Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2014-08-17, 22:46
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvittot87
För att SvP är ett rasistiskt parti det är inte SD. Gick in på SvP hemsida nu för att lära mig mer om partiet, det första man läser är följande:

"Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare."

Hur fan kan du stödja det? Det är ju riktigt sjukt
Hur är det sjukt? Jag ser det som en självklarhet att svenskar och andra Européer skall bo i landet Sverige. Jag vill till skillnad ifrån SD inte att vi som folk skall försvinna genom massimmigration.
Citera
2014-08-17, 22:52
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Hur är det sjukt? Jag ser det som en självklarhet att svenskar och andra Européer skall bo i landet Sverige. Jag vill till skillnad ifrån SD inte att vi som folk skall försvinna genom massimmigration.

Hur bestämmer man vem som är svensk då? Jag har en hel del vänner som är invandrare eller har föräldrar som inte är födda i Sverige, ska de kastas ut då? Förstår du hur sjukt det är? Vad är det för samhälle? Jag tycker oftast att personer som inte är helsvenskar är mycket skönare och öppna än svenskar. Hur mycket en person tillför ett land ligger inte i etniciteten. Jag håller dock med om att det är lättare att integrera européer och liknande till våran kultur.
Senast redigerad av kvittot87 2014-08-17 kl. 22:57.
Citera
2014-08-17, 23:31
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Hur bestämmer man vem som är svensk då? Jag har en hel del vänner som är invandrare eller har föräldrar som inte är födda i Sverige, ska de kastas ut då? Förstår du hur sjukt det är? Vad är det för samhälle? Jag tycker oftast att personer som inte är helsvenskar är mycket skönare och öppna än svenskar. Hur mycket en person tillför ett land ligger inte i etniciteten. Jag håller dock med om att det är lättare att integrera européer och liknande till våran kultur.
Jag har massa vänner i Syrien, Somalia och Irak som jättegärna vill komma till Sverige, SD tycker dock att dessa ska hjälpas på plats. Enligt mig är de svenskar bara de vill, SD är bara jävla rassar! Helt sjukt hur man kan rösta på ett rasseparti som gör skillnad på folk och folk. Jag menar vem fan har bestämt att negrer är negrer, araber är araber och svenskar är svenskar? Jävla sätt alltså. Man ska få vara vem man vill!

Svensk kultur är också bara ett jävla påhitt. Varför kan vi inte ha moskéer i Sverige? Vem har bestämt att det bara får finnas en sorts kultur och att andra kulturer är mindre önskvärda? Vad fan är svenskt? Jävla rassejävel.
Citera
2014-08-17, 23:52
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jag har massa vänner i Syrien, Somalia och Irak som jättegärna vill komma till Sverige, SD tycker dock att dessa ska hjälpas på plats. Enligt mig är de svenskar bara de vill, SD är bara jävla rassar! Helt sjukt hur man kan rösta på ett rasseparti som gör skillnad på folk och folk. Jag menar vem fan har bestämt att negrer är negrer, araber är araber och svenskar är svenskar? Jävla sätt alltså. Man ska få vara vem man vill!

Svensk kultur är också bara ett jävla påhitt. Varför kan vi inte ha moskéer i Sverige? Vem har bestämt att det bara får finnas en sorts kultur och att andra kulturer är mindre önskvärda? Vad fan är svenskt? Jävla rassejävel.

Varför är SD rassar? Varför är jag rasist? Du kommer med massa påståenden som du påstår är rasism som inte stämmer. Det finns inga tvivel på att vissa kulturer och individer från vissa länder är mer svårintegrerade. Hur förklarar du annars t.ex. att endast 25% av alla somalier har jobb efter 7 år i Sverige? (http://www.scb.se/statistik/_publika...BE57BR0901.pdf se s 116). Kolla även in sysselsättningsgraden på sida 136.

Jag har väl inget emot moskéer egentligen, SD är väl något mer kritiska än vad jag är i det avseendet. Du menar alltså att det inte finns olika kulturer? Om du åker till Kina så tror du alltså inte att det finns en särskild kultur där som skiljer sig från oss? Du tror det är lika överallt?
Citera
2014-08-17, 23:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag menar vem fan har bestämt att negrer är negrer, araber är araber och svenskar är svenskar? Jävla sätt alltså. Man ska få vara vem man vill!

Vem fan har bestämt att myror är myror, pingviner är pingviner och människor är människor? Jävla sätt alltså. Man ska få vara vem (och vad) man vill!
Citera
2014-08-18, 00:07
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:

Har kollat igenom dina gamla inlägg nu, jag förstår nu att hela inlägget var ironiskt? Lr?
Citera
2014-08-18, 00:10
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:

Har du fått dom vännerna genom internet? Måste vara riktigt överklassfolk. Klart dom vill komma till Sverige. Har man pengar så är det inga problem. Men dom lär ångra sig. Dom går från vara rika till fattiga i Sverige.

