2014-08-17, 01:38
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Kommentar på familjeliv.se:

"Förstår inte problemet, vad spelar det för roll om det kostar pengar?"

Antagligen denna typ av väljare Reinfeldt vill appellera till. Han vill att Moderaterna ska framstå som välvilliga och ansvarstagande. Många väljare kan otroligt nog tänka sig högre skatter och försämrad välfärd om vi kan ta emot fler invandrare.

Jo. Det kan ju vara så att Reinfeldts uttalande bygger på medveten strategi för att appellera till den typen av människor. Vi kanske sitter i en stor flashbackbubbla och tror att folk borde bli upprörda över hans uttalande bara för att vi blir det? Folket kanske jublar där ute i verkligheten . Man vet aldrig med oss postkristna Lutheraner. Vi går ju igång på att binda ris åt egen rygg.
Citera
2014-08-17, 01:43
Medlem
Rätta mig om jag ha fel men är det stora problemet inte Sveriges kvinnor?

http://www.svt.se/agenda/kvinnor-och-rostar-alltmer-olika

"
I den stora SCB-undersökningen av väljarsympatierna som kom i veckan visade det sig att 31,6 procent av männen mellan 18 och 29 år stöder Moderaterna. Stödet för Socialdemokraterna är i den gruppen 27,5 procent.

Övriga partier kommer långt efter. Av män mellan 18 och 29 år är det 11,5 procent som stöder Miljöpartiet. Nästan lika många i den gruppen – 11,3 procent – stöder Sverigedemokraterna.

M mindre än MP
Bland kvinnor mellan 18 och 29 år ser partisympatierna helt annorlunda ut. I den gruppen stöder 33,4 procent Socialdemokraterna med Miljöpartiet som tvåa med 21,1 procent av sympatierna.

"

Jag tror inte kvinnor tittar på liveleak eller bestgore, jag tror faktiskt inte dom vet ett skit om vad som händer i världen eller vad ett krig egentligen är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Jo. Det kan ju vara så att Reinfeldts uttalande bygger på medveten strategi för att appellera till den typen av människor. Vi kanske sitter i en stor flashbackbubbla och tror att folk borde bli upprörda över hans uttalande bara för att vi blir det? Folket kanske jublar där ute i verkligheten . Man vet aldrig med oss postkristna Lutheraner. Vi går ju igång på att binda ris åt egen rygg.
Givetvis är Reinfeldts tal och uttalanden i det noga övervägda av Moderaternas valstrateger. Tro det eller ej, men många väljare kommer att se positivt på hans uttalanden. Det ser vi även på de ledare som hittills kommit och som är positiva.
Senast redigerad av namram 2014-08-17 kl. 01:47.
Citera
Medlem
Citat:

Antagligen denna typ av väljare Reinfeldt vill appellera till. Han vill att Moderaterna ska framstå som välvilliga och ansvarstagande. Många väljare kan otroligt nog tänka sig högre skatter och försämrad välfärd om vi kan ta emot fler invandrare.

Ja herregud, varenda person som kan betala 100.000 till smugglare är inget problem. Ibland förstår jag faktiskt varför sharialagar finns, här är ett sånt exempel.
Citera
2014-08-17, 01:45
Medlem
Biomasss avatar
Det här tilltaget har jag varnat för i mången år, men är det någon som lyssnar på reson?

Icke!

Nu sitter vi med rövskägget i klaveret och ojar oss över att vår statsminister gjort slut på våra pengar och vill att vi ska "öppna våra hjärtan" istället. Det hade nästan varit komiskt, om det inte vore för att jag föreläst och vetat om det här mycket länge.

Tragik. På högsta tänkbara nivå.
Citera
2014-08-17, 01:45
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Vad är det du inte förstår? Att inte rösta är precis som att säga att du är nöjd med förd politik.
Du vill varken göra någon skillnad här eller där, du är nöjd helt enkelt.

Vad är det du inte förstår? Jag är inte nöjd, ta mig fan. Då hade jag röstat. Men det finns ingen anledning att rösta när det inte finns någon att rösta på som faktiskt vill göra de skillnader jag efterfrågar. "Sjuklövern" är tajta som latex och SD och SvP för en politik jag inte vill se i Riksdagen.
Citera
2014-08-17, 01:46
Medlem
Tamburmajors avatar
Citat:

Familjeliv..ja just det ja. Vissa varelser verkar tro att Sverige har enorma resurser, det kostar lite pengar bara. Kommer inte SD öka radikalt efter detta är det allvarligt något fel på befolkningen.

Jag har dock inte tänkt att jobba kvar i ett land där man blir utnyttjad och våldtagen. Har inga problem att vi hjälper flyktingar men detta är något helt absurt, lilla Sverige ska solidariskt sänka standarden på vård, skola och omsorg för att ta emot allt fler. Undra vilka länder ledare tänker så?

Fy fan!
Citera
Medlem
Blanzeflors avatar
Ett försoffat folk som svenskarna, tar tydligen vad skit som helst. Jag ser fram emot katastroferna som kommer drabba landet framöver. Jag har gett upp om att svensken ska vakna, och resa sig. Det finns ingen anledning att försvara detta land. Ingen anledning att applådera svenska landslagen. Ingen anledning att överhuvud taget bry sig. Att skitskallen Reinfeldt tillåts uttala sig så här och ingen reagerar, är ju droppen. Gräv ned dig svenskdjävel.
Citera
Medlem
Rebell4evers avatar
Detta kommer att gå till historien som "den stora folkslakten"......
Senast redigerad av Rebell4ever 2014-08-17 kl. 01:50.
Citera
2014-08-17, 01:47
Medlem
Kapten Kagges avatar
Moderaterna har kissat färdigt och varnar nu för att det kommer att bli kallt i brallan...
Citera
2014-08-17, 01:47
Medlem
Citat:
Givetvis är Reinfeldts tal och uttalanden i det noga övervägda av Moderaternas partistrategier. Tro det eller ej, men många väljare kommer att se positivt på hans uttalanden. Det ser vi även på de ledare som hittills kommit och som är positiva.

Japp han vill nu i sista sekunden utlysa landskris, och historiskt sett brukar befolkningen sluta upp bakom sittande parti vid kriser. Om han förlorar valet går han ut som ett "solidarisk kämpe" och inte den kalla jävel han egentligen är (sjukförsäkringen, någon som glömde?)
Citera
2014-08-17, 01:48
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:

Ny Moderaterna ja. Är inte bara namnet på partiet som ändrats. Politiken lockar då ingen riktig Moderat av den gamla sorten längre. Fredrik Reinfeldt och Anders Borg är inga Moderarater. Dom tog över och ändrade allt. Samma sak med ALLA riksdagspartier, dom är inte det dom en gång var. Sverige du stolta starka land, så svinen vanstyrt detta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in