Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-08-16, 23:56
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Hur många röster i riksdagsvalet tror ni Svenskarnas Parti kommer att få sept 2014?

Resultatet 2010 : 632

Vilket inte är speciellt många. Men den mediala uppmärksamheten kring SvP är ju mycket högre nu än då.
De lär ju osannolikt få färre röster, för de 600 som röstade då lär ju inte skrämts av media. Men hur många röster är ett sannolikt och rimligt resultat? 3000? 1200?

https://www.google.se/trends/explore#q=svenskarnas%20parti

Jag är övertygad om att det finns en hel del som röstade SD 2010 som har radikaliserats, däribland jag. Jag tror på mellan 10 000 och 25 000 röster i riksdagsvalet. Allt över 10 000 är att betrakta som en fantastisk framgång.
Citera
2014-08-17, 08:48
Medlem
Någon som vet vad som hänt med Realisten? Känns som den går på sparlåga trots att det bara är 4 veckor kvar till valet?

Beror det på att Straybullet/Stenkil blev outad tro?
Citera
2014-08-17, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrabbGuru
Om du blir överfallen och försvarar dig själv med kniv eller liknande, så finns det en överhängande risk att du blir straffad själv. Då skadar du både dig själv, din aktivism och hela partiets anseende.

Självklart så får man ju använda sig av lite sunt förnuft men här handlade det väl om någon som fick en skiftnyckel i huvudet, vilket är ganska allvarligt. Jag försvarar mig ju hellre med kniv i det fallet än får skallen inslagen men om någon kommer fram och ger än en örfil så är det ju kanske inte den typen av våld man skall svara med.

Som jag skrev ovan så kan man inte alltid vara två heller varenda gång som man genomför en flygbladsutdelning. Det optimala är ju att alla aktiviteter skall gå lugnt och fredligt till men tyvärr är ju inte det möjligt. Stefan J och grabbarna använde sig väl av en hel del våld medelst tillhyggen när de försvarade sig mot rödingar i Halmstad förra året (där hjälpte det inte att de var flera) och man kan ju undra hur det hade gått för Andreas Carlsson med vänner när de blev påhoppade i Malmö om de inte hade haft tillhyggen med sig. Då kanske det hade varit någon av deras skallar och inte Showans som hade blivit inslagen
Citera
2014-08-17, 10:19
Medlem
Citat:
Och just därför ska man se till att vara flera. Är man minst två personer, så är risken för ett överfall mycket mindre än om man är ensam.

Nja det vet jag inte om jag kan hålla med om. Möjligen är det en marginell skillnad men vill man vara helt på den säkra sidan får man dra ihop en mindre mobb till varenda flygbladsutdelning och det är tyvärr inte möjligt.

Sedan beror det lite på vilken typ av motstånd man har att göra med. När SvP anordnade möte i Halmstad för ett år sedan så blev man överfallna ändå trots att man var hyfsat många personer och det finns flera liknande händelser att referera till.
Citera
2014-08-17, 11:12
Medlem
KrabbGurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nja det vet jag inte om jag kan hålla med om. Möjligen är det en marginell skillnad men vill man vara helt på den säkra sidan får man dra ihop en mindre mobb till varenda flygbladsutdelning och det är tyvärr inte möjligt.

Sedan beror det lite på vilken typ av motstånd man har att göra med. När SvP anordnade möte i Halmstad för ett år sedan så blev man överfallna ändå trots att man var hyfsat många personer och det finns flera liknande händelser att referera till.

Mötet i Halmstad var utannonserat i förtid, annars hade det nog inte blivit några större orosmoment. Och inte ens då behövde någon från SvP dra kniv.

Man kan, och bör absolut, vara minst två när man delar ut flygblad. Och att ändå bära vapen för att kunna freda sig själv kan jag förstå, men man sätter sig inte på Flashback och skriver att man har en jävla bajonett på sig.
Citera
2014-08-17, 11:53
Medlem
Stefan Jakobsson uppmanar till handling de närmaste 4 veckorna:

https://www.realisten.se/2014/08/17/vad-gjorde-ni-i-valrorelsen-2014/
Citera
2014-08-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tmez2005
Stefan Jakobsson uppmanar till handling de närmaste 4 veckorna:

https://www.realisten.se/2014/08/17/vad-gjorde-ni-i-valrorelsen-2014/

Mycket bra skrivet!
Det viktiga är att göra Nånting alls.
Man behöver inte bli "nazismens" officiella ansikte där man bor, men man kan sätta upp klistermärken och affischer, sprida flygblad(t.ex på natten om man vill) osv.
Det är nu det gäller.
----------------------------------------------

Jag gjorde precis SVTs Valkompass och matchade bäst med SDs Stefan Jakobsson
Kändes relevant för tråden .
Citera
2014-08-17, 19:35
Medlem
Zebogevos avatar
Hur ligger dom till i undersökningarna?
Hur många procent utgör t.ex. 10 000 röster?
Citera
2014-08-17, 20:31
Medlem
Citat:
Mötet i Halmstad var utannonserat i förtid, annars hade det nog inte blivit några större orosmoment. Och inte ens då behövde någon från SvP dra kniv.

Man kan, och bör absolut, vara minst två när man delar ut flygblad. Och att ändå bära vapen för att kunna freda sig själv kan jag förstå, men man sätter sig inte på Flashback och skriver att man har en jävla bajonett på sig.

Fast det där stämmer inte. En av rödingarna i Halmstad fick uppsöka sjukhus pga ett knivhugg i skuldran, däremot var de inte så sugna på att tala med polisen så ingen anmälan upprättades. D
Citera
2014-08-17, 20:39
Medlem
Citat:

Fast det där stämmer inte. I Halmstad knivhöggs en röding i skuldran av en av SvP aktivisterna. Däremot upprättades ingen polisanmälan då rödingarna inte direkt var så sugna på att samarbeta med polisen, men sjukhus fick tydligen uppsökas. Detta nämndes faktiskt helt kort i media av en polisman som var på plats kort efter tumultet och jag är förvånad att det inte blåstes upp mer då historier om "knivnazister" brukar sälja.

Dessutom ryktas det om att en SvP medlem vid samma tillfälle var beväpnad med en yxa även om det aldrig har verifierats.

Jag tycker absolut inte att man ska knivhugga folk det är inte det jag säger och jag födömmer alla former av politiskt våld (annat än i verkligt självförsvar). Däremot finns det en poäng i att vara förberedd på det värsta och kunna freda sig. Personligen tar jag hellre ett par års straff än att få skallen inslagen av en skiftnyckel.
Citera
2014-08-18, 11:44
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Hur många platser kommer SvP kunna få i Stockholms Stadshus tror ni?
Citera
2014-08-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Hur många procent utgör t.ex. 10 000 röster?
Ungefär 0.15%. Det beror på hur många som deltar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in