserat massinvandringen får konstiga PM från Flashbackare med 0(noll) inlägg. Det är skumt, att misstänka att det är Researchgruppen som ligger bakom detta är inte märkligt alls.
Citera
2014-08-17, 14:00
Medlem
Bittersteels avatar
Jag har också fått en hel del skumma PM om droger eller att man ska rösta på Svenskarnas parti. Väldigt underligt. Jag brukar inte hänga i invandring delen av forumet.
Citera
2014-08-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannyK
Lille vän, lägg haschpipan på hyllan och kom in i matchen! Researchgruppen som kartlägger, förföljer och bedriver hetsjakt mot svenskar som ogillar massinvandring har explicit gått ut med att det vill komma åt Flashbacks databas med personuppgifter om Flashback medlemmar. Flashbackare som kritiserat massinvandringen får konstiga PM från Flashbackare med 0(noll) inlägg. Det är skumt, att misstänka att det är Researchgruppen som ligger bakom detta är inte märkligt alls.

Exakt, Bra. RG är maktens lakejer men inbillar sig att de är någonslags förtryckta.
Citera
2014-08-17, 15:59
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Exakt, Bra. RG är maktens lakejer men inbillar sig att de är någonslags förtryckta.

De är snarare förryckta.
Citera
2014-08-17, 19:26
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Hur vet du att det är Rgruppen som ligger bakom de här PM:en?

Jag frågar eftersom jag fått pm om länk till drogsidor, fast jag aldrig skrivit i något drogfora.

Kort svar: Jag har ingen som helst vetskap om hur det ligger till. Jag tror nu att det var falskt larm.

Jag kan inte uttala mig om drogrelaterade PM. Jag fick ett PM om att rösta på SvP och tänkte inte mer på det, förrän en annan användare hintade om att det kunde vara id-fiskare i farten (och då troligen RG eller liknande, givet ämnets art).

Men jag tror inte längre att det är något sådant bakom. Dock är det framgent av vikt att inte klicka på länkar om man är osäker. Vi lever idag i en demokratur och nomenklaturan kan gå till vilka överdrifter som helst.
Citera
2014-08-17, 22:39
Medlem
zorzes avatar
De som skickat pm till mig har blivit avstängda.

Har ni moderatorer bara stängt eller undersökt vidare?

Räcker det tillsvidare?

Obehagligt om någon via pm vill utforska identiteter!!

I pmen stod att jag skulle skriva in det kodnamn i pmet för att få "rabatt".

Kan det vara så att olika användare fått olika kodnamn att använda vid "köp"?
Senast redigerad av zorze 2014-08-17 kl. 22:42.
Citera
2014-08-17, 23:07
Bannlyst
Citat:

Räcker det tillsvidare?

Oklart, men starka misstankar finns att Researchgruppen bedriver kartläggning och underrättelseinhämtning på Flashback. RP:a misstänka PM, klicka aldrig på länkar i ett PM.
Citera
2014-08-18, 13:44
Medlem
Citat:

Räcker det tillsvidare?

Bägge PM:en jag fått uppges vara från shoppen som diskuteras i denna tråd
(FB) potpurri.net - Rökmixar
Citera
2014-08-18, 14:53
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyK

Det kallas kritiskt tänkande. Jag fick för övrigt båda av dessa pm som handlade om SvP och nätdroger så att det är några specifika mål de valt ut tvekar jag på. Detta har jag dessutom fått flera gånger tidigare med spam som oftast handlar om reklam till någon skitsida som säljer något.

För övrigt säger ditt inlägg faktiskt inte ett skit utan är enbart tomma konspirationsteorier och en massa personangrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in