2014-08-17, 20:07
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Alltså jävlar vad mycket SD (och invandring) det är i medierna nu. Som vi alla vet så gynnar detta partiet.

Sverigedemokraternas valaffischer blev näst bäst enligt DN, en artikel om att "Sverige inte blev som Danmark" på SvD, arbetsförmedlingen och staten saknar enorma summor, en kristdemokrat uteslöts för hans åsikter var för lika SDs, Jimmie Åkesson i kvällens agenda och partiets affischer förbjöds i Malmö och Södertälje.

Detta är bara några saker av allt jag sett igår och idag. Vi kan räkna med att röster lär trilla in fram till valet vänner!

Det är väl därför PK-dårarna lägger ner så stor möda på att vandalisera dem och hindra att de sätts upp på bussar och liknande. Man får inte underskatta de antidemokratiska krafterna i nuläget. Dock har ju valacken Reinfeldt gjort ett så bra jobb med att hjälpa SD att det nog inte märks negativt ens i undersökningar.
2014-08-17, 20:15
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Rätt stort att en som Bolin erkänner detta!

Kanske. Men jag får också en känsla av att han helst velat att den ekonomiska aspekten även fortsättningsvis förtigits.

För dessa statsvetare, journalister och politiker är den generösa invandringen och mångkulturen helt överordnade värden. Sanning och upplysta väljare som kan göra informerade val är underordnat.

Dock har han med största säkerhet rätt i att detta kommer att gynna SD. Jag har en del anhöriga som yrar om hur lönsam invandringen är. Det blir en del intressanta samtal med dem framöver...
2014-08-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Får man då fråga hur man viktar för ett SD, vars situation är lite speciell? Jag pratar om den exempellösa stigmatiseringen, hetsjakten och skambeläggandet av folk som ens andas att dom funderar på en SD röst om en månad? Känns som det är svårt att kunna uppskatta en korrekt viktningsformel i det fallet.

Sorry om detta har tagits upp tidigare.

Detta vet de flesta invandrade och de hånflinar åt godhjärtade men ack så blåögda och rädda svenskar.
De vet att detsamma skulle aldrig kunna hända hemma i sina forna hemländer och ser svenskar som svaga och lätta att plocka på allt och detta måste till en förändring och det är bråttom nu.
Så länge denna rädsla och nervositet finns bland många svenskar lär inte opinionsundersökningar stiga i raketfart för sd.
2014-08-17, 22:36
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Detta vet de flesta invandrade och de hånflinar åt godhjärtade men ack så blåögda och rädda svenskar.
De vet att detsamma skulle aldrig kunna hända hemma i sina forna hemländer och ser svenskar som svaga och lätta att plocka på allt och detta måste till en förändring och det är bråttom nu.
Så länge denna rädsla och nervositet finns bland många svenskar lär inte opinionsundersökningar stiga i raketfart för sd.
Vad dillar du om?

En viktning i SD´s fall handlar naturligtvis om att eventuella SD-väljare inte vill uppge vad dom röstar i opinionsundersökningar då man inte litar på anonymiteten kan garanteras. Inte beroende på att man "inte vågar rösta på SD" när man väl står framför valurnan.
2014-08-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag ser att Ladbrokes ändrat sitt vad sedan i morse.

Oddset var i morse 1.20 för att SD får över 9.5%
Nu har dom ändrat vadet till 1.5 för att SD får över 10.5%
Så visst följer dom med i Svensk inrikespolitik.

Det gäller 2.50 för att SD får under 10.5%, så Rejdar & Co kan fortfarande göra sig en hacka om dom tror på sina prognoser om ett krympande SD.

Jag skulle fan kunna lägga 10.000 kr på att SD kommer få över 10.5%. Det är väl mer eller mindre statistiskt säkerställt, om man tittar på senaste årens tillväxtskurva. Min analys är att det krävs en mycket uppseendeväckande händelse för att kunna påverka tillväxtskurvan negativt, och något sådant har inte inträffat. Snarare händelser med motsatt effekt, exempelvis Reinfeldts utspel.

Fan, sätta 10.000 kr på ett bett som jag menar är 95-99% säkerställt. 5.000 kr rätt ner i fickan, det skulle väl sitta fint?

Edit: För att inte tala om det obestridliga faktum att SD är minst 2-3 procentenheter underskattade i OU-medelvärdet. Nu ligger medelvärdet på 10,6%. Det kan inte bli mindre. Det vet vi.
Senast redigerad av Ghana 2014-08-17 kl. 23:05.
2014-08-17, 23:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag skulle fan kunna lägga 10.000 kr på att SD kommer få över 10.5%. Det är väl mer eller mindre statistiskt säkerställt, om man tittar på senaste årens tillväxtskurva. Min analys är att det krävs en mycket uppseendeväckande händelse för att kunna påverka tillväxtskurvan negativt, och något sådant har inte inträffat. Snarare händelser med motsatt effekt, exempelvis Reinfeldts utspel.

