2014-08-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag anser att vi har råd med både och.

Hahaha. "Anse" tar ju en långt ekonomiskt. Vänta till dagen du ska börja betala räkningar och "anse" att du råd att köpa vad som helst. Funkar inte. Något som kostar i ena änden måste dras från i andra änden, d.v.s. andra utgiftsposter. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Kanske i vänsterns värld, men inte i verkligen.
Citera
2014-08-17, 17:23
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det går visst bra för Sverige nu.
Ja, det finns en lite för hög arbetslöshet, men inte jämfört med de flesta andra länderna inom t.ex. EU.
De som arbetar har fått det bättre, genom mer köpkraft. Så ja: vi har testat detta med invandring ganska länge nu och vi ser också att det fungerar bra. Ingen vet vad som hade hänt utan någon invandring alls. Men det finns inte ens vad jag vet någon ekonomisk teori som försöker föreslå att Sverige då hade varit ett mycket bättre eller rikare land.

Går det bra?? Sverige är ett av de länder som är sämst på integration.

Vad är du för en egentligen?

Svara gärna på mitt påstående om att hotet mot flyktingarnas liv försvann till 100% när de korsade gränsen till Turkiet. Förklara också varför de allra flesta söker sig till Sverige trots att de är till 200% säkra när de väl befinner sig i EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Läste någonstans om en somalisk kvinna som uppmanats att lära sig svenska för att lättare komma in i samhället, få ett arbete mm och kvinnan svarade "jag har inte kommit hit för att arbeta och umgås med svenskar".

Skönt med människor som är ärliga, vilket riktiga svenskar har svårt för p g a den där jävla handikappande jantelagen. Helt underbart med en frisk fläkt från dagens mångkultur.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-17 kl. 17:26.
Citera
Medlem
Citat:

Kan du "anse" in en miljard eller arton på mitt lönekonto är du gullig?

PM:a för kontonummer.
Citera
2014-08-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Du har fel. FR har visat var han står när det gäller invandring de senaste 8 åren. Han kommer fortsätta på samma spår. Att detta är ett sätt att locka väljare från SD är då en väldigt väldigt riskabel metod.
Vad säger att väljare egentligen skulle komma tillbaka? Ingenting, förutom om det är otroligt lättlurade och naiva. Såna människor finns så klart men i det stora hela är det en förlustaffär för FR.

Sen ska vi tänka på att invandrare idag är en stor väljargrupp.

Ingen kommer att vilja ta tag i den här frågan på ett aggressivt sätt förutom SD. Alla är för inne i sin egen fantasi om ett mångkulturellt samhälle och att Sverige vinner på invandringen.

Många människor tror på rationalitet men med den intellektuella och kulturella infektionen vi har så är det inte fallet.
------------------------------------------------
Att det är ett riskabelt sätt att fiska röster på är helt utan tvekan men samtidigt vet han att de kommer att förlora. Så frågan är om han är desperat nog eller inte. Annars får vi bara tacka och ta emot. Står alla partier på samma sida så fick Sverigedemokraterna säkert ett par procent till. jag blir inte chockad om de når 20%. De fick nästan dubbelt så många röster i EU valet mot opinionssiffrorna från SCB. Själv tippar jag på mellan 15 till 20%
Citera
2014-08-17, 17:27
Medlem
Citat:
Du vet tydligen mer än sveriges statsminister https://www.youtube.com/watch?v=PsAUDshNMmE&feature=youtu.be Sätt på dig dumstruten din dumma jävel
Citera
2014-08-17, 17:28
Medlem
Roadworkers avatar
Ökade kostnader är skattehöjningar som kommer att komma.
Har vi råd med invandring så har vi råd med skattesänkningar.
Senast redigerad av Roadworker 2014-08-17 kl. 17:31.
Citera
2014-08-17, 17:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dandh
------------------------------------------------
Att det är ett riskabelt sätt att fiska röster på är helt utan tvekan men samtidigt vet han att de kommer att förlora. Så frågan är om han är desperat nog eller inte. Annars får vi bara tacka och ta emot. Står alla partier på samma sida så fick Sverigedemokraterna säkert ett par procent till. jag blir inte chockad om de når 20%. De fick nästan dubbelt så många röster i EU valet mot opinionssiffrorna från SCB. Själv tippar jag på mellan 15 till 20%

15-20% var det innan uttalandet om invandrarbomben. Nu tippar jag 20-25%. Det blir många tomma stolar.
Citera
2014-08-17, 17:29
Medlem
snowman666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frodo64
Haha, tycker fan att Reinfeldt kan få sitta med alla 200,000 flyktingar ute i skogen eftersom att det redan nu är bostadsbrist.
Dem kan ju passa på att sjunga Kumbaya och hålla händer och hoppas att Reinfeldt bygger alla bostäder som han lovat ett jävla bra tag nu.

Undrar hur många jihadister som kommer att komma med den här flyktingströmmen? Det är säkert 100+ "svenskar" som är nere i Syrien just nu.
Är det inte lätt att se vilka dom är? Stort jävla skägg men ingen mustasch? Jävla äckliga islamister...
Citera
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
NU vaknar Reinfeldt!

Efter år av oansvarsfullt beteende är det nu allvar. Hade man inte slösat bort finanserna tidigare med den bedrivna invandringspolitiken hade vi stått rustade för detta. Nu förväntar sig Reinfeldt att vi skall offra oss för att han skall komma undan, hoppas han själv tar sin förmögenhet och betalar detta.

Jävla hycklare!

Dock saknas bostäder samt en relativt allvarlig arbetslöshet,som om arbetslöshetssiffforna kan redigeras med ännu fler arbetslösa ,48 miljarder extra till migrationsverket,vilken kommun kastar in handuken och går i konkurs likt detroit först?
Citera
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Visst har vi säkerligen råd att hjälpa andra.

Men var kommer förpliktelsen till livstid försörjning och medborgarskap in i bilen? Problemet är inte i Sverige utan i deras länder. Tänk vad dessa pengar hade kunnat göra för en hel stad där nere. Bostäder, skolor, affärer, en ljusare framtid.
Citera
Bannlyst
Citat:
Det går visst bra för Sverige nu.
Ja, det finns en lite för hög arbetslöshet, men inte jämfört med de flesta andra länderna inom t.ex. EU.
De som arbetar har fått det bättre, genom mer köpkraft. Så ja: vi har testat detta med invandring ganska länge nu och vi ser också att det fungerar bra. Ingen vet vad som hade hänt utan någon invandring alls. Men det finns inte ens vad jag vet någon ekonomisk teori som försöker föreslå att Sverige då hade varit ett mycket bättre eller rikare land.

Hur bra går det för Sverige? Har du några siffror eller är det känslorna som talar?

Vi har 493 000 arbetslösa. Det är ganska många. Sen har vi några hundra tusen till i FAS-3, Instegsjobb och nystartsjobb.

Ja, vi som kan se ser att det är en katastrof. Utanförskapsområdena har exploderat och vi har nu 186 områden. Känns det bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in