2014-08-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag hade nog kunnat överväga en röst på SD om de inte var så jäkla anti-islam. I synnerhet om de var någorlunda neutrala, ärliga och utan splittringar och grupperingar varav somliga betraktar muslimer som djur. Om man inte ursprungligen framträdde som ett nynazistiskt parti.

Det är fan i mig synd att det inte finns ett alternativt parti.

Ja, du har ju erkänt själv att du är muslim, så det är väl klart som korvspad att du inte röstar SD. Det är nämligen det som är jobbigt även med om jag får drista mig uttycket "moderata muslimer" - Ni kan inte på skriftenlig grund argumentera mot allt våld och förtryck som Islam/Koranen står för. Exempel: Om Sverige blir muslimskt, så skall judar och kristna betala en speciell straffskatt som är för otrogna, enligt koranen. Även om du råkar vara en moderat muslim som inte tycker det verkar vettigt år 20xx, så kommer du knappast att säga emot din imam om han säger att det är det som gäller - då riskerar du nämligen bli stämplad som otrogen själv.

Islam är förtryck i sin nuvarande form, och kommer troligen kräva mycket blod på båda sidor + reformation innan det blir en fredlig religion som fungerar i ett civiliserat samhälle.
Citera
2014-08-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Det enda ni verkar bekymra er för är kostnader hit och dit. Är det ingen som oroar sig för det svenska folkets framtid, eller tryggheten i samhället?

Även om denna massinvandring vore en ekonomisk vinst kan den inte vara berättigad i mina ögon. Ursprungsbefolkningen blandas bort och samhället blir mer och mer splittrat och otryggt. Trygghet och lugn är A.O för mig. Hög levnadsstandard är att slippa gå omkring och vara orolig hela tiden. Hur kul är det att leva med en klump i halsen varje gång dottern går till den mångkulturella skolan?

Kostnaden är en reflektion av problemen du talar om. Hade det varit en bra affär hade situationen sannolikt inte sett likadan ut.

Tänk t.ex. om vi synkat invandring varje år mot specifika behov på arbetsmarknaden..
Citera
2014-08-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Nåja. Att åsnan Mellin anser att valacken Reinfeldt är ett stort geni med lysande idéer är ju en absolut och given garanti för motsatsen. Synd att åsnan är så gammal och valacken utan kulor, annars hade det kunnat bli fina mulåsnor. Men bortsett från det har hon såklart fel som vanligt. Den här gången inser till och med de flesta PK-tokar att Freddan skitit i det blå skåpet, och att Mellin då lägger stor möda att få det att verka som att han är en stor statsman bevisar bara att färden mellan villan på fina gatan och Aftonhorans redaktion inte är tillräckligt lång för att hon skall uppfatta något utanför sin fantasibubbla. Bara för att man bevisligen är en åsna behöver man inte satsa allt på en trött häst som knappt orkar i mål. Det blir ingen matlapp för valacken denna gång. Spelet är slut och Reinfeldt, det gamla sjuka öket, kommer att gå till politisk slakt i September. Alla förstår detta utan Mellin, som i sin artikel ger dumheten ett ansikte.

Helvetes Vilken bra post. Vad glad jag blev att du ärade min tråd med detta.

Riktigt bra och korrekt sammanfattning med perfekta metaforer.
Citera
2014-08-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticsLTD
SD är inte mot islam för att det bl.a. finns bruna människor som tror på Islam. SD är emot Islam för att Islam till skillnad från kristendom och Judaism inte reformerats och blivit kompatibelt med ett västerlänskt samhälle. Stympning, våldtäkter, barnvigslar osv. fanns i Sverige och europa också under medeltiden, men vi har växt ur det, och som tur är finns det folk som vågar stå upp för att det inte är okej med dylika "kulturyttringar" hur mycket vi än tror på religionsfrihet.

Ja vi ser ju dessa "kulturyttringar" av islam nere i norra Irak och Syrien just nu.
Människor slaktas just för att de inte är sunnimuslimer av bla s.k. svenska muslimska medborgare och vi har en riksdagsledamot som är muslim Mehmet Kaplan , MP som har jämfört det med att åka ned för att strida för IS som att svenska frivilliga stred med finländare gentemot Ryssland under WWII.
Senast redigerad av DowtonAbbey 2014-08-17 kl. 00:03.
Citera
2014-08-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Hur kul är det att leva med en klump i halsen varje gång dottern går till den mångkulturella skolan?
Det vore tillfredsställande om jag visste att Reinfeldts dotter, och övriga falska profeter bland politiker och mediamakthavares barn gick i utanförskapsskolor.
Men vi vet ju att det inte är så.
Ändå sover detta fördummade folk vidare som om allt vore ok. Måtte det vakna i tid.
Citera
2014-08-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Vart ska alla jävlar bo? Det byggs inte 100 000 bostäder varje år. Tältläger?

