2014-08-17, 13:35
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Läser man på en del andra forum än Flashback, som Facebook, Familjeliv, etc, så ser man en del inlägg av den här typen:

"Reinfeldts uttalande gör mig stolt att vara svensk. När folk lider måste man hjälpa till och jag är stolt över att Sverige tar emot flyktingar och ger dem en trygg framtid. SD:s försök att ställa olika grupper mot varandra är motbjudande. Vi är ett rikt land och med prioriteringar kan vi hjälpa de som behöver hjälp utan att ställa svenska pensionärer mot syrianska flyktingbarn."

Jag tror tyvärr att det är så här de flesta tror att verkligheten ser ut. De förstår fortfarande inte. Statsministern kan alltså gå ut och i princip ge SD rätt i allt de har sagt, men folk förstår ändå inte. De tror lik förbannat att det handlar om att vara snäll mot flyktingar, och att vi har råd.

Anledningen till att SD fortfarande inte är större, är att det finns skrämmande många där ute som fortfarande inte har fattat.

Ja men det är ju facebook (och vänstersidan familjeliv). Enbart 35-åriga jätte-hippa förstabarns-mammor som sitter där 2014. De som yttrar sig är dessutom de som har "goda" värderingar och bor i PK-områdena där likes på facebook är det som ger kraft för dagen.

Gemene svensk däremot fick höra detta på såväl rapport som aktuellt och nyheterna igår. Han är mer orolig för sina barns framtid och familjens ekonomi nu när Reinfeldt inte ens kan lova vallöften pga invandringen, och på sin höjd diskuterar h*n med släkt och vänner öga mot öga för att inte få rasiststämpeln.
Citera
2014-08-17, 13:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Oavsett valutgång så kommer inte regerande konstellation att hålla ihop mer än ett år. Nyval väntar isåfall. Så jag ser inte 2014-2018 som mer förlorade år än några andra tidsperioder.

Media känner av vindarna och man börjar nu skriva mer kritiskt. Kom ihåg att makten inte leder folkopinionen, utan följer den.

Ett bra exempel är Expressens ledare idag som har länkats här tidigare. En mycket bra ledare.
Jag tror du har fel, 7-klövern har aldrig varit tightare och kommer aldrig att ge SD ytterligare en chans att öka. En samlingsregering på 7 minus de som inte klarar spärren är mera sannolik.
Citera
2014-08-17, 13:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Han gör också en tredje sak

- får alla 100-lappimånadenlöften från Löfven att framstå som extremt verklighetsfrämmande nu när nedskärningar i välfärden väntar för att ha råd med flyktingströmmen. Antingen får S vända helt om och hålla med om att de planerade skattehöjningarna måste gå till invandringen eller så får man ställa sig i motståndarlägret. Med SD...

Slugt av moderaterna.

Ja så är det.

Det blir intressant att se hur övriga partier uttalat sig om detta.

Skulle också vara mycket intressant med en ny opinionsundersökning som startar efter detta uttalande för att se hur detta påverkar.

Kommer något block tappa stöd till SD efter detta? Om inte har de ett tydligt mandat för denna politik eftersom båda står för den.
Citera
2014-08-17, 13:37
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Detta.

Tror inte det här kommer göra minsta skillnad. Kanske 1 eller 2% extra till sd. Förutom det ingenting. Det är liksom inte som att det är en statshemlighet att invandring kostar pengar.

Eftersom de 8 år talat om invandring som om det vore något annat och sedan när flyktinsströmmen ökar så klarar inte budgetetn det och man blir tvungen att erkänna att man måste prioritera antingen blattar eller Sverige. Det handlar om att hela regeringens regerringsdugliget sjunker i botten. Krona för krona och goda statsfinanser med välfärd blr ju väldigt tunnt, nu med tanke på att krona för krona-tänker gäller bara för
skola,
försvar,
a-kassa,
pensioner,
utbildning,
sjukvård
osv
men när det gäller frågan om invandring så gäller inte krona för krona utan där så spenderas det hejdlöst. Reinfeldt hade sagt samma sak "öppna våra hjärtan" även om Migrationsprognosen hade varit 80 miljarder eller 120 miljarder. "Öppna våra hjärtan"... dra åt helvete Reinfeldt.
Citera
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Jag är mållös. Såg honom yttra dessa ord på nyheterna igår kväll och jag vet inte varför han säger så. Min teori är att vissa politiker helt enkelt inte lever i verkligheten och inte förstår hur mycket SD kan dra nytta av detta.

