Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSeverus
Många SvP-medlemmar och SvP-företrädare stödjer glatt fortfarande "nationalisterna" såväl som svenskarna som var och är nere.
De har ingen "syn" och de fattar nog generellt inte särskilt mycket. Många verkar vara totalt obildade och pantade WT.
Trots sin "mångåriga kamp mot Zion" så visade han sig, när det väl gällde och kom till kritan, vara en ohederlig och anti-intellektuell stolle. Mer än ett decennium av hyfsat konsekvent politisk analys var som bortblåst på ett ögonblick, eftersom hans religion tog överhanden och fick honom att förneka det uppenbara i syfte att gynna sin kyrka. Det är nämligen också ett religionskrig mellan Väst (katolicismen) och Öst (ortodox kristendom) som pågår i Ukraina och de uniatkatolska dårarna i västra Ukraina har under många år bedrivit en väldigt aggressiv expansionspolitik där de ibland med våld och hot tar över ortodoxa kyrkor och jagar bort ortodoxa präster och troende. Denna religionskamp där den katolska kyrkan (eller en variant av den katolska kyrkan) genomför en "reconquista" och erövrar Östkyrkans område får förmodligen katoliken de Geer att gå upp i brygga av upphetsning och därmed också helt sluta tänka, ignorera det uppenbara och börja ljuga.
Nej, tyvärr är det så att de allra flesta inte förstår hur världen fungerar. Det är ett sorgligt faktum men heller inte mycket att göra åt.
Personligen tror jag att SvPs missbedömning av Ukrainafrågan bottnar dels i en romantisk syn på nationella resningar men också i gammalt hederligt svenskt rysshat. Ingenting av detta gör dock vare sig JDG eller någon annan SvP-företrädare till några medvetna ZOG-lakejer utan de har hamnat i "nyttig idiot facket". SvP har dock tagit tagit avstånd från Svoboda och markerat att uteslutning blir följden för de som fortsätter att strida för Kiev-juntan och för mig duger det som legitim reträtt i nuläget. Förhoppningsvis blir Ukraina en lärdom för detta unga parti och framöver utgår jag ifrån att partiets geopolitiska bedömningar, om sådana ska göras, höjer sig markant över tidigare nivå.