Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
En grej som hände innan Reinfeldteffekten kickade in, som jag ännu inte hunnit skriva om, hände igår.
Med risk för outning, så hade jag ett möte med en av höjdarna inom näringslivet här i sydsverige.
Plötsligt & helt oprovocerat, vi pratar aldrig politik, så säger gubben, -"Jag är absolut ingen Sverigedemokrat. Men så som SD behandlas i media är för jävligt, en fullständig skandal."-
Jag fortsätter på avdelningen anekdoter relaterade till faktorer som kan påverka SD:s opinionsläge.
I mitt Facebook-flöde finns det ett fåtal riktiga PK-dårar, snälla och oförargliga visserligen, men fortfarande PK-dårar. Dessa brukar vara snabba med spydiga kommentarer och delningar vad gäller saker som "folkligt uppror" mot Åkesson, likaså brukar de vara snabba med delningar och hejarop vad gäller korrekta händelser. Jag hade således förväntat mig något rörande dagens stora ämne.
Knäpptyst till för ett par timmar sedan då en av PK-dårarna kom med en statusuppdatering: en plåt med nygräddade kardemummabullar
Jag är övertygad om att statsministerns tal idag var en game changer. Det är omöjligt att sia om alla konsekvenser, men en game changer är det. Och SD ska snart nå all time high.