2014-08-17, 03:43
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontrarevolutionar
Jag tror tvärt om. Tror previs han vann valet. Genom att göra det här utspelet får Sd massa medvind samtidigt som han får antirasiströster. Han håller kvsr invandringen med hjälp av mp samtidigt som hans polare kan fortsätta att våldta och plundra offentlig sektor.

Tror faktiskt att många av M s väljare istället väljer S framför SD för att se maktskifte och hoppas på en förbättring där.
Citera
2014-08-17, 03:44
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Utan att överdriva nu, svara helt ärligt på min fråga.

Hur tror ni Sverige kommer att se ut om 25 år?

https://www.youtube.com/watch?v=VuPXEc5dwpM

Här har vi ju vårt största problem.
Citera
2014-08-17, 03:49
Medlem
sxephils avatar
Reinfeldt just nu:

https://www.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM&feature=youtu.bet
Citera
2014-08-17, 03:53
Bannlyst
Reinfeldt lämnar över stafettpinnen till ungmoderaten Åkesson som kommer leda femklövern i valet.
Tyvärr ramlar två blad av i velet så det är kört.
SD är ett borgerligt parti så den enda chansen alliansen har är SD.
Citera
2014-08-17, 03:53
Medlem
Pungs avatar
Ju mer jag tänker på det, desto mindre tvärsäker blir jag om att detta verkligen är något som måste missgynna M.

Det har varit så många gånger som opinionen går helt emot vad man tror, och som är det "logiska". Vilket nog har att göra med att många väljare just inte är logiska och massa andra saker spelar in.

När Bert Karlsson i Ny Demokrati visade sig fullständigt okunnig i en klassisk svt-intervju så blev inte resultatet det logiska. Förvisso vill folk inte rösta på en okunnig, men samtidigt sattes massa andra känslor och reflexer igång av att se en politiker bli fullständigt tillintetgjord. NyD ökade efter intervjun.

Att vi måste förbereda oss på fattigdom för att pengarna bara räcker till fler invandrare, låter vid första anblicken som ett utspel som garanterar valförlust. För ingen tycker väl det låter som en rolig framtid.

Men som sätter massa andra känslor igång... "vad modig han är ändå som säger som han gör", "säga vad man vill men han är ändå ärlig", "man måste ändå respektera hans patos"... osv...

Tidningarna kommer garanterad skriva bra om honom, och inom ett par veckor så kommer folk inte minnas så mycket vad Reinfeldt sa. Bara att hanverkar väldigt populär och att han hyllas för sin modighet, ärlighet och patos.

Lite som när M och MP ökade under sin uppgörelse om somalier. Inte för att folk älskade somalier, men för att båda partierna blev utmålade som det hippa framgångsparet.

Sen ska man heller inte glömma att Sverige har blivit så extremt att det finns en hel del procent väljare för vilka massinvandringen betyder ALLT. Dessa finns idag nästan uteslutande på vänstern, men de blir allt mer possitiva till Reinfeldt och undrar varför inte Löfven tar "lika tydlig" ställning för invandring. (Svaret är att Löfven faktiskt har att styra landet i fyra år, och kan inte kosta på sig samma dogmatik. Men det begriper de inte).

Om Reinfeldt nu gör det mest extrema uttalandet någonsin, kan dessa väljare faktiskt trampa över. Låt anta att tre procent lämnar röda blocket, och går till det blå. Då har plötsligt gapet minskat med sex procentenheter.

Med sådan vinst i potten kan M acceptera att några gammel-moderater gnäller. De kommer ändå rösta som vanligt... för de gillar som vanligt. Och skulle de byta, så är det till något annat allianseparti.

Någon procents förlust kanske det blir till SD, men det tar M gärna. Huvudsaken är att block-glappet minskar.
Citera
2014-08-17, 03:55
Medlem
Sverige sålt bara för oss packa ihop börja om i nytt val fritt land
Citera
2014-08-17, 03:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av disk00
Tror faktiskt att många av M s väljare istället väljer S framför SD för att se maktskifte och hoppas på en förbättring där.
Det troliga är att många moderater struntar i att rösta.
Senast redigerad av Jensenbiffhus 2014-08-17 kl. 03:58.
Citera
2014-08-17, 03:57
Medlem
Citat:

Dom som bor kvar får vända sig mot mecka ex gånger per dag
Citera
2014-08-17, 03:59
Medlem
Citat:

En råvarukoloni med usla förhållanden i stora delar av landet.
Dessutom kommer det, som det redan är, att vara alltmer som i US där gäng krigar. Du måste hamna i rätt cirklel än mer än idag. Förstår inte de resurstarka svenskar som inte flyr?

Jag kan få fel men jag ser ju hur folk tänker.
Citera
2014-08-17, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Kul i sammanhanget ar att "Bagdad Bob" (Erik Ullenhag) som frenetiskt forsoker havda att invandringen ar lonsam for Sverige - Nu totalt avvapnats!

Nu kan han forsoka komma med; "Sandviken-rapporter" och hur viktiga invandrare ar for att halla igang Sverige. Sa manga invandrare gar till jobbet...bla,bla,bla

Det blir kul att se honom med "byxorna nere" i nasta debatt. Hans chef (Reinfeldt) har ju nu sagt att svenskarna far offra sin valfard for det har blir dyrt, MYCKET DYRT!

Kostnaderna blir sa stora att valfardsstaten Sverige ar DODSDOMD!
Men den planen var väl lika överraskande som att Hitler tänkte expendera i öst. Det stod klart i "Min Kamp". Och alfons pappa skrev ju sin "det sovande folket", sen genomför han detta istället för att ta tag i välfärdsstatens problem. Konstigt? Oväntat? Nej.
Citera
2014-08-17, 04:03
Medlem
Signaturums avatar
Undrar när någon förbannad Svensson beslutar sig för att avrätta kiwihuvudet, många har säkerligen tänkt tanken efter hans politiska självmord.
Krävs väldigt lite kritiskt tänkande nu för att inse att den store landsfadern och hans följeslagare har ljugit om invandringens kostnader och konsekvenser.
Självklart ignoreras detta av redan inbitna kulturmarxister, vi måste ju prioritera den stundande sexismen i samhället och låta homosexuella vara fria när vi samtidigt importerar grupper som avskyr homosexualitet och vars kvinnosyn är långt ifrån den vi har i dagens Sverige.

Rätt kul att snacka med feminister/homosexuella som tror att alla invandrare är goda individer som älskar homosexualitet och lika rättigheter för män/kvinnor.
Man behöver bara vända sig till första arab eller jugge för att fråga vad dessa anser om bögar.
Svaret man får innefattar alltid orden usch, ööh, bögar är äckliga, det är svinigt och fel.
Sedan är kvinnosynen hos vissa muslimer skrämmande där fruar inte tillåts vara ute eller snacka med andra män osv.
Citera
2014-08-17, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disk00
Men en röst på S är en röst på ett MP som inte är så mkt svagare, speciellt inte när de kan liera sig med Vänstern. Men jag planerar redan nu för att konstant diskutera politik med alla inom vård omsorg och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in