Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
...så torde de ha dragit slutsatsen att "Ny Demokrati"-modellen inte gäller för SD, och att en Plan B därför ska sättas till verket... t ex med början in januari 2013.
Januari 2014 menar du väl?
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
HugoStieglitz är ingen tillförlitlig källa och min bild av Fp är bestämt den att man är invandringsvurmare ända in i benmärgen. Men lite intressant är det att Fp (mig veterligen) ännu inte kommenterat Bilströms utspel. Det har däremot KD och C gjort, men de är ju snart irrelevanta.
Det får givetvis stå för dig om jag är en trovärdig källa eller inte.
Däremot förstår jag inte varför Fp inte skulle kunna tänka sig ett Danmarksscenario. Du måste komma ihåg att vad som har hänt i Danmark är inga radikala skiften i själva den demografiska utvecklingen, bara i den politiska retoriken. Danmark har fortsatt vara ett paradis för lågutbildade barnaföderskor från tredje världen, de som lämnar landet är främst polacker och dylikt. Finns beskrivet i annan tråd av en som bor i Danmark (minns ej vad den hette, men sök och du ska finna).
Att Fp skulle byta retorik och börja med lite mer Sd-samarbete är knappast orealistiskt. De har redan valsat runt med språktester och annat. Folk är lättlurade och går på det flera gånger om, i val efter val.
Vad Sd kan väntas få igenom är lite symboliska krav på hårdare anhöriginvandring ang, försörjningsansvaret (typ att 80 % saknar det mot 99 % idag), säkert något om burkor och liknande plus minimala ändringar i flyktingpolitiken (som ju ändå står för en bråkdel av köttsunamin).
De existerande problemen med ghetton där klaner förökar sig och får statliga barnbidrag, vårdnadsbidrag och LSS-fusk kan (eller vill) Sd inte ändra på eftersom det strider mot deras statsnationella värdegrunder. Sd är ju själva för ett bidragssystem som inte tar hänsyn till etnicitet.
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jag ser det inte som uteslutet att Erik Ullenhag själv börjar hetsa mot zigenare i valrörelsen om han tror att det är nödvändigt.
Just detta tror jag nog inte är så troligt.
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Men jag tror att nämnda självgodhet skapar en mental spärr mot att samarbeta med SD. Förr kommer regnet börja falla uppåt.
Sd som stödparti bör inte vara problem, det har ju alliansen redan idag. Ministerposter däremot lär väl dröja kanske 10-15 år till innan Sd får.