Citat:
Ja tänk. Världens propagandaseger, svart på vitt att ryssarna ingriper i Ukraina med trupper. Först åker dom in i Ukraina mitt framför ett gäng journalister. Journalister som ryssarna själv lockat dit med sin hjälpkonvoj ! Sen blir trupperna bombade i bitar. Och inte en enda filmsnutt eller liknande för att bevisa detta. Varken det initiala "intrånget" ELLER den rykande sönderbombade konvojen med ryssar, ryska fordon och allt.
Självklart är det en lögn från början till slut, det fattar ALLA med IQ-fiskmås +
Jag kan köpa att journalisterna kan ha missuppfattat nåt om de ryska trupperna som patrullerade nära gränsen och att de felaktigt rapporterade att de gick över istället för i stort sett på gränsen. Kanske de trodde att ett stängsel eller liknande utgör den absoluta gränsen istället för att stå en bit in på rysk mark och att ryssarna passerade något liknande för att sen patrullera längs med gränsen, vad vet jag. Men var är förtydliganden från journalisterna?
Sen hakar ukrainarna på och blåljuger att de bombat sönder just den konvojen med "ryska trupper". Oj vad lägligt. Ungefär som första månaderna av konflikten då ukrainska säkerhetstjänsten varje dag rapporterade om tillfångatagna GRU-agenter, Spetsnaz mm. Mängder av sådana. Det är så löjeväckande att man vill spy.
Nummer tre då. Calle idioten Bildt och Rasmusen hakar på och gapar om dittan och dattan. Det bevisar bara att det finns inga bevis på ryska intrång eftersom de går helt banans över EN REN LÖGN. ALLA vet att detta är svammel från början till slut. Men Calle bräker på.
Kan ingen djävel sätta dit honom snart.