2014-08-17, 13:33
Medlem
Jag är väldigt chockad över mediernas totala likgiltighet efter Reinfeldts sommartal. Är de totalt ointresserade av nyhetsvärdet i ett sådant uttalande?

Hela alliansen kan alltså inte utlova ett enda vallöfte och att vi nu kommer få kostnader utöver budget på mångmiljardbelopp. Det här är en enorm nyhet och något varenda svensk bör upplysas om helt och hållet. Om inte flashback fanns skulle jag inte ens vetat om det här, är inte det åt helvete? för jag tittade inte på hans sommartal och media skrev väldigt otydligt om detta, artikeln hamnade längst ner på Aftonbladet.

Det här är jämställt med ett mindre katastrofläge, mint lika stort nyhetsvärde som branden i Sala. Vad är det som händer? Vad håller medierna på med?? Jag måste alltså gå till ett internetforum för att ens få en chans att bli upplyst om något sådant. Det är fan värre än Sovjet det här...
Citera
2014-08-17, 14:41
Medlem
GoEks avatar
http://snaphanen.dk/2014/08/17/sondagskronika-en-dares-forsvarstal/

Han har i alla fall nu gjort helt klart att den svenska kulturrevolutionen "massinvandringen" ska genomföras, kosta vad det kosta vill oss svenskar. Man får hoppas att det efter valförlusten sker ett alldeles nödvändigt uppror i M och att de kastar ut denna landsförstörare med huvudet före.
Senast redigerad av GoEk 2014-08-17 kl. 14:45.
Citera
2014-08-17, 14:59
Medlem
Bonniers DN hade ju en ledare i samma tema som kom ut INNAN Reinfeldts sommartal. Man undrar vem som har makten in detta land egentligen.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-08-17 kl. 15:03.
Citera
2014-08-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bonniers DN hade ju en ledare i samma tema som kom ut INNAN Reinfeldts sommartal. Man undrar vem som har makten in detta land egentligen.

Medierna och politikerna är på väg att vända. Notera att ingen media ifrågasätter Reinfeldts påstående att flyktinginvandringen är dyr. Nästacsteg är givetvis att införa restriktioner för de enda som tjänar på Reinfeldts påstående är de som vill ha minskad invndring och det vet självklart Reinfeldt. Han tar sitt första steg mot att ta ansvar i frågan och måste själv vara för minskat mottagande.
Citera
2014-08-17, 16:31
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Har du en länk till denna artikel, eller är den innanför betalväggen?
Citera
2014-08-17, 16:33
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Medierna och politikerna är på väg att vända. Notera att ingen media ifrågasätter Reinfeldts påstående att flyktinginvandringen är dyr. Nästacsteg är givetvis att införa restriktioner för de enda som tjänar på Reinfeldts påstående är de som vill ha minskad invndring och det vet självklart Reinfeldt. Han tar sitt första steg mot att ta ansvar i frågan och måste själv vara för minskat mottagande.

Nej, som jag ser det är planen att få hit så många araber på så kort tid som möjligt. Anledningen är att de vill ha krig. När det är dags kommer media ändra inkriktningen till att mycket mera aktivt försöka skapa osämlja mellan araber och svenskar.
Citera
2014-08-17, 16:36
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Nej, som jag ser det är planen att få hit så många araber på så kort tid som möjligt. Anledningen är att de vill ha krig. När det är dags kommer media ändra inkriktningen till att mycket mera aktivt försöka skapa osämlja mellan araber och svenskar.

Det jävliga här är att du säkert har rätt i din analys av sakernas tillstånd. Man kan inte förvänta sig något annat än total ondska från svensk media och svenska politiker. Förstår inte hur man som svensk kan fortsätta betala skatt med gott samvete.
Citera
2014-08-17, 16:37
Medlem
Citat:

Ditt påstående håller inte logiskt. Att informera svenska folket om kostnaderna ökar och att vi intechar råd med reformer pga invandringen ökar givetvis motståndet vilket minskar möjligheten att få hit fler flyktingar i framtiden.
Citera
2014-08-17, 17:56
Medlem
Joe Blows avatar
Media kommer givetvis att hävda att FR har rätt i att han misslyckas med att ge de stackars flyktingarna jobb och att det därför blir dyrt på både kort och lång sikt. Men med miljövänstern blir allt annorlunda. Där får alla plats i paradiset. Alla är vänner och går visslande till jobbet.
Citera
2014-08-17, 18:19
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Har du en länk till denna artikel, eller är den innanför betalväggen?

Det bör vara denna från den 15'de: http://www.dn.se/ledare/signerat/det-nya-sverige/
Citera
2014-08-17, 19:46
Medlem
Tycker personligen det är lite jobbigt att läsa de artiklar som finns med anledning av uttalandet i DN, då det är första gången jag verkligen inser att det är någon form av diktatur i svensk media. Man harvar på som om inget hade hänt. Rimligtvis måste en journalist dragit större slutsatser än vad som presenteras med anledning av vad FR säger?
Citera
2014-08-17, 20:06
Avslutad
Nu var jag inte direkt uppmärksam när jag ögnade igenom Aftonbladets hemsida för några minuter sen, men det verkar som att de har sopat bort alla spår av Reinfeldts tal från deras sida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in