Citat:
Ursprungligen postat av
KrabbGuru
Mötet i Halmstad var utannonserat i förtid, annars hade det nog inte blivit några större orosmoment. Och inte ens då behövde någon från SvP dra kniv.
Man kan, och bör absolut, vara minst två när man delar ut flygblad. Och att ändå bära vapen för att kunna freda sig själv kan jag förstå, men man sätter sig inte på Flashback och skriver att man har en jävla bajonett på sig.
Fast det där stämmer inte. I Halmstad knivhöggs en röding i skuldran av en av SvP aktivisterna. Däremot upprättades ingen polisanmälan då rödingarna inte direkt var så sugna på att samarbeta med polisen, men sjukhus fick tydligen uppsökas. Detta nämndes faktiskt helt kort i media av en polisman som var på plats kort efter tumultet och jag är förvånad att det inte blåstes upp mer då historier om "knivnazister" brukar sälja.
Dessutom ryktas det om att en SvP medlem vid samma tillfälle var beväpnad med en yxa även om det aldrig har verifierats.
Jag tycker absolut inte att man ska knivhugga folk det är inte det jag säger och jag födömmer alla former av politiskt våld (annat än i verkligt självförsvar). Däremot finns det en poäng i att vara förberedd på det värsta och kunna freda sig. Personligen tar jag hellre ett par års straff än att få skallen inslagen av en skiftnyckel.