Citat:
Ursprungligen postat av
RadioDDR1
Ett smart drag från Reinfeldt i detta läget vore att gå ut med att om Alliansen vinner valet så kommer en folkomröstning ske där svenskarna själva får avgöra om vi ska minska på asyl/anhöriginvandringen med X%.
Då kan media inte slakta honom och han räddar sitt eget ansikte.
En folkomröstning angående detta kommer aldrig att ske. Tråkigt nog. Vi har valt dessa "folkvalda" men vi har ingen makt att ändra ett skit. Vi är herrelösa får som vandrar runt och inte har något att säga till om. Vi är en handelsvara för stormakten, att svenskar inte vaknar upp och ser detta är ett problem.
Jag som svensk, jag jobbar och betalar skatt för alla pengar jag tjänar, mår skit pga. detta in i helvete sjuka slösande. Såklart ska vi hjälpa människor som är på flykt, men gör inte pengarna mer nytta på plats? Sverige kanske tar emot 100k flyktingar, men för dom pengarna som det kostar att ta hand om dessa skadade själar skulle vi kunna hjälpa ännu mer på plats. Tänk om hela integrationsbudgeten las på att hjälpa de verkligen utsatta i de områden som krig härjar över... Vi skulle hjälpa 10x så många "där" som att ta emot 1x här...