2014-08-17, 11:55
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag tycker Reinfeldts sommartal var positivt. Tidigare har m med anhang ljugit sig blåa för att få Sveriges kamikazeinvandring som något givande och lönsamt. Nu vädjar lögnaren till "svenska" hjärtan, som han pissat konstant på under sina 8 år som statsminister.

Han erkänner att vi är brickor i samhällsexperimentet och jag hoppas SD förmår att utnyttja detta i valkampanjen.

Håller med på sätt och vis, men han borde i ärlighetens namn hållit detta tal för åtta år sedan. Lite som om Ärlige Harry börjar lista alla fel på begbilen just efter att du skrivit på köpekontraktet.

SD har redan reagerat: http://www.friatider.se/sd-ndrar-kampanj-efter-reinfeldts-tal
Citera
2014-08-17, 11:55
Medlem
Förlåt, men jag är så rädd. Det är inte ens kul längre. Rädd för vad detta kommer göra för mitt välmående, min personliga hälsa & ekonomiska situation. Vad som händer efter det underbara fenomenet "efter skatt". Kommer jag ha mindre i plånboken nu, trots att jag alla dagar i veckan arbetar för att försörja både mig själv, tjackpundaren på 7e våningen, tiggaren på gatan & den nyanlända "somalievensken" med 18 barn? Jag som normal tjej, vågar inte ens gå ut på kvällarna längre. Är så rädd.

Sitter, tar en öl efter en hård dag på jobbet och blir antastad av alla sorters människor i psykoser hela dagarna. Vill bara vara i fred, men får inte. Måste öppna plånboken för tiggarna (uppmaning av regeringen) för att "deras sits är värre än min, var human".

Förlåt, men för mig så är min sits värre. Oavsett vad jag har för problem i mitt liv, så är min situation värre, fast på ett annat sätt. I min värld, så lever JAG, och där är mina problem viktigare än alla andras problem tillsammans. Jag måste må bra, för att kunna hjälpa andra. Jag mår inte bra när en tredjedel av min lön försvinner, för att finansiera andras hyra, barnbidrag, bostadsbidrag, flerbarnstillägg, invandringsbidrag, SFI-utbildning som dom med flit inte klarar för att kunna vara kvar längre i detta land etcetera. Tack Rainfeldt, detta har Uppdrag Granskning tagit upp. Men du vill vara human?

Jag ska till stranden, ta första doppet. Störs ut av ett gäng skrikande ungar med deras heltäckta mamma som inte orkar ge dom uppmärksamhet utan föredrar sin fantastiska handsfree instoppad i slöjan. Och deras män, som aldrig sett en människo-kropp förut i hela sitt liv, stirrar så ögonen ramlar ut, tar omvägar för att stirra extra. Och inte bara på mig, på alla tjejer på stranden, alla åldrar. Kul, underbar upplevelse, första doppet. Första, och absolut sista.

Och sen behöver jag hjälp. Går till läkaren, har haft ont i magen i 6 månader. Satt på sjukan och inväntade en stressad läkare med 45 andra patienter som nyligen hungerstrejkat i 6 dagar för de inte fick permanent uppehållstillstånd inom 10 min.

"Boka tid. Avvakta. Gå hem, boka tid via telefon. Det är inte akut. Provat alvedon? Annars, kombinera Alvedon med Ipren! Dubbel effekt!". Så går han. Stänger dörren fort. Vilken investering med mina skattepengar. WOW, vilken service jag får.

Och Reinfeldt ber mig vara mer human? Jag vill först och främst vara human mot mig själv. För mig, är jag viktigast. Ingen annan. Jag vill ha råd med min egna tandvård och sjukvård först, innan jag betalar retroaktivt barnbidrag till nyanlända khat-tuggaren.

Stadsminister förstår inte vad han gör mot oss som redan bor här. Jag är rädd och känner ett obehag av att vistas i mitt egna land. Där en tredjedel av mitt liv går åt att betala för att samhällets andra viktiga faktorer ska fungera.

Hjälp? Ngn som kan lugna mig? Vad FAN SKA JAG GÖRA?
Senast redigerad av shesaid 2014-08-17 kl. 11:58.
Citera
2014-08-17, 11:58
Medlem
Var i hela friden skall dessa människor bo?

Om djävelskapet i Irak fortsätter med ISIL så kommer Sverige få addera Irak till till de två länder vars medborgare har frikort in i Sverige. (Syrien och Eritrea).

Svenska ambassaden i Bagdad behöver nog anställa ett par hundra handläggare om Irak blir som Syrien.

