2014-08-17, 18:05
Medlem
http://www.tv2.no/v/836314
Är det så här statsministern vill vi ska acceptera och öppna våra hjärtan? Låta våra fruar och döttrar bli sex trakasserade hela tiden när de går på stan eller i skolan.Det händer hela tiden här men vi ska ha tålamod och välkomna flera.Men vi är så skraja och fega att säga stopp här i det här landet
Citera
2014-08-17, 18:06
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Å andra sidan lär era gamla pensionat vara rivningsfärdiga efter några år med asylturism.

Å tredje sidan så kommer han ha tjänat så mycket kosing då att han kommer att kunna, likt en råtta, lämna det sjunkande skeppet. Skulle själv ha gjort samma sak om jag hade den möjligheten.
Citera
2014-08-17, 18:07
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Aktuellt 18.00 rapporterar just nu om att Arbetsförmedlingen snart kollapsar på grund av "nyanlända".

Citat:
Ursprungligen postat av trainhopper
Enligt Rapport har Arbetsförmedlingen slut på pengar och kommer inte att kunna ta hand om dom som kommer framöver... Suck.

Någon mer som såg 18.00 nyheterna?

Jag blir fan vansinnig på denna galenskap!

Sitter dom helt öppet och säger att det är på grund av invandringen?
Citera
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Jag har aldrig röstat i hela mitt liv, fullkomligt ointresserad av politik och alltid tyckt att de ljuger sig blåa allihop. Dock så har jag för skojs skull kollat lite youtube de senaste veckorna på debatter med Jimmie Åkesson och märkt att han backar inte för vad han tror på, när jag såg denna https://www.youtube.com/watch?v=Q9i00UjXWCs (kolla från 3:40 till 4:30) så fällde jag nästan en tår. J.Å briljerar totalt och ger för mig ett oerhört ärligt och respektingivande intryck och tassar inte som en katt kring het gröt.

Jag har ändå varit osäker på om jag överhuvudtaget skulle rösta detta detta året, men Reinfeldt fick mig att besluta mig nu. Jag tackar jättebebisen för att han öppnade mina ögon hur viktigt det är att lägga sin röst och den som i år utan vidare eftertanke kommer få min röst är Herr Åkesson.

Välkommen, Sverigevän! Bättre sent än aldrig.
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Sitter dom helt öppet och säger att det är på grund av invandringen?

Lyssna själv: http://www.svtplay.se/video/2191934/rapport
Citera
2014-08-17, 18:08
Medlem
I rapport nu kl 18:00 så berättade arbetsförmedlingen att deras pengar är slut.
Citera
2014-08-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Du måste vara ganska ung. Det låter som om du historielöst resonerar utifrån ett snapshot av verkligheten. Själva anledningen till varför Sverige överhuvudtaget klarar av (till vilken grad kan diskuteras) resultatet av nuvarande politik grundlades under ett par decennier efter kriget. Jag skördade frukterna av den politiken bara genom att växa upp på 70-talet. Vilket Sverige skapar vi för våra barnbarn idag?

Du tror på fullaste allvar att ett multikulturellt, segregerat och splittrat Sverige kommer vara det optimala för framtida medborgare?

Jag känner till den här typen, de är alltid stöpta i samma form: Uppväxt i ett litet etniskt vitt villaområde, pappa ingenjör, mamma lärare, vid ca 20 års ålder flyttar de till den större staden för att studera vid högskola eller universitet, har aldrig haft närkontakt med en kvinna. Har ofta lustiga signaturer om binära tal eller liknande.
Citera
2014-08-17, 18:10
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oaklandraiders
I rapport nu kl 18:00 så berättade arbetsförmedlingen att deras pengar är slut.
Såg det med. Någon som vet vart rapporten finns?
Citera
2014-08-17, 18:11
Medlem
ankalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Aktuellt 18.00 rapporterar just nu om att Arbetsförmedlingen snart kollapsar på grund av "nyanlända".

Ja, det behövs väl fler etableringslotsar....har gett 4 av 1600 jobb eller studier....undra på att vi inte har råd med någonting annat.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/etableringslots-hjalper-fa-till-jobb
Citera
2014-08-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Jag har aldrig röstat i hela mitt liv, fullkomligt ointresserad av politik och alltid tyckt att de ljuger sig blåa allihop. Dock så har jag för skojs skull kollat lite youtube de senaste veckorna på debatter med Jimmie Åkesson och märkt att han backar inte för vad han tror på, när jag såg denna https://www.youtube.com/watch?v=Q9i00UjXWCs (kolla från 3:40 till 4:30) så fällde jag nästan en tår. J.Å briljerar totalt och ger för mig ett oerhört ärligt och respektingivande intryck och tassar inte som en katt kring het gröt.

Jag har ändå varit osäker på om jag överhuvudtaget skulle rösta detta detta året, men Reinfeldt fick mig att besluta mig nu. Jag tackar jättebebisen för att han öppnade mina ögon hur viktigt det är att lägga sin röst och den som i år utan vidare eftertanke kommer få min röst är Herr Åkesson.

Välkommen in i värmen! Obegripligt dock hur länge du har kunnat blundat...
Citera
Bannlyst
Vill någon njuta av den Svenska välfärden, ja då kan de tamefan bygga sin egen som vi gjort. Inte fan kommer horderna att stanna och börja arbeta och betala skatt, när svångremmen dras åt styr lämmeltåget åter mot somalia eller syrien, fast nu med både Svenska pass och förmögna. Svårt att tänka mig att dessa kommer att skicka hjälp till oss i Sverige när vi är på väg mot avgrunden och där våra barn kommer att ärva denna jättelika obetalbara skuld...

Reinfeldt du kommer att gå till historien som en av världens mest idiotiska Statsministrar som drev sitt eget land till misär för en tjänst i eu, för det är väl det han siktat in sig på...

Glöm inte att han och borg investerat alla våra pensionspengar i Afrika som nu även är begåvad med ebola? Varför,,, visst behöver de utbyggnad av elnätet, men allvarligt. Hur många tror att dessa kommer att köpa el och betala för det, knappast till våra priser så varför är det en vinst att lägga våra pensionspengar där, är det samma som win win tänket med flyktingarna?
Tycker fan de skall få straff för vad de gör med landet, glöm inte hon som köpte elbolaget i Belgien och vips förlora vi miljarder på 2 röda, inte ens en ursäkt fick vi...Skicka politiker som missköt sig till kumla.
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trainhopper
Enligt Rapport har Arbetsförmedlingen slut på pengar och kommer inte att kunna ta hand om dom som kommer framöver... Suck.

Någon mer som såg 18.00 nyheterna?

Jag blir fan vansinnig på denna galenskap!

Ullenhag utlovar mer pengar till arbetsförmedlingen men han ville inte precisera sig mer än så.

Att även andra myndigheter som har med flyktingar att göra blir överbelastade är bara en naturlig del av den utveckling som vi nu ser så även de behöver ökade anslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in