Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag är helt på det klara med att ansvaret vilar på sjuklövern, men jag tror ändå att SD är lite nervösa inför att skapa oreda i svensk politik.
Det är möjligt att jag har fel, men jag tolkar Jimmie Åkessons tal om ansvar som att han inte är beredd att kasta in för mycket grus i det politiska maskineriet. Min bedömning är att SD har mandat att kasta in hur mycket grus de vill, bara de försöker att minska invandringen till Sverige.
Jag har hållit koll på vad Åkesson sagt i frågan under ett par års tid. Det här blir citering ur minnet utan referenser:
För ungefär ett år sedan fick han frågan vilken sida han skulle stödja efter valet. Då var han otydlig och verkade inte riktigt fatta att hans mandat från väljarna var att inte stödja någon sida så länge han inte fick något i utbyte.
Så för ett halvår sedan i en annan intervju så var han helt glasklar med att SD var berett att förhandla och att om inga ville förhandla så röstar man emot och går i opposition. Det är så demokratin är tänkt att fungera, och det är mest på Flashback som det råder förvirring idag.