Citat:
Ursprungligen postat av
Iloveluda
Jag har bott i lägenhet. Och jag fick lärt mig att man får både ge och ta. Jag gillar också musik men det var aldrig några problem med mina grannar.
Bor man i nåt slags hippiekollektiv köper jag det där men inte i ett vanligt lägenhetshus.
Klart man ska visa hänsyn för att människor betalar en stor del av sin lön för att få vara ensam nånstans, sova och ta det lugnt. Olika sorters aktiviteter kan man göra utanför sin bostad. Finns ingen anledning varför ens grannar ska behöva stå ut med det.
Jag tycker att ens bostad ska vara en frizon. Tyvär är det många som tycker just som du. Att bor man i lägenhet, ja då får man stå ut lite och så vrider dom upp basen på max och kör lite dubstep som om det vore en rättighet att vara påträngande för sina grannar.
Sedan är ju många otroligt överkänsliga och jag tar ingen ställning i fallet isig.
Finns många enkla saker man kan göra för att inte störa. Tex att ha baslådan på en hylla, på en gummimatta eller liknande för dom där vibrationerna går långt i väggarna i ett betonghus. Jag bor i ett betonghus och när grannens mobil ringer på morgonen (vibrerar) så hörs det in till mig. Så är det att bo i betonghus.
Lika självklart som att man inte har träskor inomhus.