2014-08-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Reinfeldt har insett att valet är förlorat, han har insett att hans karriär är förlorad. Nu är han endast intresserad av hur han ska bli ihågkommen. Han hoppas att han ska bli en svensk Abraham Lincoln.

"Sic semper tyrannis"!!!!
Citera
2014-08-17, 01:19
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag har inte röstat fram ett jävla skit. Brukar nämligen inte rösta.
Att inte välja att rösta kan du likställa med att du anser dig vara nöjd med förd politik.
Du vill inte göra några skillnader varken här eller där.

Så jo, du har varit med och stött skiten, kom inte och säg något annat.
En jävla svenskförrädare är vad du är, inte ett dugg bättre än de som röstar på sjuklövern.
Citera
2014-08-17, 01:20
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Nej. Inte enbart. Men man har gjort sympatiundersökningar bland MPs och VPs väljare och över 90% vill inte minska imvandringen din imbicil.

Kanske ska lära dig att stava innan du börjar kalla andra "imbiciler".
Citera
2014-08-17, 01:20
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlurpareN
Röstar man inte så har man ingen rätt att klaga.

Man har altid ret at sige sin mening.
Citera
2014-08-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Man har altid ret at sige sin mening.

Det är ett svensk talesätt: "Har man inte röstat har man inte rätt att klaga"

Självklart blir man inte av med sin yttrandefrihet, men andemeningen är väl att om man är en soffliggar-jävel så kan man hålla käften och inte klaga att "fel partier har makten" om du fattar.
Citera
2014-08-17, 01:24
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abart
Vilka arbeten i min stad lägger stora företag och industrier ned sin verksamhet , detta verkar gälla allmänt över hela Sverige numera . Den stora mängd asylanter som nu kommer hit ska nu konkurrera med alla som redan står i kö hos arbetsförmedlingen , som nu är längre än på många år .

Den beska sanningen är att man mer eller mindre får skapa sitt eget jobb om man vill ha ett. Då de flesta egentligen enbart klarar av att starta enkla verksamheter så slutar det med en enorm överetablering inom enkel tjänsteproduktion. Folk som konkurrerar med att tvätta varandras skjortor. Det går faktiskt att sysselsätta rätt så många inom sådant. Men det är knappast en positiv utveckling för landet som helhet och bidrar egentligen mest till överetablering och låglöneslaveri för folket. Så är det oavsett om vi har invandring eller inte. Att ovanpå detta smacka in 200000 invandrare per år (vilket är årets skörd och antagligen nästkommande års) kan enbart förstås som sadism. Finns inget rationellt skäl överhuvudtaget.

Nästa mandatperiod så kommer vi öka Sveriges befolkning med ungefär 1 miljon människor. Innebär att ett helt Stockholm i bostäder måste byggas för folk som ej på flera år kommer ha vettiga inkomster och mest leva på våra skattepengar. Man kan tycka att svenska folket borde inse felprioriteringen här. Men det är bäst att betrakta det med en viss cynism.
Citera
2014-08-17, 01:25
Medlem
SmokeOns avatar
Har någon politiker från S, MP eller V yttrat sig än? Eller har Reinfeldt paralyserat alla utom SD?
Citera
2014-08-17, 01:26
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Att inte välja att rösta kan du likställa med att du anser dig vara nöjd med förd politik.
Du vill inte göra några skillnader varken här eller där.

Så jo, du har varit med och stött skiten, kom inte och säg något annat.
En jävla svenskförrädare är vad du är, inte ett dugg bättre än de som röstar på sjuklövern.

Om jag hade stöttat M, S, MP, SD, V, eller KD osv hade jag röstat på dem. Nu stödjer jag inte någon och jag anser inte att någon ämnar göra de skillnader jag efterfrågar. Därför röstar jag inte. Med din logik så stödjer jag ju SD lika mycket, eftersom jag i så fall anses likgiltig.

Mvh
Citera
2014-08-17, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Har någon politiker från S, MP eller V yttrat sig än? Eller har Reinfeldt paralyserat alla utom SD?

Samtliga nämnda vill öka invandringen. Inklusive F!
Citera
2014-08-17, 01:27
Medlem
Vi måste ju bejaka att 50% av Sveriges befolkning har en IQ under 100. Mycket känslor, lite logik.
Citera
2014-08-17, 01:28
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Samtliga nämnda vill öka invandringen. Inklusive F!

Jag är väl medveten om de olika partiernas migrationspolitik, men jag efterfrågar reaktioner på Reinfeldts uttalande oavsett om de är positiva eller negativa.

Det händer något mycket stort i vårt land just nu.
Citera
2014-08-17, 01:28
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
Det är ett svensk talesätt: "Har man inte röstat har man inte rätt att klaga"

Självklart blir man inte av med sin yttrandefrihet, men andemeningen är väl att om man är en soffliggar-jävel så kan man hålla käften och inte klaga att "fel partier har makten" om du fattar.

Hvorfor kan man ikke det? Jag tycker alla partier er miserable, mislykkede fel-partier. Ingen tør åbne munden om det rigtige monster i rumet: centralbanksystemer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in