2014-08-17, 01:28
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Om jag hade stöttat M, S, MP, SD, V, eller KD osv hade jag röstat på dem. Nu stödjer jag inte någon och jag anser inte att någon ämnar göra de skillnader jag efterfrågar. Därför röstar jag inte. Med din logik så stödjer jag ju SD lika mycket, eftersom jag i så fall anses likgiltig.

Mvh
Vad är det du inte förstår? Att inte rösta är precis som att säga att du är nöjd med förd politik.
Du vill varken göra någon skillnad här eller där, du är nöjd helt enkelt.
Citera
2014-08-17, 01:29
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
https://www.youtube.com/watch?v=2zlxWFRl9DM

Den kan kanske spridas tycker jag. Den är talande.

Helt ljuvlig satir! Den visar med satirens metoder hur allvarligt läget är och framför allt så visar den att Sverigedemokraterna har haft rätt hela tiden.
Citera
2014-08-17, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Den beska sanningen är att man mer eller mindre får skapa sitt eget jobb om man vill ha ett. Då de flesta egentligen enbart klarar av att starta enkla verksamheter så slutar det med en enorm överetablering inom enkel tjänsteproduktion. Folk som konkurrerar med att tvätta varandras skjortor. Det går faktiskt att sysselsätta rätt så många inom sådant. Men det är knappast en positiv utveckling för landet som helhet och bidrar egentligen mest till överetablering och låglöneslaveri för folket. Så är det oavsett om vi har invandring eller inte. Att ovanpå detta smacka in 200000 invandrare per år (vilket är årets skörd och antagligen nästkommande års) kan enbart förstås som sadism. Finns inget rationellt skäl överhuvudtaget.

Nästa mandatperiod så kommer vi öka Sveriges befolkning med ungefär 1 miljon människor. Innebär att ett helt Stockholm i bostäder måste byggas för folk som ej på flera år kommer ha vettiga inkomster och mest leva på våra skattepengar. Man kan tycka att svenska folket borde inse felprioriteringen här. Men det är bäst att betrakta det med en viss cynism.

Du har helt rätt. Dessutom kan man tänka sig att de som kan få fram 100k SEK till en människosmugglare i t.ex. Syrien, Somalia eller Irak lär vara ganska framgångsrika där. När de kommer hit får de oftast köra en Taxi eller städa.

Men framtidens arbetslöshet och utholkade välfärd kommer många av dessa tidigare framgångsrika somalier att kräla på botten socialt i riktiga kåkstäder i storstädernas utkanter.

Undrar hur många av dem som egentligen hade haft det bättre i det stora hela i Somalia, där de var relativt framgångsrika, jämfört med att vara lägsta underklass här?
Citera
2014-08-17, 01:31
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Den beska sanningen är att man mer eller mindre får skapa sitt eget jobb om man vill ha ett. Då de flesta egentligen enbart klarar av att starta enkla verksamheter så slutar det med en enorm överetablering inom enkel tjänsteproduktion. Folk som konkurrerar med att tvätta varandras skjortor. Det går faktiskt att sysselsätta rätt så många inom sådant. Men det är knappast en positiv utveckling för landet som helhet och bidrar egentligen mest till överetablering och låglöneslaveri för folket. Så är det oavsett om vi har invandring eller inte. Att ovanpå detta smacka in 200000 invandrare per år (vilket är årets skörd och antagligen nästkommande års) kan enbart förstås som sadism. Finns inget rationellt skäl överhuvudtaget.

Nästa mandatperiod så kommer vi öka Sveriges befolkning med ungefär 1 miljon människor. Innebär att ett helt Stockholm i bostäder måste byggas för folk som ej på flera år kommer ha vettiga inkomster och mest leva på våra skattepengar. Man kan tycka att svenska folket borde inse felprioriteringen här. Men det är bäst att betrakta det med en viss cynism.

