Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Jag hade nog kunnat överväga en röst på SD om de inte var så jäkla anti-islam. I synnerhet om de var någorlunda neutrala, ärliga och utan splittringar och grupperingar varav somliga betraktar muslimer som djur. Om man inte ursprungligen framträdde som ett nynazistiskt parti.
Det är fan i mig synd att det inte finns ett alternativt parti.
Ja, du har ju erkänt själv att du är muslim, så det är väl klart som korvspad att du inte röstar SD. Det är nämligen det som är jobbigt även med om jag får drista mig uttycket "moderata muslimer" - Ni kan inte på skriftenlig grund argumentera mot allt våld och förtryck som Islam/Koranen står för. Exempel: Om Sverige blir muslimskt, så skall judar och kristna betala en speciell straffskatt som är för otrogna, enligt koranen. Även om du råkar vara en moderat muslim som inte tycker det verkar vettigt år 20xx, så kommer du knappast att säga emot din imam om han säger att det är det som gäller - då riskerar du nämligen bli stämplad som otrogen själv.
Islam är förtryck i sin nuvarande form, och kommer troligen kräva mycket blod på båda sidor + reformation innan det blir en fredlig religion som fungerar i ett civiliserat samhälle.