Det kan lika gärna bli dubbelt så många som kommer som nuvarande prognoser. Jag skulle tro att prognoserna bygger på att Irak är fortsatt stabilt. Skulle Irakier få samma frikort som Syrianer så brakar rena helvetet löst.
Citera
2014-08-17, 11:58
Medlem
disk00s avatar
Kan rekommendera denna blogg för lite skildring till det dessa patetiska politker säger (ink negern FR) http://48miljarder.wordpress.com/

Är det någon som har någon utländsk källa/media som kommenterat den svenska invandringspolitiken och det ekonomiska läget isf länka gärna!!
Citera
2014-08-17, 11:59
Medlem
Situationen är ju så komplett kaosartad att jag antar att de ansvariga kommer att gå en förhållandevis tung framtid till mötes om de väljer att stanna kvar i Sverige.
Ansvar kommer att utkrävas förr eller senare.
De kanske klarar sig likt Röda Khmererna gjorde en tid..men förr eller senare så kommer domen att fällas även över de svenska motsvarigheterna till ovanstående odjur.

Fredrik Reinfeldt har ingen framtid inom nationens gränser.Han bör ha sin exitplan redo redan nu.
Det kommer att finnas ett antal som kommer att vilja göra upp räkningen med honom personligen.
Det är lätt att konstatera detta.Reinfeldt kommer utan tvivel att vara Sveriges mest hatade f.d politiker i framtiden.

Vill han försöka garantera sin egna säkerhet så gör han nog bäst i att fly landet.
Citera
2014-08-17, 12:00
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Problemet är att vi har en bra bit kvar i upplåningsutrymme innan vi kommer upp i övriga länders skuldsättning. Det innebär att vi kan upprätthålla nuvarande ordning och socialt försörja horder av immigranter i säkert 10 år till.

Det här har även jag funderat på. Med strukturellt låga räntor och en internationellt låg statsskuld jämfört med andra länder så kan Sverige underskottsfinansiera under LÅNG tid. Säg att vi börjar gå med 5% underskott per år för att finansiera allt skräp. Då skulle det ta ungefär 10 år innan vi kommer upp i samma statsskuld som Storbritannien. Japan har visat att länder med egen centralbank kan upprätthålla fasaden under betydligt längre tider än så. Om vi accepterar japansk skuldsättning på 250% av bnp så snackar vi om åtskilliga decennier som vi genom ökad belåning kan hålla allting flytande. I slutändan kollapsar såklart den typen av pyramidspel. Men folk verkar underskatta de otroliga möjligheterna som västerländska stater har att hålla näsan över vattenytan.
Citera
2014-08-17, 12:01
Medlem
Darth-Stefans avatar
Reinfeldt har varit en destruktiv vettvilling med självplågartendenser ända sedan Philippa började knulla E-type.
Citera
2014-08-17, 12:02
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shesaid
Förlåt, men jag är så rädd. Det är inte ens kul längre. Rädd för vad detta kommer göra för mitt välmående, min personliga hälsa & ekonomiska situation. Vad som händer efter det underbara fenomenet "efter skatt". Kommer jag ha mindre i plånboken nu, trots att jag alla dagar i veckan arbetar för att försörja både mig själv, tjackpundaren på 7e våningen, tiggaren på gatan & den nyanlända "somalievensken" med 18 barn? Jag som normal tjej, vågar inte ens gå ut på kvällarna längre. Är så rädd.

Sitter, tar en öl efter en hård dag på jobbet och blir antastad av alla sorters människor i psykoser hela dagarna. Vill bara vara i fred, men får inte. Måste öppna plånboken för tiggarna (uppmaning av regeringen) för att "deras sits är värre än min, var human".

Förlåt, men för mig så är min sits värre. Oavsett vad jag har för problem i mitt liv, så är min situation värre, fast på ett annat sätt. I min värld, så lever JAG, och där är mina problem viktigare än alla andras problem tillsammans. Jag måste må bra, för att kunna hjälpa andra. Jag mår inte bra när en tredjedel av min lön försvinner, för att finansiera andras hyra, barnbidrag, bostadsbidrag, flerbarnstillägg, invandringsbidrag, SFI-utbildning som dom med flit inte klarar för att kunna vara kvar längre i detta land etcetera. Tack Rainfeldt, detta har Uppdrag Granskning tagit upp. Men du vill vara human?