Fan, sätta 10.000 kr på ett bett som jag menar är 95-99% säkerställt. 5.000 kr rätt ner i fickan, det skulle väl sitta fint?
Äsch, Ladbrokes är ena jävla fegisar. När jag försökte satsa, uppfordrad av tråden, för ett par månader sedan så tror jag det var mindre än 200 kronor som var maxinsats på att SD skulle få ett resultat under 10%. Och då hade jag bemödat mig att öppna konto där. Överfört mycket mer pengar än maxinsatsen vilket förstås kostade i transaktionsavgift. Jag blev mycket irriterad.

Jag tvivlar starkt på att du kan dunka in 10 000 åt något håll avseende SD:s resultat i riksdagsvalet med Ladbrokes som bookie. Finns det någon annan bookie eller spelbörs som är seriös? Ladbrokes är skräääp.
2014-08-17, 23:28
Medlem
White Christmass avatar
Det fanns en tid då man kunde få runt 1,70 i odds om SD fick över valresultatet. Detta var nog i början på 2011.
2014-08-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Äsch, Ladbrokes är ena jävla fegisar. När jag försökte satsa, uppfordrad av tråden, för ett par månader sedan så tror jag det var mindre än 200 kronor som var maxinsats på att SD skulle få ett resultat under 10%. Och då hade jag bemödat mig att öppna konto där. Överfört mycket mer pengar än maxinsatsen vilket förstås kostade i transaktionsavgift. Jag blev mycket irriterad.

Jag tvivlar starkt på att du kan dunka in 10 000 åt något håll avseende SD:s resultat i riksdagsvalet med Ladbrokes som bookie. Finns det någon annan bookie eller spelbörs som är seriös? Ladbrokes är skräääp.

Okej, juste så brukar det vara. Tråkigt. På Unibet finns det lite spel, men det lär vara samma sak där. 1.15 på att SD får över 9,5%, vilket självklart mer eller mindre är ställt bortom allt tvivel. Sen 1.5 på att SD får mer än MP, vilket borde vara sannolikt va? Dock inte lika stensäkert kanske. Detta är ett val för ytterpartier.

Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Det fanns en tid då man kunde få runt 1,70 i odds om SD fick över valresultatet. Detta var nog i början på 2011.

Efterklok som man är borde man ju lirat på det spelet. När man tänker efter var det väl alldeles solklart att valresultatet skulle överträffas.
2014-08-17, 23:38
Medlem
SD verkar nog gå mot ett bra val...10%+ kanske...men det är fasiken inte deras förtjänst...värdelösa motståndare på andra fronten som inte vågar ta tag i vissa frågor och istället ignorerar SD....."you always root for the underdog" brukar det låta..
2014-08-17, 23:42
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Vad dillar du om?

En viktning i SD´s fall handlar naturligtvis om att eventuella SD-väljare inte vill uppge vad dom röstar i opinionsundersökningar då man inte litar på anonymiteten kan garanteras. Inte beroende på att man "inte vågar rösta på SD" när man väl står framför valurnan.

De kan slänga alla viktningsparametrar på sophögen nu. Det som händer just nu hotet om en gigantisk massinvasion från Mellanöstern till Sverige, slutstationen i Europa, 80 000 var bara en prognos, det kan bli 120 000 och nästa år 200 000. Var ska alla bo???? Det är fullt i allt från slott till koja bara privatpersoners husvagnar och tält kvar.

Men framförallt att nu inser alla svenskar, även de som har låtit sig förledas av de som påstår att invandringen är en stor plusaffär. De har nästan en månad på sig att känna sig bedragna och grundlurade.
Särskilt äldre pensionärer som betalar högre skatt och inte kommer att få rättvisa på den punkten innan de ligger i graven, de byter sossevalsedeln mot Sd och många moderater gör det också.

När VALU kommer niotiden den 14 september, Sd 15%, chock och förstämning. När slutresultatet föreligger Sd 19% man kan efter en stund höra en stilla gråt. Pk-iternas mörkaste dag någonsin.
2014-08-18, 01:44
Medlem
Nortexiuss avatar
United Minds kommer om några timmar. Själv ska man gå och sova.
2014-08-18, 01:54
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nortexius
United Minds kommer om några timmar. Själv ska man gå och sova.

Vilken tid brukar de släppa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in