2014-08-17, 00:01
Medlem
senapslamms avatar
Har han blivit sinnesjuk och hämnas på partiet i sista minuten innan valet?
Citera
2014-08-17, 00:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Det kan också vara så här:

Reinfelt är desperat. Men inte på grund av att Alliansen förlorar valet. Problemet är att Sverige inte växer av eget barnalstrande. Det leder till att vi riskerar att sjunka i folkmängd. När ett land krymper befolkningsmässigt börjar det tyna bort för att på 100 års sikt dö helt.

Källa på det? Och jag menar i relation till situationen som är nu 2014 och kommande decennier. Med all automatisering och robotisering. Jag kan inte se hur en svag minskning av befolkningen (några promille per år) skulle vara skadlig. Snarare bra, troligtvis.
Citera
2014-08-17, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
150 000 nya bostäder - WTF!!! Hur och vilka pengar skall detta tas från och finansieras? Det blir 1200 lägenheter i månaden under en tio-årsperiod och under den tiden så har flyktingströmmen ökat med det tiodubbla och därtill har vi den etniskt svenska befolkningsökningen (men denna kanske inte är att räkna med?)...! Då behövs det ytterligare x antal hundratusen lägenheter - byggandet kommer ALDRIG att komma ifatt, inser inte folk detta?!

Vilka pengar finnes till detta och vart skall dessa bostäder byggas? Vilka skall bygga dem? Bara tillstånden för att få bygga en liten Friggebod tar ju x antal månader - hur länge tar då inte stora lägenhetskomplex ala "miljonprogrammet" att få igenom?

Sådana glädjekalkyler är bara att hånle åt...

Det finns inga pengar. Det var klart och tydligt. Några 150 000 bostäder blir det inte.
Citera
2014-08-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Har han blivit sinnesjuk och hämnas på partiet i sista minuten innan valet?

Nej, har skickar en hemlig kod till Svetsarn: "Var nu en snäll pojke och ta emot alla de flyktingar i den takt vi bestämt, annars jävlar, kommer jag låta alla veta att du är en nazist!"
Citera
2014-08-17, 00:04
Medlem
Citat:
150 000 nya bostäder - WTF!!! Hur och vilka pengar skall detta tas från och finansieras? Det blir 1200 lägenheter i månaden under en tio-årsperiod och under den tiden så har flyktingströmmen ökat med det tiodubbla och därtill har vi den etniskt svenska befolkningsökningen (men denna kanske inte är att räkna med?)...! Då behövs det ytterligare x antal hundratusen lägenheter - byggandet kommer ALDRIG att komma ifatt, inser inte folk detta?!

Vilka pengar finnes till detta och vart skall dessa bostäder byggas? Vilka skall bygga dem? Bara tillstånden för att få bygga en liten Friggebod tar ju x antal månader - hur länge tar då inte stora lägenhetskomplex ala "miljonprogrammet" att få igenom?

Miljonprogrammet var nog de värsta som hänt Sverige i modern tid. Stora betongkomplex med lägenheter som såg ut som skokartonger.
Citera
2014-08-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag hade nog kunnat överväga en röst på SD om de inte var så jäkla anti-islam. I synnerhet om de var någorlunda neutrala, ärliga och utan splittringar och grupperingar varav somliga betraktar muslimer som djur. Om man inte ursprungligen framträdde som ett nynazistiskt parti.

Det är fan i mig synd att det inte finns ett alternativt parti.

Du anar inte hur fel ute du är.
Citera
2014-08-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

Det är fan i mig synd att det inte finns ett alternativt parti.

Instämmer.
Men på senare tid har rasistiska och annars olämpliga personer rensats ut ganska hårt i partiet. Det tyder på en vilja att gå åt rätt håll.
Tyvärr så är det en mycket tuff uppgift att vara politiker för SD. Man får räkna med trakasserier, hot, rädsla, oro för jobb och familj. I ett sådant klimat, är det de mjuka, fina, ärliga, känsliga politikerna som ger upp - de gallras bort. De hårdare, kallare, tuffare, hänsynslösare blir kvar.
Vi har medias demonisering att tacka för detta. Media är det största hotet mot svensk demokrati idag.
Citera
2014-08-17, 00:06
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadimi
Ta bort engelskan som första utländska språk och ersätt med arabiska i skolan. Larvigt skämt för 10-15 år sedan men om några år så är det allvar i Sverige. Somaliska slipper svenska skolbarnen troligtvis för MENA-invandrare kommer protestera. Inte ens dom gillar somalier

Arabiska är redan Sveriges tredje största språk, efter svenskan och finskan...

