Citat:
Ursprungligen postat av
The Dude
Det är mycket vanligt att GM skär sig själv vid utdelande att multipla hugg, eftersom blodet från offret gör kniven mycket hal. Det är också så att det är knivar utan något parerskydd (i detta fall en butterflykniv).
Precis, det förstod jag nästan, tack. Kniven är ju en kniv som 50% av Sveriges ungdomar hade 2004, extremt dåligt vapen. Köpt från Thailand resan eller liknande...
Jag dumpar lite tankar nu, kan verka lite ostrukturerat.
Känns sjukt osmart av GM att ha dumpat vapnet samt mössan i en metro-låda. Det känns mycket troligt att GM är ung man som sades från början, han kan ju inte ta hem det blodiga vapnet till familjen. Svårt att se att en vuxen människa gör på detta viset, men visst finns chansen till det.
GM är skadad efter mordet men hans familj noterar ej detta? Men hur vanligt är det egentligen att ens familj sätter dit sitt egna barn, låter osannolikt. Klasskamrater bör ha noterat hans skada, eller undra vart han var den dagen mordet skedde, vart är alla människor som kunnat sätta dit honom...
En ung man eller en man som är av utländsk härkomst dumpar väl ett mordvapen i en metro-låda och tror att det är en papperskorg.
Finns det starka bevis på att GM känner till området? Han kanske bara sprang runt förvirrad och stressad. Dock är det nog högst sannolikt att GM bodde i området och skulle till skolan/jobbet, eller har GM planerat allt och väntat på pojken. Om mordet är planerat måste Mohammed ha haft kontakt med GM på något vis, GM är ej från området utan har kartlagt Mohammeds gångväg. Väldigt osannolikt att en liten pojke har någon kontakt med en utländsk ung man, som är på besök i Linköping.
Denna mordgåta låter faktiskt smått otrolig, om GM är ung åker personen dit direkt. Hur kan GM lyckats hålla sig undan?!
Det osannolika att GM är ej från området kan vågat gissat vara hans mössa, vem köper en mössa på statoil?! Låter inte som en ung man som gör det.
Om GM planerat mordet bör personen ha åkt dit sedan länge, hur kan GM hålla sig från att mörda under alla dessa åren, är det så att GM inte är från Sverige...Kan Mohammed ha retat GM på väg till skolan, GM måste vara lite nervsvag och drog kniven direkt. Kan det vara så att GM var på besök och tog en morgonpromenad? Inte så troligt när det regnar ute.
Att mössan är från statoil tyder på att han kanske klädde ut sig inför brottet, planerat mord och han känner till området. Vilken ung människa använde en rock till knäna 2004, jag kommer ihåg att jag hade en svart iaf, det var rätt inne med skepparkavaj på den tiden.
Det låter för osannolikt att GM är utländsk och har planerat ett mord. Det känns mer sannolikt att GM var ung på den tiden och nervsvag, drog kniven rakt av. Kan det vara så att GM halkade på gatan när det regnade och Mohammed retade honom...
Vad har gått fel för att sätta dit denna människan? Vanligt hederligt dörrknack i området hade väl satt dit GM direkt.
Nu för tiden är GM långt ifrån Linköping, han bör väl inte ens finnas i Sverige om han är smart nog. Detta mordet har alla delar för att kunna lösas direkt, men så har det inte skett, otroligt.