Negrer är negrer och vill vara negrer. Finns väldigt mkt musik som du kan lyssna på där det sjungs om negrer. Negrer som sjunger om negrer för andra raser får inte sjunga om negrer. Dom vill inte vara svenskar. Dom kommer alltid vara det dom är. Deras barn kommer antagligen vara riktiga nationalister och rasister för dom blir miljöskadade i Sverige. Och varför kan det inte finnas olika kulturer det är ju bara ett påhitt. Ja man kan ju tycka det om man lever i en skyddad liten värld här i Sverige. Men finns ju problem även i Sverige. Bara det att utomlands är det större problem mellan folk med olika kulturer. För det finns MASSOR med rasister i många länder. Och det handlar då om riktig rasism på en helt annan nivå än den i Sverige.
Citera
2014-08-18, 00:12
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Har kollat igenom dina gamla inlägg nu, jag förstår nu att hela inlägget var ironiskt? Lr?

Jaha jag gick på det som ni ser.
Citera
2014-08-18, 00:15
Medlem
Citat:

Accepterar de att deras systrar/döttrar kan gå ut och festa på kvällarna?
Får deras systrar/döttrar gå i moderna kläder som visar att de är en kvinna precis som sina bröder fäder går i snyggt sittande moderna kläder och snygga frisyrer?

I dagens Sverige om jag går ut en fredag lördagkväll ser jag enormt mycket killar från Afrika/mellanöstern som raggar och försöker få ligg med svenska tjejer medans jag ser väldigt få tjejer ute från dessa länder.

Att se detta som svensk och du påstår att alla skall få komma hit.

Hur tror du nordbor skulle bli mottagna i alla dessa länder?
Skulle de få bostäder, pengar på kontot, gå på dyra kurser och få betalt, kunna bygga kyrkor, kunna ragga på deras tjejer och samtidigt stenhårt kontrollera sina egna, kunna föda stora kristna barnfamiljer på dessa länders bekostnad?
Detta är anledningen till att mer extremhögra partier som sd och svp går stadigt framåt.

Så hur menar du att de är svenskar om de bara vill?
Senast redigerad av anteW 2014-08-18 kl. 00:22.
Citera
2014-08-18, 00:45
Medlem
kvittot87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jaha jag gick på det som ni ser.

Jag är inte säker, men tror han trollar=).
Citera
2014-08-18, 00:47
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Varför är SD rassar? Varför är jag rasist? Du kommer med massa påståenden som du påstår är rasism som inte stämmer. Det finns inga tvivel på att vissa kulturer och individer från vissa länder är mer svårintegrerade. Hur förklarar du annars t.ex. att endast 25% av alla somalier har jobb efter 7 år i Sverige? (http://www.scb.se/statistik/_publika...BE57BR0901.pdf se s 116). Kolla även in sysselsättningsgraden på sida 136.

Jag har väl inget emot moskéer egentligen, SD är väl något mer kritiska än vad jag är i det avseendet. Du menar alltså att det inte finns olika kulturer? Om du åker till Kina så tror du alltså inte att det finns en särskild kultur där som skiljer sig från oss? Du tror det är lika överallt?
Det jag menar är, varför kan inte Sverige vara mångkulturellt om det kan vara mångetniskt? Du ser det som en "självklarhet" att andra folkgrupper ska kunna vara svenska medborgare, men har man en annorlunda kultur så ska man inte kunna vara medborgare? Det är ju så SD ser det. Är det inte konstigt? Varför är det ena en självklarhet och det andra inte? Sverige ska vara svenskt med en svensk och europeisk kultur, det är tydligen jätteviktigt. Men säger man att Sverige ska vara svenskt med svenskar och européer så är man ond?

På samma sätt som du klankar ner på SvP för deras syn på etniskt arv så klankar folk ner på dig/SD för din syn på kultur. Man behöver inte gilla SvP, men att sitta och gapa om "rasism" och mena att det är "sjukt" likt någon jävla kulturmarxist är ju bara komiskt.

Vem bryr sig om "svensk kultur" när det inte finns några svenskar kvar? Svensk kultur existerar genom de etniska svenskarna, inte tvärtom. Och som du själv säger så är vissa folk mer "svårintegrerade". Ja, det är väl ganska milt sagt.. Vissa folk är bevisligen mer destruktiva och att ens försöka integrera dem fastän man vet om denna destruktivitet och kaosmentalitet måste ju vara tiofalt mer idiotiskt än att hålla dessa borta från svenskarna.

Blir en somalier mindre destruktiv för att han byter religion? Kanske, lär vara försumbart. Blir han svensk? Nej! Vad fan är grejen med att integrera och "assimilera" dessa människor? Varför är det så viktigt, mer än att man är en "god antirasist"?
Citera
2014-08-18, 00:51
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vem fan har bestämt att myror är myror, pingviner är pingviner och människor är människor? Jävla sätt alltså. Man ska få vara vem (och vad) man vill!
Så länge svartmyran "assimilerar" sig så kan han uppenbarligen bli en pissmyra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in