2014-08-17, 16:01
Medlem
Det uttalandet kan vara det smartaste FR någonsin gjort. I och med det uttalandet banar han väg för media att öppet skriva om det. Efter ett par veckors skrivande kommer nästa uttalande om att vi måste nog dra ned på invandringen för att klara ekonomin. På så sätt snor han många röster från SD. Jag baserar mitt tänkande på att ingen statsminister kan vara så förbannat dum i skallen så han öppet går ut och säger en sådan sak till det svenska folket. Det ska bli intressant att se vad som händer de närmaste veckorna. I kväll har vi en ekonomisk debatt. Det ska bli oerhört intressant att se vad som kommer fram i den debatten. Det enda vi kan vara överens om är att vi har nått PNR. Det är dags för folket att välja vilket land vi vill ha. Ska vi se om vårt eget hus eller se om andras??????
Citera
2014-08-17, 16:04
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Svaret står antagligen att finna i tråden Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Det låter trovärdigt. Svinfält väljer såklart att rädda sitt eget skinn först medan Sverige kollapsar.

Övrigt: DN hyllar, inte oväntat, statsministern. Och Aftonbladet? De missar debatten och budgethålet, att en enskild myndighet behöver en hel kulturbudget till per år, helt och kritiserar statsministern för att inte vara tillräckligt feministisk i sitt sommartal. Varför är jag inte förvånad längre.

Har inte läst från Johan Westerholm förut, men han verkar vara klarsynt och dessutom f.d underättelseofficer med Master i politisk islam. Blir att följa i fortsättningen.
Citera
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummerhielm
Lägg ner, SD har inte svikit någon. Det finns inte tillräckligt med nazister i Sverige för eran överlevnad.
Nej, det är ju därför de behöver försöka övertyga förvirrade SDare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raumglaiter
Detta valet kommer förmodligen bli ett utav dom intressantare man får uppleva under sin livstid.

Resultatet kommer för min egen del bestämma om jag stannar kvar i Sverige eller faktiskt söker mig härifrån.

Stolt svensk och älskar mitt land men vi går en depression till mötes som ingen annan än jag i min bekantskapskrets verkar se.

Om det nån gång skall sättas ner en fot i detta landet så är det i valet 2014. Rösta rätt.

Bra skrivet! Håller helt med. Var går gränsen för dig? Att SD får egen majoritet är nästintill omöjligt tyvärr. Vad hade du vart tacksam för? Vad hade du nöjt dig med för resultat?
Hur många procent tror du Moderaterna tappar på Reinfeldts uttalande?
Citera
2014-08-17, 16:05
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roe123
Om invandringen fortsätter i denna takt så kommer med största sannolikhet ett muslimskt parti slå sig in i riksdagen inom en snar framtid.

Våra barn kommer få leva i ett land som styrs av muslimska lagar tills dess att omvärlden gör slut på landet med en bort sprängning.

Stora grupper av olika folkslag kommer göra uppror mot varandra som resulterar i att våra svenska barn som en gång hade en ljus framtid i detta land blir offer pga våra dumma misstag.

Att inte folk fattar vilka problem denna massinvandring kommer innebära i framtiden är sjukt, titta bara i historie böckerna och i dagens länder där dessa folkslag vi tar in kommer ifrån.

Såna här saker kommer med all sannolikhet inträffa, frågan är bara hur länder runt omkring oss som Ryssland agerar när t ex, muslimer får makt i ett land i norden.

Med nuvarande takt, så hamnar Sverige i ett icke-svenskt populationstillstånd mellan år 2038-2060. Vissa osäkerhetfaktorer avgör differensen.

Hursomhelst, när muslimdominansen överväger, är kalifatet inte långt borta. ISIS får uppdrag att konvertera eller avrätta de kålrot-svennar som inte fattat ett dyft.

Vore kul att se den dagen, då F!- och queer-fruntimmer beordrats bära heltäckande burkha, iofs en lyckad klädsel på dessa manshatande fruntimmer. Schyman klarar sig, hon är död och bortglömd då (tyvärr).
Citera
2014-08-17, 16:09
Medlem
Gerechtigkeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey
Bra tips där. Vi kanske skulle starta en tråd om hur man bidrar med så lite som möjligt till statskassan.
Folk i västra delen av Skåne kan handla i Danmark.
Stockholmarna kan ta båten över till Mariehamn/Åbo/ Helsingfors/ Tallin och shoppa där.