Jag och många andra som är för en generös invandring har länge vetat att den inte gynnar Sverige ekonomiskt, men det är helt sjukt att se Fredrik komma ut "erkänna" det.
Du är alltså medveten om vad massinvandringen kostar, men vill inte att väljarna ska få veta vad den kostar? Varför?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Läser man på en del andra forum än Flashback, som Facebook, Familjeliv, etc, så ser man en del inlägg av den här typen:

"Reinfeldts uttalande gör mig stolt att vara svensk. När folk lider måste man hjälpa till och jag är stolt över att Sverige tar emot flyktingar och ger dem en trygg framtid. SD:s försök att ställa olika grupper mot varandra är motbjudande. Vi är ett rikt land och med prioriteringar kan vi hjälpa de som behöver hjälp utan att ställa svenska pensionärer mot syrianska flyktingbarn."

Jag tror tyvärr att det är så här de flesta tror att verkligheten ser ut. De förstår fortfarande inte. Statsministern kan alltså gå ut och i princip ge SD rätt i allt de har sagt, men folk förstår ändå inte. De tror lik förbannat att det handlar om att vara snäll mot flyktingar, och att vi har råd.

Anledningen till att SD fortfarande inte är större, är att det finns skrämmande många där ute som fortfarande inte har fattat.

Återigen den där naiva blinda tilltron till att politiker, myndigheter och medier korrekt återger bilden av hur samhället ser ut. Det är så sjukt. Men men snart kommer även dessa fårskallar att bryskt vakna upp till den iskalla verkligheten.
Citera
2014-08-17, 13:38
Medlem
Wayaheads avatar
Finns det överhuvudtaget NÅGON som skulle vilja kalla Reinfeldt för landsfader?

Han har lurat och fuckat upp ett helt land och ett helt folk, Sverige är kört!!!

Svenskens enda uppgift här på jorden är att vara ett Hen, bli lurad, utnyttjad och uppskörtad!

"Inte vet jag, för jag kom sist", sa svensken!
Citera
2014-08-17, 13:39
Medlem
Tror Reinfeldt på riktigt att svenska folket vill avstå sina pengar för att ta emot folk ifrån Irak, Syrien, Eritrea och Somalia? Det tror inte jag. Svenskarna skulle skrika rakt ut om de tvingas att avstå en 1000 lapp i månaden för vad det än gäller. Vi är oerhört bortskämda. Det gäller alla svenskar och utlänningar som har bott här en tid.
FR måste vara tokig om han tror att han kan vinna valet på det utspelet.
Citera
2014-08-17, 13:39
Medlem
TheBurdens avatar
Presskonferensen är upplagd på YouTube.

Fredrik Reinfeldt presskonferens 2014-08-16:
http://youtu.be/PsAUDshNMmE
Citera
2014-08-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
Menar du att det är okej att det sker ett folkmord på svenskar?

Han erkände ju i princip att vi kommer att få det ett helvete bara för att negrer och sandnegrer ska få komma hit och våldta, mörda, gå på bidrag och skaffa 10 ungar per familj.

Detta är folkmord enligt folkmordskonventionen.
Nej, det sker inget folkmord på svenskar.
Citera
Medlem
funktionells avatar
Måste ge en eloge till FR som är ärlig.

Den enda agendan han måste ha är att störta Sveriges välfärd och att sänka lönerna. Ingenting som kommer att drabba de rika i samhället.
Ska bli med en skräckblandad förtjusning som jag kollar på ekonomidebatten ikväll. Ska bli ytterst intressant att höra vad S har att säga om detta. De som alltid brukar vurma för välfärden och facken.
Hoppas på en ärlig debatt, men det är väl att hoppas för mycket. Blir väl alla dessa vanliga floskler.

Fruktansvärt skrämmande är det, den finns ingen framtid för Sverige kvar...
Citera
Medlem
Sveket är totalt. Om det någon gång skall göras en stor sinnesundersökning och eventuella rättsliga följder mot en politiker....
Faktan har ju varit en realitet för många av oss länge. Men väljer och sväljer Aftonbladetmassan även detta så blir kollapsen blir total.

Rädda nu vad som räddas kan. Rösta SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in