Sug på den du!
Citera
Bannlyst
Citat:

Eftersom den högre flyktingströmen är analkande så medger vi nu att det inte finns en enda ledig bostad, inte ett enda jobb eller en välfärdskrona kvar.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Intressant för övrigt med DN; den enda artikel om detta som kräver inloggning som Plusmedlem är "Reinfeldts utspel *riskerar stärka SD"

Inte:
”Gör er redo för en stor flyktingström”
"DN Ledare 17/8. Statsministerns trovärdighet i dessa frågor är stor."
"Retorikexperten: Byråkratiskt rabblande dödad sommartalet."

DN är ju ett kommersiellt företag, och vet således att allt som har med SD att göra har störst nyhetsvärde och lockar läsarna allra mest. Detta bådar gott
Citera
2014-08-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Man vet att man varit med om en historisk händelse då en invandringstråd har över 2000 läsare klockan 00:00 en lördag.
Ja, det är jag helt säker på att vi varit med om. Kanske är det invandringsfrågans "tipping point" vi bevittnat.

Som jag sade till min fru när hon undrade vad jag trodde SD's valresultat skulle bli, så kan en exceptionell händelse får SD's valresultat att nå över 15%. Detta är sannerligen en sådan exceptionell händelse. Jag är uppriktigt sagt chockad över vad statsministern sa idag, nästan i klass med det sinnestillstånd man befann sig i 11:e September 2001 eller efter Breiviks härjningar på Utöya. Någonting stort och viktigt har hänt, frågan är vad det resulterar i.
Citera
2014-08-17, 00:07
Medlem
Bajsfacistens avatar
Det här sa han 2011 i Riksdagen.

Jimmie Åkesson

Citat:
Fru talman! Ytterst handlar det om trovärdigheten i migrationspolitiken som jag menar skadas allvarligt om det inte är så att negativa beslut för asylsökande i beslutsprocessen inte också får direkta konsekvenser, vilket de inte får. Nu innebär det att man belönar dem som struntar i myndighetsbeslut och gömmer sig undan myndigheter och straffar dem som följer myndighetsbeslut och lämnar landet när de får ett sådant beslut. Den reglerade invandringspolitik som statsministern talar om tappar all trovärdighet i och med detta. Vi har också sett att det finns krav från samarbetsparten Miljöpartiet om en ny amnesti för illegala invandrare. Är det dit vi är på väg? Det verkar så. Vi ser också att antalet illegala invandrare ökar för varje år. Hur tänker sig statsministern att man ska kunna lösa den problematiken? Om det nu är så att statsministern ser det som en problematik, jag vet inte. Hur ska den kunna lösas om man samtidigt underlättar för illegala invandrare att vistas i Sverige?

Fredrik Reinfeldt -
Citat:
Fru talman! För det första anser jag att Sverige har berikats som nation av att människor har kunnat komma hit från andra länder. Det gäller min egen släkt om man går tillbaka, och det gäller många andra svenskar. Det har gjort Sverige till ett mer spännande och rikare samhälle. Jag gör dessutom bedömningen när vi tittar framåt i tiden att Sverige kommer att behöva arbetskraft som inte bara utgår från hur befolkningen själv föder barn för att klara välfärdsutmaningar och tillväxtutmaningar. Det gäller för övrigt inte bara Sverige utan stora delar av Europa. Det är bättre ju mer ordnad och legal grund för migration vi har. Just det faktum att den är ordnad och har regler som ska efterlevas gör att det i en del fall finns människor som får vänta väldigt länge på besked och en del människor som inte helt fullt accepterar dessa besked. Så fungerar den mänskliga konstitutionen. Ställd inför detta måste vi göra humana avvägningar. Ska människor i beråd få rätt till sjukvård? Ska deras barn som inte rimligen har varit med och fattat dessa beslut få rätt till skolgång? Vårt svar är ja, och Jimmie Åkessons är nej. Sedan får människor väga vad som är mest humant och vilken politik Jimmie Åkesson står för.

https://www.youtube.com/watch?v=g1Ed78twpBU

trovärdigt.. trovärdigt Reinfeldt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in