Handla på nätet från andra länder inom EU.

Jättebra idé med en sån tråd. Skulle säkert få många bra tips i en sådan. Ju mindre jag kan bidra med att försörja denna sjuka regeringen och dess destruktiva styre, desto bättre mår jag.
Citera
2014-08-17, 16:11
Medlem
http://imgi.se/?pm=1WXH

Hur får vi in Sverige i denna bild?
Citera
2014-08-17, 16:12
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dandh
Det uttalandet kan vara det smartaste FR någonsin gjort. I och med det uttalandet banar han väg för media att öppet skriva om det. Efter ett par veckors skrivande kommer nästa uttalande om att vi måste nog dra ned på invandringen för att klara ekonomin. På så sätt snor han många röster från SD. Jag baserar mitt tänkande på att ingen statsminister kan vara så förbannat dum i skallen så han öppet går ut och säger en sådan sak till det svenska folket. Det ska bli intressant att se vad som händer de närmaste veckorna. I kväll har vi en ekonomisk debatt. Det ska bli oerhört intressant att se vad som kommer fram i den debatten. Det enda vi kan vara överens om är att vi har nått PNR. Det är dags för folket att välja vilket land vi vill ha. Ska vi se om vårt eget hus eller se om andras??????

Du har fel. FR har visat var han står när det gäller invandring de senaste 8 åren. Han kommer fortsätta på samma spår. Att detta är ett sätt att locka väljare från SD är då en väldigt väldigt riskabel metod.
Vad säger att väljare egentligen skulle komma tillbaka? Ingenting, förutom om det är otroligt lättlurade och naiva. Såna människor finns så klart men i det stora hela är det en förlustaffär för FR.

Sen ska vi tänka på att invandrare idag är en stor väljargrupp.

Ingen kommer att vilja ta tag i den här frågan på ett aggressivt sätt förutom SD. Alla är för inne i sin egen fantasi om ett mångkulturellt samhälle och att Sverige vinner på invandringen.

Många människor tror på rationalitet men med den intellektuella och kulturella infektionen vi har så är det inte fallet.
Citera
2014-08-17, 16:14
Medlem
Ni som är runt 25 år och bor hemma hos föräldrarna, hur känner ni er? Har ni tänkt bo hemma hos mamma och pappa hela livet?
Citera
2014-08-17, 16:15
Medlem
RedXs avatar
Jag tror att det är så enkelt som att han vill sätta oppositionen på plats. När han pratar om att det inte finns utrymme för några vallöften handikappar han oppositionen rejält som då har att välja på att antingen gå till val på att höja skatterna för att finansiera de löften de har (vilket åtminstone S inte tycks vara så sugna på), eller helt enkelt skippa dessa löften. Kvar blir (i teorin) en vingklippt opposition som inte längre har något handlingsutrymme att föreslå någonting överhuvudtaget såvida de inte går SD till mötes och argumenterar för minskad invandring.
Citera
2014-08-17, 16:15
Medlem
2nice4myownGs avatar
Renfel bra hann lurra svensk mäniska hel 2000-tall. måsste vfara alahalla som vårt bön besvratt.
vi bestemma i zverije nu, hallaallaaahlaa jag tacka Renfel av mit helliga hårigt bröstt. Gud SToRvra
Nu jag besooka Renfel mosque pa norrmalstorget dar allt borgat 08 16 2014 -Allahu Akbar - Muhammed Khalif år 2021....?!

Ovan är inget skämt det här är ett möjlig utgång för Sverige om inte drastiska åtgärder snarast sätts in...

VI ÄR FAN PÅ GÅNG NU (OCH DU MÅSTE) RÖSTA FÖR SVERIGES FRAMTID
SD2014
SvP2018
Citera
2014-08-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Vore kul att se den dagen, då F!- och queer-fruntimmer beordrats bära heltäckande burkha, iofs en lyckad klädsel på dessa manshatande fruntimmer. Schyman klarar sig, hon är död och bortglömd då (tyvärr).

Jo, den krocken hade onekligen varit intressant att få uppleva. När verkligheten slår Fi-anhängarna mitt i någon hatramsa mot vita-heterosexuella-svenska-medelålders-män osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in