Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Se där, en lögn i första meningen. Syriens befolkning bestod av ca 22 miljoner människor i år, och av dessa är ca 10% kurder. Det innebär alltså att det enligt dig finns ca 600.000 icke-kurdiska syrier dels under rebellkontroll, dels utomlands.
Vilket naturligtvis är totalt snömos. Enligt UNHCR finns det 2,8 miljoner flyktingar utomlands. Har du fler lögner?
Trams från dig som vanligt, för det första är kurder i Syrien inte en grupp,parti eller religion, det finns islamister och det finns pro Assad och det finns de som drömmer om ett kurdistan.....alltså den där 10% är i verklighet delad på flera grupper.
Syrien befolkning är ca 24 miljoner inte 22.
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
De får stödja vad de vill, men med tanke på att valet förbjöds i de kurdiska områdena så torde den röstningen varit minimal.
Kurderna har inte förbjudet valet, det var lögner kurdwannabe i tråden kom med, jag postade själv video där kurdledare i Hasakah sagt att de inte har något mot valet, jag postade en annan video där flera mindre kurdiska partier visade sitt stöd för Assad som den enda som kan rädda landet från total kaos.
Det fanns några valkontor i ett par mindre byar som blev stängda av kurder och jag skrev om det i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Huvudpoängen var dock att Assadregimen knappast hade 19,5 miljoner syrier inom det område man kontrollerade. Att ens fantisera om det blir patetiskt.
Vem är det som ljuger nu? Jag skrev 19,4 inte 19,5