Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-08-18, 20:57
Medlem
Naturochtraditions avatar
Kommer valsedlar att finnas till hands på Stefan Jacobssons valturné?

Så många som möjigt borde få tillgång till valsedlar inför valet pga dess giltighet.
Citera
2014-08-18, 21:16
Medlem
SvP-Finns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebogevo
Hur ligger dom till i undersökningarna?
Hur många procent utgör t.ex. 10 000 röster?

Jag vet inte hur de ligger till i undersökningar. Partiet är nog fortfarande för liten för att vara med. I de flesta undersökningarna visades att F! ligger vid 2-3% och att drygd 1% är övriga partier. De enda två kända partierna bland dessa är SvP och PP. Eftersom PP inte fick mer än 0,5% i förra valet och har förlorat väldigt mycket i EU-valet (utan mandat) så tror jag inte att de kommer att få mer än max. 0,5% i detta val också. De andra partierna bland övriga kommer nog att var och en få 0,01-0,02%. Så att jag därför räknar med att SvP ligger någonstans vid 0,5%.
10 000 röster= ca. 0,15%

Jag personligen hoppas och tror fortfarande på 1%

Jag tror på det för att det finns en mängd missnöjda SD-are och vissa från M kan kanske också ta steget direkt till SvP. De allra flesta lär ju såklart inte göra det. Men för att få ihop 1% behövs ju inte jättemånga SD-are och moderater.

Jag kommer iaf att rösta på SvP oavsett hur resultatet kommer att bli.
Citera
2014-08-18, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
Jag vet inte hur de ligger till i undersökningar. Partiet är nog fortfarande för liten för att vara med. I de flesta undersökningarna visades att F! ligger vid 2-3% och att drygd 1% är övriga partier. De enda två kända partierna bland dessa är SvP och PP. Eftersom PP inte fick mer än 0,5% i förra valet och har förlorat väldigt mycket i EU-valet (utan mandat) så tror jag inte att de kommer att få mer än max. 0,5% i detta val också. De andra partierna bland övriga kommer nog att var och en få 0,01-0,02%. Så att jag därför räknar med att SvP ligger någonstans vid 0,5%.
10 000 röster= ca. 0,15%

Jag tror på det för att det finns en mängd missnöjda SD-are och vissa från M kan kanske också ta steget direkt till SvP. De allra flesta lär ju såklart inte göra det. Men för att få ihop 1% behövs ju inte jättemånga SD-are och moderater.

Klarar ni 1% så får ni automatiskt valsedlar utlagda i vallokalerna 2018. Det ska mycket till om ni ska klara det men man vet ju aldrig.
Citera
2014-08-18, 22:17
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
10 000 röster= ca. 0,15%

Fast kollar man på resultatet från eu-valet (även om folk såklart inte röstar likadant där som i i de nationella valen) så har Djurens Parti mer än 10 gånger så många röster som Svp, Enhet 2-3 gånger fler röster, klassiskt liberala partiet strax under SvPs antal och Kristna värdepartiet har väl dryga hälften av vad SvP har.

Så att räkna som du gör känns minst sagt vanskligt.
Citera
2014-08-18, 22:23
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Fast kollar man på resultatet från eu-valet (även om folk såklart inte röstar likadant där som i i de nationella valen) så har Djurens Parti mer än 10 gånger så många röster som Svp, Enhet 2-3 gånger fler röster, klassiskt liberala partiet strax under SvPs antal och Kristna värdepartiet har väl dryga hälften av vad SvP har.

Så att räkna som du gör känns minst sagt vanskligt.

Det är nog än vanskligare att dra några växlar på EU-valet. Valdeltagandet var <50% och SvP ställde officiellt inte upp så många, t.ex jag själv, röstade aldrig i EU-valet.
Citera
2014-08-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det är nog än vanskligare att dra några växlar på EU-valet. Valdeltagandet var lt50% och SvP ställde officiellt inte upp så många, t.ex jag själv, röstade aldrig i EU-valet.

Absolut. Jag försökte bara visa varför det är dumt att tro att SvP skulle vara bland de större i "övriga". I alla fall om man som personen jag svarade verkade gissa eller köra på "känsla".
0,5% låter jävligt mycket, speciellt när senaste sifoundersökningen visar 0,8% för övriga.
(visst är felmarginalen större när det gäller de siffrorna men ändå)
Citera
2014-08-19, 09:59
Medlem
Vindhlers avatar
Intervju i Vänersborgs lokaltidning med SvP-representant Ludvig Delin:

http://ttela.se/nyheter/val2014/val/1.3364709-anser-att-nationalister-har-svartmalats

Citat:
Enligt er ska tryckfriheten främst omfattas av svenskar, vad betyder det?

– Inom de fåtal mediebolagen, om vi exempelvis tar familjen Bonnier så är de att betrakta som judar. De förespråkar inte svenska intressen.

Vilka intressen förespråkar de då?

– Inte svenskars i alla fall. Se hur invandring propageras till exempel.
Citera
2014-08-19, 10:44
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
https://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/
Citera
2014-08-19, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Intervju i Vänersborgs lokaltidning med SvP-representant Ludvig Delin:

http://ttela.se/nyheter/val2014/val/1.3364709-anser-att-nationalister-har-svartmalats

Vad menas egentligen med det?
Skam tryckfriheten endast gälla om man har samma åsikt som SvP?
Citera
2014-08-19, 11:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enriktigsvensk.
https://www.svenskarnasparti.se/2013/09/07/svenskarnas-parti-lanserar-migrationspolitiskt-program/
Hade dom inte släppt ett sådant för längesen? Är detta ett nytt som dom "uppdaterat" ?
Citera
2014-08-19, 11:16
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Vad menas egentligen med det?
Skam tryckfriheten endast gälla om man har samma åsikt som SvP?

Nej, men enbart svenskar. Vad är otydligt?
Citera
2014-08-19, 11:28
Medlem
enriktigsvensk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hade dom inte släppt ett sådant för längesen? Är detta ett nytt som dom "uppdaterat" ?
Nja. Tror det är det gamla. Möjligen nån uppdatering. Bra är det i vilket fall. Bara ville dela länken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in