Ja man undrar. Om man tittar på en summa på 1 miljon kr per lägenhet ( det är dyrt att bygga hus idag ) som nog ligger i underkant då produktionskostnaden för en lägenhet nog är 2-3 miljoner kr.

Men låt oss räkna på exemplet 1 miljon kr och 400 000 invandrare på 5 år (underkant) så snackar vi alltså om 400 miljarder kr. Som i verkligheten nog ligger på någonstans 1,2 biljoner kr. Såklart kommer staten inte ta hela kostnaden då privata aktörer har vinstintresse. Men en stor del kommer nog behöva subventioneras då det kommer behövas så många bostäder på kort tid och inga privata aktörer har råd med den investeringen.

Sedan att vi måste skapa en halv miljon jobb på 5 år... annars måste vi dela ut socialbidrag på lätt räknat på 110 miljarder kr/år eller c:a 10% av statsbudgeten per år enbart i bidrag.
Citera
Medlem
senapslamms avatar
JUST NU PÅ SVT Kanal 2:

Muslimsk högtid: Ramadan - fasta och fest

Titta och lär. Några kristna program gives icke!
Citera
Medlem
vizsofiuss avatar
Förlora precis M valet samt sina väljare med detta uttalande?

SoM undersökning gällande M och invandring:
Ta emot fler flyktingar (M)
Bra förslag: 12%
Dåligt förslag: 57%

Ta emot färre flyktingar (M)
Bra förslag: 53%
Dåligt förslag: 21%
Citera
2014-08-16, 23:59
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Ja, att galningarna GP gillar det förvånar mig inte. Ändå sedan deras medverkan i Debatt om expressenuthängningarna, då de gjorde klart att de inte ogillade demokrati så tar jag de ej på allvar. Att jämföra, likt ett barn, med världens avskrädesländer är heller inte relevant.

Sista meningen låter också outtalat förhoppningsfull, som att de hoppas att de blir lika många flyktingar som från Balkan.
Situationen är redan, sedan nästan ett decennium, värre än den var under första halvan av 90-talet. Dessutom handlade det om européer den gången.

Under krigen i forna Jugoslavien så hade vi under ett par år kanske 10000 fler flyktingar än nu men vi delar idag ut mycket fler permanenta uppehållstillstånd än vi gjorde då, så det är värre nu.

Lättläst källa:
http://www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313943/1400506277636/tab1.pdf
Senast redigerad av Schering 2014-08-17 kl. 00:01.
Citera
2014-08-17, 00:00
Medlem
MadScientists avatar
Man vet att man varit med om en historisk händelse då en invandringstråd har över 2000 läsare klockan 00:00 en lördag.
Citera
Medlem
Bythewayimdeads avatar
150 000 nya bostäder - WTF!!! Hur och vilka pengar skall detta tas från och finansieras? Det blir 1200 lägenheter i månaden under en tio-årsperiod och under den tiden så har flyktingströmmen ökat med det tiodubbla och därtill har vi den etniskt svenska befolkningsökningen (men denna kanske inte är att räkna med?)...! Då behövs det ytterligare x antal hundratusen lägenheter - byggandet kommer ALDRIG att komma ifatt, inser inte folk detta?!

Vilka pengar finnes till detta och vart skall dessa bostäder byggas? Vilka skall bygga dem? Bara tillstånden för att få bygga en liten Friggebod tar ju x antal månader - hur länge tar då inte stora lägenhetskomplex ala "miljonprogrammet" att få igenom?

Sådana glädjekalkyler är bara att hånle åt...
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Som gammal moderatväljare känns det som att 14/9 inte kan komma snabbt nog. Det ska bli ett sant nöje att lägga en SD-sedel i kuvertet. Nya moderaterna känns som upp som en sol och ner som en pannkaka. Om de inte försöker med detta utspel kratta manegen för en mer invandringskritisk partiledare efter FR? Hur som helst, jag kommer aldrig rösta på dem igen, fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in