2014-08-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Nej, som jag ser det är planen att få hit så många araber på så kort tid som möjligt. Anledningen är att de vill ha krig. När det är dags kommer media ändra inkriktningen till att mycket mera aktivt försöka skapa osämlja mellan araber och svenskar.

Nåt måste det vara. Fredrik Poltava Reinfeldt ville att vi skulle "Ha tålamod". Ja inför vad. Exakt VAD är det vi skall vänta på? - Givetvis kommer vi att få en konflikt in i Europa och i Sverige inom månader snarare än år. Enda sättet att stoppa massinvandringen är att placera tiotusen av dem i centrala innerstan och bussa in arab-barn till innerstadskolorna. - Den mediepolitiska eliten skulle aldrig tillåta en Malmöfiering av Stockholm. Bostadsrättpriserna skulle ju gå ner.
Citera
2014-08-17, 20:28
Medlem
PiusXIIIs avatar
Så här skriver en krönikör i Expressen i dag.

http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/var-ar-planen-for-det-nya-flyktinglaget-1/
Citera
2014-08-17, 20:51
Moderator
Tinuviels avatar
Nej. Tystnaden är total.

När en statsminister/finansminister säger "reformutrymmet existerar inte längre för att vi kommer att lägga ALLA resurser - enorma resurser - på EN budgetpost" DÅ finns det rimligen en rad frågor att ställa för en journalist. Men inte. Inte EN fråga. Inte EN artikel.

De artiklar som förekommit har varit skrivna av ledarskribenter - vilket bara förstärker intrycket att det här är ett område där granskande journalistik satts ur spel av ett låst politiskt klimat. Det är politiska skribenter som kommenterar. Ingen annan. Vågar en journalist skriva en artikel med kritiska frågor när han kan räkna med att blotta existensen av frågorna är att fiska i grumliga vatten, att gynna SD. Får han ens tillåtelse att ställa dessa frågor, att publicera sin artikel?

Den journalistiska granskningen är satt ur spel.
Senast redigerad av Tinuviel 2014-08-17 kl. 21:00.
Citera
2014-08-17, 21:43
Medlem
Det är samma tystnad som planet i Ukraina. - Vem sköt ner planet egentligen? Tydligen var det inte Putin i alla fall. Man börjar ju därför mekaniskt misstänka oligarkerna (som tillhör den onämnbara religionen) som, försökt sig på en false flag operation.

Eliten anser att talet spelar SD i händerna. Därför tystnaden. Att hela välfärdsystemet havererar, att islamister har svängdörrar till Malmö, att våldtäkter och rån ökar, att skolan rasar med tiotusen nya analfabetiska ofta inavlade barn som placeras ut i klasserna årligen. Att sjukvården rasar osv. Allt detta är särfrågor om det kan vara så att Jimmie Åkesson får tusen extra röster enligt analytikerna på Södermalm.

Här är en intervju med Åkesson om statsministerns tal i Expo-pressen.

"Mitt hjärta är mer öppet än Reinfeldts, dessutom så har jag ögonen öppna"
http://www.expressen.se/tv/nyheter/val-2014/jimmie-akesson-mitt-hjarta-ar-mer-oppet-an-reinfeldts/
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-08-17 kl. 22:08.
Citera
2014-08-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej. Tystnaden är total.

När en statsminister/finansminister säger "reformutrymmet existerar inte längre för att vi kommer att lägga ALLA resurser - enorma resurser - på EN budgetpost" DÅ finns det rimligen en rad frågor att ställa för en journalist. Men inte. Inte EN fråga. Inte EN artikel.

De artiklar som förekommit har varit skrivna av ledarskribenter - vilket bara förstärker intrycket att det här är ett område där granskande journalistik satts ur spel av ett låst politiskt klimat. Det är politiska skribenter som kommenterar. Ingen annan. Vågar en journalist skriva en artikel med kritiska frågor när han kan räkna med att blotta existensen av frågorna är att fiska i grumliga vatten, att gynna SD. Får han ens tillåtelse att ställa dessa frågor, att publicera sin artikel?

Den journalistiska granskningen är satt ur spel.