Jag ska till stranden, ta första doppet. Störs ut av ett gäng skrikande ungar med deras heltäckta mamma som inte orkar ge dom uppmärksamhet utan föredrar sin fantastiska handsfree instoppad i slöjan. Och deras män, som aldrig sett en människo-kropp förut i hela sitt liv, stirrar så ögonen ramlar ut, tar omvägar för att stirra extra. Och inte bara på mig, på alla tjejer på stranden, alla åldrar. Kul, underbar upplevelse, första doppet. Första, och absolut sista.

Och sen behöver jag hjälp. Går till läkaren, har haft ont i magen i 6 månader. Satt på sjukan och inväntade en stressad läkare med 45 andra patienter som nyligen hungerstrejkat i 6 dagar för de inte fick permanent uppehållstillstånd inom 10 min.

"Boka tid. Avvakta. Gå hem, boka tid via telefon. Det är inte akut. Provat alvedon? Annars, kombinera Alvedon med Ipren! Dubbel effekt!". Så går han. Stänger dörren fort. Vilken investering med mina skattepengar. WOW, vilken service jag får.

Och Reinfeldt ber mig vara mer human? Jag vill först och främst vara human mot mig själv. För mig, är jag viktigast. Ingen annan. Jag vill ha råd med min egna tandvård och sjukvård först, innan jag betalar retroaktivt barnbidrag till nyanlända khat-tuggaren.

Stadsminister förstår inte vad han gör mot oss som redan bor här. Jag är rädd och känner ett obehag av att vistas i mitt egna land. Där en tredjedel av mitt liv går åt att betala för att samhällets andra viktiga faktorer ska fungera.

Jag upplever allt det du skriver, är deprimerad, ser ingen utväg, om du kommer på något eller får tips vidarebefodra gärna detta till mig. Det du skriver om badtillståndet är sant och samma sak hände mig på tåget, barnen skriker hela vägen medans den svenska familjen bredvid har koll på sina barn. Hemskt, mår illa, får ont i huvudet, kräks.
Citera
2014-08-17, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Är du verkligen säker på det? Reinfeldt skrotade just alla övriga partiers reformer och löften.
Han säger att invandringen i nuvarande form är jättedyr men inget annat parti kan väl säga att vi skall minska densamma. Inte utan att bli kallade rasister och SD anhängare.

Eftersom han sitter på ekonomin idag tillsammans men den internationellt hyllade Borg så har han högst förtroende i ekonomifrågan av alla partiledare.

När oppositionen nu säger att de skall satsa på skolan kan han bara antyda att: då måste de även dra ner på invandringen = rasister och sedan är diskussionen död.

Är det smart eller inte?

Han drog inte bara detta rakt ur hatten, det finns mycket jobb bakom en sådan monolog.
Grejen är ju att Sverige är ett sånt konsensusland och nu ska alla bara älska invandring men det räcker med att bara en etablerad säger ifrån så springer de andra efter. Det skulle räcka med att Löfven bara säger att nu får det fan räcka med vansinnet. Visst första veckan så skulle de gapa rasist veckan efter skulle alla ha tyckt likadant. Det gäller bara för Löfven att våga. Någon måste våga något snart annars faller detta land till spillror.
Senast redigerad av Skogsrök 2014-08-17 kl. 12:08.
Citera
2014-08-17, 12:06
Medlem
Manboiiis avatar
Jag hoppas det finns en person där ute som gör oss en vacker tjänst en vacker dag.

Han borde åka dit för landsförräderi
Senast redigerad av Manboiii 2014-08-17 kl. 12:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shesaid

Jag har ingen aning, jag är man så jag stöter väl på lite andra problem än du men känner ändå igen mig i känslan så att säga. Jag funderar på att flytta för att se om det blir bättre då. Det är ingen som bryr sig om en i det här landet, särskilt inte våra politiker. Media vill tvinga in en i skam och självhat. Vet inte om jag har något lugnande att säga mer än att du ska vara glad över det du har för det kommer förmodligen bara att bli värre. Eller ja: Tålamod och öppet hjärta, som Reinfeldt sa.
Citera
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legal-Eagle
Jag begriper inte varför alla gnäller. Det här är ju en politik som stöds av 85-90 % av befolkningen. Låt då fårskallarna få som de vill. Massinvandringen må vara en förlustaffär för nationen, men det finns mängder med människor som har invandringen som affärside eller födkrok, företrädesvis Stockholmare - vilket förklarar SD:s marginella stöd i denna liberala kökkenmödding.

Håller fullständigt med dig!!

Ca 90% (+ - några %) Röstar för detta folkmord, så vadan detta klagande?

Mångfalden skall köras ner i halsen på dessa, och ingen skall undkomma negerbubbas våldtäktsturne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in