Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Jag skulle bli mycket förvånad om inte M tappar och SD ökar rätt rejält. Andra partier och främst S kan också tappa till SD pga detta. Det man hela tiden har kritiserat SD för och sagt att det handlar om överdrifter visade sig vara sant. Invandringen och flyktingmottagningen är nu så stor och kommer så att vara in om överskådlig tid att det påverkar budgeten så mycket att reformutrymmet är helt borta.
Det har tidigare tjatats om hur lönsam invandringen är och nu kovänder man helt plötsligt. Den kostar jättemkt! Inte nån överraskning för folk här, men det finns nog en hel del människor som nu vaknar upp och frågan är väl hur de ställer sig till detta. Ska vi öppna våra hjärtan och dränera ekonomin eller ska vi vara egoister och se om vårt eget hus?
Helt plötsligt har SD:s hjärtefråga tack vare Reinfeldt blivit den kanske viktigaste frågan i valspurten. Är det verkligen nån som tror att de kommer att missgynnas av detta? Inga politiska experter av vad jag läste igår.
Det skulle förvåna mig mycket om Sossarna förlorar på detta.
Allahiansens bästa förtroendekapital satt i ekonomiska politiken; Sossarna har passerat dom i stort sett i allt annat redan innan - nu har Allahiansen visat att de har kört statsbudgeten i botten med deras helt vansinniga dogmatiska bidragsmassinvandringspolitik.
48 Miljader fattas till Imam Reinfeldts bidragsmassinvandringspolitik och islamisering - enbart hos Migrationsverket - och detta är momentan förbrukning, behoven kumuleras i och med att integrationen är allt mera obefintlig.
Jag tror vinnarna på detta blir S och SD. Eventuellt även V, de kan köra med (och det gör de redan) att krisen beror för mycket skattesänkningar.
De stora förlorarna kan bli de små Allahianspartierna - deras gemensamma stora hjärtefråga bidragsmassinvandringen kommer i negativt fokus just innan valet. Annat kommer i skymundan när det redan är svårt för dessa kuvade partier att nå fram.
Dock är Folkpartiet populistiska nog för att kunna klara även denna kris.
-----------------------------------
Allahiansen var naturligt sakta på väg uppåt i egenskap av regeringssida, men nu kan det vända neråt igen.