Det är den hemska sanningen. Inte ens Jimmy Åkesson kan återskapa de arbeten som gått förlorade. Och inte förhindra fattigpensionen till 50 procent av befolkningen.
Citera
2014-08-17, 01:32
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Hvorfor kan man ikke det? Jag tycker alla partier er miserable, mislykkede fel-partier. Ingen tør åbne munden om det rigtige monster i rumet: centralbanksystemer.
Ok, så du anser att det endast finns en enda fråga i politiken som spelar någon roll för dig?
Du skiter i om jobben blir fler eller färre (det är inte viktigt för dig). Du skiter i om skatterna höjs eller sänks (det är inte viktigt för dig). Du skiter i om våra äldre får det bättre eller sämre på äldreboendet (det skiter du i). Du struntar även i om Sverige kan försvara sig själva eller inte vid krig (det spelar inte dig någon roll).

Varför startar du inte ett enfrågeparti om endast "centralbanksystemet" då?
Citera
2014-08-17, 01:34
Medlem
Kommentar på familjeliv.se:

"Förstår inte problemet, vad spelar det för roll om det kostar pengar?"

Antagligen denna typ av väljare Reinfeldt vill appellera till. Han vill att Moderaterna ska framstå som välvilliga och ansvarstagande. Många väljare kan otroligt nog tänka sig högre skatter och försämrad välfärd om vi kan ta emot fler invandrare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Samtliga nämnda vill öka invandringen. Inklusive F!

Feministiskt initiativ vill ha fri invandring, står i deras partiprogram. Undra om det är en vinst- eller nitlott för kvinnor? Det där pajaspartiet fortsätter att skjuta sig själv i foten, det såg man tydligt nu när dom fick 2% i senaste undersökningen. Kvinnors rättigheter är jätteviktigt men då kanske man inte ska importera en kultur som ser ner på kvinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Hvorfor kan man ikke det? Jag tycker alla partier er miserable, mislykkede fel-partier. Ingen tør åbne munden om det rigtige monster i rumet: centralbanksystemer.

En blank röst brukar tolkas som: "Jag är inte för lat för att gå till en vallokal, men jag vill tala om för er alla att era jävla alternativ kan jag lika gott torka mig därbak med!"

En blankröst anses inte vara detsamma som att vara soffliggare i Sverige.
Citera
2014-08-17, 01:37
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Ok, så du anser att det endast finns en enda fråga i politiken som spelar någon roll för dig?
Du skiter i om jobben blir fler eller färre (det är inte viktigt för dig). Du skiter i om skatterna höjs eller sänks (det är inte viktigt för dig). Du skiter i om våra äldre får det bättre eller sämre på äldreboendet (det skiter du i). Du struntar även i om Sverige kan försvara sig själva eller inte vid krig (det spelar inte dig någon roll).

Varför startar du inte ett enfrågeparti om endast "centralbanksystemet" då?

Lær lidt om den amerikanske legende præsident, Andrew Jackson, som skaffede brød og arbejde til millioner mennesker i USA over EN NAT. Derefter kan vi diskutere emnet videre.
Citera
2014-08-17, 01:38
Moderator
Eerieyes avatar
Men underskatta inte FR. För det är en slug fan och han har en kampanjstab som jobbar konstant övertid.

FR och staben vet att han inte kan stå i en valrörelse och ljuga/neka om/till invandringens kostnader. För detta kommer att komma upp och han skulle då göra en slät figur mot JÅ.

Så detta är nog ett försök till s k "damage control", han försöker verka medmänsklig (vilket inte gällde landets sjukpensionärer) istället för att verka lögnaktig eller dum.

Underskatta honom inte.
Citera
Medlem
Luzurs avatar
Tur man har sparat all ammunition man kommit över, efter det här kan inte kollapsen vara långt borta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guliver
Så vad har ni tänkt att göra åt den saken? Det låter ganska konspiratoriskt för att uttrycka sig milt.
Vi hade tänkt runka till internetporr, titta på engelsk fotboll, läsa Fredrik Backman och lyssna på Alex & Sigges podcast. Fan vet jag, det gamla vanliga antar jag, alienera sig från det etablerade samhället, återgå till traditionella värderingar och så vidare. Men någon form av väckelse är ju så klart nödvändig, och då är det lämpligt att börja mobilisera massorna på parlamentarisk väg. En person som gått från regimvänlig till regimkritisk kommer inte att gå tillbaka, den saken är säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in