Och då anser jag att demokratin är satt ur spel.
Citera
2014-08-17, 21:48
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k

Det håller jag med om. Kanske skulle jag vilja
säga att vi idag HAR BEVIS på att demokratin har
VARIT satt ur spel ett bra tag.

Men visst är det nu ett helt annat spel som gäller.
Citera
2014-08-17, 21:53
Medlem
Ördögs avatar
Fint med en separat tråd i ämnet! I tråden Början på ett mediekrig om mångkulturen? har det länkats till en del ledarkommentar apropå FR:s tal. Tystnaden är inte total, men tonläget är mycket dämpat.

http://blogg.sydsvenskan.se/snallposten/2014/08/17/ett-svenskt-sommartal/
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/katrinekielos/article19376630.ab
http://www.dn.se/ledare/huvudledare/en-oppenhjartig-reinfeldt/
http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2460620-valtal-utan-valflask
http://www.svd.se/nyheter/valet2014/14-augusti-valspurten-2014_3822256.svd?sidan=30
Senast redigerad av Ördög 2014-08-17 kl. 22:15.
Citera
2014-08-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k

Agenda har Reinfeldt och Sjödén i debatt nu. Två Bilderbergare som inför publik skall leka att de inte har exakt samma kulturmarxistiska agenda.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-08-17 kl. 22:09.
Citera
2014-08-17, 22:09
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Agenda har Reinfeldt och Sjödén i debatt nu. Två Bilderbergare som skall leka att de inte har samma kulturmarxistiska agenda.

Jag tycker att han som säger "öppenhet" oftast
ska få en slickepinne och statsministerposten. Så
sparar vi ju pengar på valet som vi kan lägga på lite
mer modulstäder.
Citera
2014-08-17, 23:04
Medlem
Intelligenskvots avatar
Varit vissa försiktiga reaktioner nu. Enda egentliga intressanta verkar vara denna artikel där man tror att tanken bakom uttalandet är att skapa ett krismedvetande vilket skulle gynna M och slå under benen för vänsterns löften om mera bidrag och mera pengar till den offentliga sektorn:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5939460

I övrigt verkar ingen egentligen förneka kostnaderna. Dock kommer invandringen på lång sikt av oklar anledning att börja löna sig då invandrarna börjar arbete. Detta trots att de utomeuropeiska invandrare som kommit tidigare har mycket hög arbetslöshet även efter mycket lång tid i Sverige. Gissar att den mystiska framtida vinsten kommer att bli ett allt viktigare inslag i mediapropagandan nu när påståendena om att Sverige i nuläget skulle tjäna på invandringen inte kan användas längre.
Citera
2014-08-17, 23:30
Avslutad
Åtminstone jag såg ett inslag om talet igår (tror jag det var) på SVT. Experten Knutsson (eller vad han heter) kommenterade nyhetsuppläsarens frågor. Så helt tyst är det väl inte. Kanske bara tidningsmedia inte vet hur de skall vinkla detta?

Finns det ingen på Flashback som har en annan eller en alternativ åsikt om Reinfeldts tal och mediernas reaktion/er?
Citera
2014-08-18, 02:14
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Hade det otroligt unika tillfället att träffa en släkting som inte varit i Sverige på 25 år. Hon var chockad över att Sverige hade förändrats sjukt mycket. "Det är ju bara araber i slöja här", "Sverige är verkligen inte samma som på 80-talet, var är alla svenskar?". "Ingenstans i Östeuropa har jag sett så mycket tiggare".

Hon frågade med illa dold fasa om det finns tecken på Sverige skulle kunna tänkas omvärdera sin invandringspolitik? Jag svarade "nej, inte såvida Sverige drabbas av en ekonomisk kris".

Nu verkar den inträffa, undrar vad SD kommer hamna på 2018? När välfärden stryps till förmån för MENA-migration och östeuropeiska zigenare.

Måhända att etablissemangsets pöbel som AFA, RF, FI och diverse journalistpack kommer bli än mer hatiska och radikala, men de kommer förlora makten över svenskars hjärnor ju mer svångremmen dras åt.
Senast redigerad av AgentJoyBoy 2014-08-18 kl. 02:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in