Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-08-16, 16:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Hur många röster i riksdagsvalet tror ni Svenskarnas Parti kommer att få sept 2014?

Resultatet 2010 : 632

Vilket inte är speciellt många. Men den mediala uppmärksamheten kring SvP är ju mycket högre nu än då.
De lär ju osannolikt få färre röster, för de 600 som röstade då lär ju inte skrämts av media. Men hur många röster är ett sannolikt och rimligt resultat? 3000? 1200?

https://www.google.se/trends/explore#q=svenskarnas%20parti
Mellan 10-20k
Citera
2014-08-16, 16:57
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Hur många röster i riksdagsvalet tror ni Svenskarnas Parti kommer att få sept 2014?

Vilket inte är speciellt många. Men den mediala uppmärksamheten kring SvP är ju mycket högre nu än då.
De lär ju osannolikt få färre röster, för de 600 som röstade då lär ju inte skrämts av media. Men hur många röster är ett sannolikt och rimligt resultat? 3000? 1200?

Jag gissar på 10-20,000 röster, max 50k.
Citera
2014-08-16, 17:09
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag gissar på 10-20,000 röster, max 50k.

Ok.

15000 röster
6029041 röster totalt

6029041/15000 = 0,25 %

Dvs ungefär lika stora som SPI och FI då.
Ja kanske.
Citera
2014-08-16, 18:45
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSeverus
Många SvP-medlemmar och SvP-företrädare stödjer glatt fortfarande "nationalisterna" såväl som svenskarna som var och är nere.

De har ingen "syn" och de fattar nog generellt inte särskilt mycket. Många verkar vara totalt obildade och pantade WT.

Trots sin "mångåriga kamp mot Zion" så visade han sig, när det väl gällde och kom till kritan, vara en ohederlig och anti-intellektuell stolle. Mer än ett decennium av hyfsat konsekvent politisk analys var som bortblåst på ett ögonblick, eftersom hans religion tog överhanden och fick honom att förneka det uppenbara i syfte att gynna sin kyrka. Det är nämligen också ett religionskrig mellan Väst (katolicismen) och Öst (ortodox kristendom) som pågår i Ukraina och de uniatkatolska dårarna i västra Ukraina har under många år bedrivit en väldigt aggressiv expansionspolitik där de ibland med våld och hot tar över ortodoxa kyrkor och jagar bort ortodoxa präster och troende. Denna religionskamp där den katolska kyrkan (eller en variant av den katolska kyrkan) genomför en "reconquista" och erövrar Östkyrkans område får förmodligen katoliken de Geer att gå upp i brygga av upphetsning och därmed också helt sluta tänka, ignorera det uppenbara och börja ljuga.

Nej, tyvärr är det så att de allra flesta inte förstår hur världen fungerar. Det är ett sorgligt faktum men heller inte mycket att göra åt.

Personligen tror jag att SvPs missbedömning av Ukrainafrågan bottnar dels i en romantisk syn på nationella resningar men också i gammalt hederligt svenskt rysshat. Ingenting av detta gör dock vare sig JDG eller någon annan SvP-företrädare till några medvetna ZOG-lakejer utan de har hamnat i "nyttig idiot facket". SvP har dock tagit tagit avstånd från Svoboda och markerat att uteslutning blir följden för de som fortsätter att strida för Kiev-juntan och för mig duger det som legitim reträtt i nuläget. Förhoppningsvis blir Ukraina en lärdom för detta unga parti och framöver utgår jag ifrån att partiets geopolitiska bedömningar, om sådana ska göras, höjer sig markant över tidigare nivå.
Citera
2014-08-16, 20:06
Medlem
Detta val skall bli galet intressant, tror fan SvP kan nå ett ganska gott resultat jämfört med för fyra år sedan. Undrar hur utbrett valfusket blir, det lär ju med all säkerhet förekomma bland demokratiföraktare.
Citera
2014-08-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockingnrolling
För att han tycker svp är efterblivna som skickar ut en ensam flygbladsutdelare, i en röd stad också? Haha, skylla sig själva, jeez ingen normal nazist som inte vill ha stryk går ut ensam så.

Det är därför man aldrig skall gå runt och dela ut flygblad obeväpnad. Hade något litet rödingsvin eller lakritstroll försökt göra så mot mej så hade hen/det fått en bajonett uppkörd mellan revbenen

Dock är det tragiskt att man inte skall kunna få dela ut flygblad ifred
Citera
2014-08-16, 22:01
Medlem
KrabbGurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det är därför man aldrig skall gå runt och dela ut flygblad obeväpnad. Hade något litet rödingsvin eller lakritstroll försökt göra så mot mej så hade hen/det fått en bajonett uppkörd mellan revbenen

Dock är det tragiskt att man inte skall kunna få dela ut flygblad ifred

Det är väl bättre att vara ett par stycken när man delar ut flygblad, än att man beväpnar sig och förstör för sig själv och för partiet som en idiot.
Citera
2014-08-16, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrabbGuru
Det är väl bättre att vara ett par stycken när man delar ut flygblad, än att man beväpnar sig och förstör för sig själv och för partiet som en idiot.

Jo självklart bör man det men det är inte alltid som det är möjligt av praktiska skäl. Sen vet jag inte om det är så idiotiskt heller. Jag känner flertalet personer inom partiet som aldrig går någonstans utan någon form av beväpning eller skyddsväst just för att det finns en överfallsrisk.

Sen är det förbannat tråkigt att det skall behöva vara så men det är tyvärr så som situationen ser ut idag.
Citera
2014-08-16, 22:32
Medlem
KrabbGurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jo självklart bör man det men det är inte alltid som det är möjligt av praktiska skäl. Sen vet jag inte om det är så idiotiskt heller. Jag känner flertalet personer inom partiet som aldrig går någonstans utan någon form av beväpning eller skyddsväst just för att det finns en överfallsrisk.

Sen är det förbannat tråkigt att det skall behöva vara så men det är tyvärr så som situationen ser ut idag.

Om du blir överfallen och försvarar dig själv med kniv eller liknande, så finns det en överhängande risk att du blir straffad själv. Då skadar du både dig själv, din aktivism och hela partiets anseende.
Citera
2014-08-16, 22:56
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabbGuru
Om du blir överfallen och försvarar dig själv med kniv eller liknande, så finns det en överhängande risk att du blir straffad själv. Då skadar du både dig själv, din aktivism och hela partiets anseende.
Och om han inte försvarar sig så kan han mista livet. Självklart skall man försvara sig med alla medel om det är nödvändigt.
Citera
2014-08-16, 23:16
Medlem
KrabbGurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Och om han inte försvarar sig så kan han mista livet. Självklart skall man försvara sig med alla medel om det är nödvändigt.

Och just därför ska man se till att vara flera. Är man minst två personer, så är risken för ett överfall mycket mindre än om man är ensam.
Citera
2014-08-16, 23:25
Avslutad
Citat:

Jag gissar på ca 5000, men jag kanske har fel, det upptäcker vi den 14:e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in