2014-08-17, 15:58
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Intressant att detta sker ungefär samtidigt som en ledarskribent på DN publicerar en text om invandringens kostnader.. Och att detta sker innan valet.. ?

PK-eliten kanske inte vågar/orkar ljuga längre, äntligen är de redo att erkänna att de skapat problem.. Men varför inte vänta tills efter valet?

De erkänner inte alls att de har skapat problemet. Det är de rasistiska svenskarna som skapat problemet genom att vägra bo i ghetton tillsammans med invandrare samt vägra ge dem jobb. Däremot är det ju ett plus i kanten att de åtminstone kommit så långt att de erkänner elefanten i rummet.
2014-08-17, 16:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Vilket med all önskvärd tydlighet kommer visa hur villig svensken är att förändra situationen. Det framstår allt tydligare att det spelar INGEN roll vad som sker, svensken kommer framgent ej heller, vara villig att ta ansvar för sitt eget öde.

Men visst, förvåna mig, visa gärna att jag har fel svenskar. För all del.
EDIT: Med förvåna menar jag ett valresultat överstigande 20%. Som sagt, jag tvivlar.
Fast fler och fler börjar vakna och mängder av sossar och moderater har gnisslat tänder och tänkt att OM bara Regeringen och S ledningen vaknar så löser det sig.
Nu visar åtminstone M att de gasar mot klippkanten med öppna ögon.
Sen måste folk förstå vad han säger och det budskapet gnuggas in, lyckas SD med det så kommer SD spurta likt ett jehu i sista veckorna.
Valet 2018 kommer vara ödesvalet, vaknar inte det sovande folket då och SD blir största parti är det kört.
2014-08-17, 16:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För ungefär ett år sedan hade Ladbrokes 10% som gränsvärde för SD, då låg oddsen på 2.0 för att SD skulle komma över 10%
Tala om fel odds, SD är redan bekvämt över 10 %.
Oddsen för över 10 % borde vara ännu lägre.
Med Helfels tal så raderade han ut varje möjlighet att M kan sno väljare från SD.
2014-08-17, 16:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tala om fel odds, SD är redan bekvämt över 10 %.
Oddsen för över 10 % borde vara ännu lägre.
Med Helfels tal så raderade han ut varje möjlighet att M kan sno väljare från SD.
Jag ser att Ladbrokes ändrat sitt vad sedan i morse.

Oddset var i morse 1.20 för att SD får över 9.5%
Nu har dom ändrat vadet till 1.5 för att SD får över 10.5%
Så visst följer dom med i Svensk inrikespolitik.

Det gäller 2.50 för att SD får under 10.5%, så Rejdar & Co kan fortfarande göra sig en hacka om dom tror på sina prognoser om ett krympande SD.
2014-08-17, 17:12
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:

Det gäller 2.50 för att SD får under 10.5%, så Rejdar & Co kan fortfarande göra sig en hacka om dom tror på sina prognoser om ett krympande SD.

Har kollat runt lite för ett tag sen. Du hittar ingenstans man kan spela på SD över typ 15 och sådant?
2014-08-17, 17:17
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Kanske kommer en del invandrare gå över till M ..?
Kan det vara Reinfeldts syfte med utspelet..?
Tror skälet är att avväpna övriga sjusysterkollegor,då dom inte kan kritisera moderaternas godhet?
Men frågan är då om han totalt underskattar hur stora SD är,och hur mycket det här kan gynna dom?
Varkar som att det brunnit någon huvudsäkring trots allt..
2014-08-17, 17:20
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Tror att du är inne på något här.
För att förhindra för SD så raserar han Alliansen.
Den brända jordens taktik.
Men han förhindrar inte tillväxten hos SD snarare stimulerar den?
Det är det som är så extremt underligt av en slipad politiker?
2014-08-17, 17:27
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:

Tror de ändrar oddsen främst efter hur spelen fördelar sig så bolaget får sin marginal hur det än slutar. Så det är antagligen spelarna som följer svensk inrikespolitik mer än Ladbrokes.
2014-08-17, 17:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Tror de ändrar oddsen främst efter hur spelen fördelar sig så bolaget får sin marginal hur det än slutar. Så det är antagligen spelarna som följer svensk inrikespolitik mer än Ladbrokes.
Givetvis styrs oddset mycket utifrån hur folk spelar.
Men att man höjde gränsen från 9.5 till 10.5 måste bero på att oddset för SD över 9.5% närmade sig 1.0

Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Har kollat runt lite för ett tag sen. Du hittar ingenstans man kan spela på SD över typ 15 och sådant?
Nej, det har jag inte sett. Men jag har mest kollat på just Ladbrokes.
2014-08-17, 17:54
Medlem
Bloodyhollys avatar
Citat:

Finns det någon spärr för hur mycket man får satsa? Ska det vara någon mening med så svaga odds så måste man satsa jättemycket pengar.

Alternativt Sd över 15% Sd under 5%, typ!
2014-08-17, 18:52
Bannlyst
Efter de två senaste dagarnas utspel i media skulle jag inte satsa 500 kr på SD under 15%, det är i alla fall en sak som är säkert.
2014-08-17, 19:53
Medlem
MadScientists avatar
Alltså jävlar vad mycket SD (och invandring) det är i medierna nu. Som vi alla vet så gynnar detta partiet.

Sverigedemokraternas valaffischer blev näst bäst enligt DN, en artikel om att "Sverige inte blev som Danmark" på SvD, arbetsförmedlingen och staten saknar enorma summor, en kristdemokrat uteslöts för hans åsikter var för lika SDs, Jimmie Åkesson i kvällens agenda och partiets affischer förbjöds i Malmö och Södertälje.

Detta är bara några saker av allt jag sett igår och idag. Vi kan räkna med att röster lär trilla in fram till valet vänner!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in